Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte plekken en gaatjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witte plekken en gaatjes

Korting op 420shop
    Hallo, mijn eerste kweek met 2 plantjes Hollands Hope buiten.
    Tot 2 weken alles redelijk ok, foto met de 2 planten op.
    Momenteel staan ze 2 weken in bloei, 1 van de planten heeft plots enorm veel witte plekken en gaatjes beginnen vertonen in de top van de plant.
    Gaatjes waarschijnlijk wantsen, witte grijze plekken een tekort aan voeding??
    Pot zit redelijk dichtgeworteld 11l potten, heeft het nog zin om deze nu nog te verpotten ofzo, plant is 1m90 momenteel?
    Enkele foto's:
    Attached Files

Re: Witte plekken en gaatjes

ja verpotten is absoluut geen overbodige luxe. Die gaatjes en plekjes zijn het minste probleem denk ik. Je blad is op aan het krullen/dichtvouwen door waarschijnlijk een gebrek aan water of omdat het te warm is. De plant maakt een ongezonde indruk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ok best verpotten dan. Plant heeft inderdaad nogal warm gehad laatste weken, 3 à 4x daags water gegeven, maar misschien soms wat te laat. (moet ook nog mijn normaal werk doen hé).
      Ander plant onder zelfde omstandigheden en op zelfde manier opgekweekt heeft er minder last van gehad. Misschien is het niet dezelfde soort? Mijn ander plantje op foto.DSCF0103.jpgDSCF0106.jpgDSCF0109.jpgDSCF0115.jpgDSCF0117.jpgDSCF0119.jpgDSCF0123.jpg

Comment

Zie je die ballen niet hangen ?
        Hij zit helemaal vol.
        facepalm.gif
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vol zaad, enne.... het witte en ongezonde is een gevolg van ijzergebrek. Zo te zien mist ie meer vitale mineralen enzo. Wat geef je dat ding? wat voor aarde is het?
          No-nonsens kweker

Comment

Ok mijn goed uiziende plant is dus mannelijk als ik het goed begrijp? Ik twijfelde al of die niet mannelijk was, maar kennissen van mij die meer ervaring hebben waren overtuigd dat het een vrouwelijke plant was, niet dus.
            Deze de nek omdraaien dan :s
            Mijn slecht uitziende plant is hopelijk dan wel vrouwelijk? Grond heb ik zelf samengesteld is mengeling van gecomposteerde aarde, gewone aarde en klein deeltje zand. Als bemesting geef ik guano del peru van asef in groei, en af en toe wat fossiele zeewierkalk, en nu geef ik wat potassium (dcm) aangezien hij bloeit.
            Last edited by ganjavibes; 26 August 2012, 10:41.

Comment

Ik wil je niet meteen teleurstellen, maar maak nog eens wat duidelijk foto's van de toppen.
              Het lijkt erop of ze beide herma zijn.

Comment

Toppen van mijn plant zonder de witte vlekken: eerste 6 fotos:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Toppen van plant met de witte vlekken rest van de fotos
                Attached Files
                Last edited by ganjavibes; 26 August 2012, 13:33.

Comment

volgens mij zie ik nog steeds bij beide ook ballen hangen.
                  Je kunt het zelf beter zien.

Dit zijn mannelijke kenmerken: Ballen.
                  2012-04-08-BF2-M01 - kopie.jpg2012-04-08-BF2-M - kopie.jpg

Dit de vrouwelijke: Witte haren.
                  2012-05-16S1.jpg

Heeft je plant beide door elkaar, zijn het herma's.

Comment

Mijn eerste plant is een herma en mijn plant met de witte vlekken is volgens mij vrouwelijk, ik zie toch nergens balletjes hangen. Heb wel paar groene rupsen zien hangen, deze ondertussen verwijderd.
                    Heb mijn plant ondertussen verpot, is er nog iets dat ik kan doen tegen ijzertekort voor de witte plekken? En wat met de opgekrulde blaadjes doe ik deze af of gewoon laten hangen als ze niet vanzelf afvallen?

Comment

teelballen hhee, ze zijn al zaad aant lossen, dus oppassen of je vrouwtje wordt bevrucht..

Geen blad verwijderen en kijk eens onder je blad voor kleine beestjes, lijkt me beetje op trips ook

Comment

Ja die herma heb ik de kop omgedraaid, maar heb deze morgen gelijk balachtige zaken gezien in mijn andere plant. Misschien toch bevrucht??
                        Balletjes kunnen die ook haartjes hebben, balletjes komen in een puntje uit met een of 2 haartjes. Damn bij eerste kweek niet evident om uw weg te vinden tussen mannelijk, vrouwelijk, herma.
                        Stel dat het toch balletjes zijn, kan ik die dan niet gewoon erafhalen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Vrouwelijke plant is misschien ook herma, enkele fotos van die balachtige dingen??
                        Attached Files

Comment

je plantje ziet er zwaar toegetakeld uit, sla je je vrouwtje hehe. redelijk stressy en dan kunnen ze wel es omslaan en ballen kweken.

je kan ze eruit halen maar als het er teveel zijn, zal het weinig nut zijn.

welk merk zaad is het, of het was slecht zaad gekregen of teveel stress tijdens de kweek

Comment

Ja is inderdaad toegetakeld, en is effectief wel een vrouwtje. Wat ik dacht ballen te zijn, zijn blijkbaar toch geen ballen.
                            Ik denk dat ze bijna oogstklaar zijn. Haartjes beginnen roze verkleuren.
                            Zaad heb ik gekregen, ik weet niet welk merk het was.

Comment

Oogstklaar of nog even wachten, heeft +- 7 weken gebloeid? Enkele foto's, volgens ik de trichomes bekijk, zien de meesten er melkachtig uit, wel zijn er wel nog wat pistels wit? Of zijn de trichomes betrouwbaarder?
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X