Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem (3 bladeren per blad)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem (3 bladeren per blad)

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers!

    Ik zit met een "probleem". Ik heb momenteel een autoflower haze staan van ongeveer 4 weken oud, zij is mooi van kleur, en groeit nog steeds lekker door.
    Helaas hebben de bladeren van mijn plant maar 3 blaadjes per blad. (foto's probeer ik morgen te maken).
    Ik heb me de afgelopen dagen rot gezocht op dit forum naar mensen met hetzelfde probleem maar zonder resultaat.
    Nu is mijn vraag of dit erg is en veel kwaad kan voor de opbrengst van mijn plant?

    Ik heb vorig jaar voor het eerst een autoflower geprobeerd, wat mij toen erg bevallen is (55 gram van 1 auto big bang plant).
    Dit heeft mij doen besluiten het dit jaar weer te proberen maar dan met een andere soort (auto haze en auto AK47), op dezelfde wijze als de Big Bang van vorig jaar (geen voeding, alleen zonlicht, regenwater en bij gebrek aan regen kraanwater)
    Ik zou persoonlijk wel liever met voeding gaan werken, maar kan me dat momenteel helaas nog niet veroorloven.

    Mijn excuses voor het verhaaltje onder mijn vraag, maar wil jullie wel een indruk geven van hoe ik te werk ga, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen naar een goede oplossing voor mijn kindjes.
    Groetjesss

    P1010591.jpgP1010592.jpgP1010593.jpgP1010594.jpg
    Last edited by Big Bang; 31 July 2012, 19:01. Reden: foto's toegevoegd

    #2
    Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

    Drie vingers-blad is niet zo abnormaal kom dat ook wel eens tegen, weet niet precies waarom dat is maar ik denk dat je het bij de genetica kan zoeken..

    grtz
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

      3-vingerig blad kan veel oorzaken hebben; genetisch, temperatuur, sluiplicht, waterhuishouden enzovoort. Of het is gewoon de leeftijd, want 4 week is nog jong.
      Zou toch maar een paar foto's plaatsen....

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

        Heey Vale en Bubba J
        bedankt voor jullie reacties, het plantje krijgt nu inderdaad 5 vingerige blaadjes, en ze begint al een hoop witte draadjes van bloei te tonen.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

          De oorzaak heb je zelf in je eerste post gezet: geen voeding, alleen zonlicht, regenwater en bij gebrek aan regen kraanwater
          Minimale omstandigheden geven niet altijd maximale resultaten, vooral gebrek aan voldoende licht kan een oorzaak zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

            heey QnQ!
            jij ook bedankt voor je reactie, dit ga ik zeker onthouden!!
            Gebrek aan licht zal het denk ik niet zijn, het grootste gedeelte van de dag staan ze in de volle zon.

            Groetjes

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            heey QnQ!
            jij ook bedankt voor je reactie, dit ga ik zeker onthouden!!
            Gebrek aan licht zal het denk ik niet zijn, het grootste gedeelte van de dag staan ze in de volle zon.

            Groetjes

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

              In de volle zon achter een raam, is niet de 'volle zon'. Ze lopen namelijk 95% van de UV-straling mis. De planten zien er inderdaad raar uit. Ik zou ze toch buiten gaan zetten, dit is een teken van stress. Ik zie de foto's en ga nu kort door de bocht conclusies trekken, sla me er niet om dood komtie: ze staan op de vensterbank en gaan niet naar buiten. Wanneer het dus buiten donker hoort te zijn, zet jij binnen het licht aan. Die planten staan in dat (lampen)licht en krijgen zo wisselende nachttijden (de ene keer wel de lamp aan, dan weer niet, de ene dag tot 1:00 de andere dag tot 2:30 's nachts, etc.) wat zorgt voor stress. Dat lijkt me een aannemelijke verklaring voor die drievingerige stress-bladeren.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem (3 bladeren per blad)

                vindt het logisch dat ze weinig blad hebben, in de bloei krijg je altijd minder vingers en ze bloeien automatisch, de ene soort zal wat meer vingers aanmaken naargelang hoeveel groeispurt er nog inzit

                Comment


                  #9
                  Ik heb tussen mijn dames nu ook een soort, donkergroen blad, 3 bladeren per blad maar geen problemen op wat meeldauw na helaas, heb t op verschillende manieren geprobeerd te bestrijden, tis wel minder maar niet weg.

                  Enfin voor de opbrenst en kwaliteit hoef ik niet te klagen, zit lekker vol, ziet er goed uit, veel trichonen. Foto volgt

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Meeldauw kan je verwijderen met waterstofperoxide.

                    Gebruik effe de zoekfunctie hiero.
                Bezig...
                X