Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 binnenkweek plantjes waarvan er bij een de de blaadjes behoorlijk beginnen te hangen. Ook krullen sommige blaadjes en kleuren ze richting het einde donkergroen. Nu heb ik uren op google gezocht maar het is mij nou niet duidelijk of ze te weinig of teveel water krijgen? Ze zijn nu ongeveer 3-4 oud weken sinds ik de zaadjes in de grond heb gestopt.

    Ik heb een keer heel licht voeding gegeven afgelopen week (1/3 wat aangegeven staat op de fles) maar omdat ze er meteen vrij heftig op reageerde ben ik er maar meteen mee gestopt. Ik heb de plantjes even buiten gefotografeerd zodat de kleuren van de plant beter te zien zijn. Het lobblaadje dat een stukje bruin is, is al vanaf het begin (druppel op het blad met een lamp erop..)




    #2

    Comment


      #3
      Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

      Ik heb ze alleen even buiten gezet om te fotograferen haha. Kan zijn dat ze te nat lijken had minder dan een uur daarvoor water gegeven. De eerste paar weken heb ik wel lopen kloten met lampen en hebben ze niet de volledige 18uur gehad (autoflower) omdat ik nog bezig was met het maken van mijn kweekhok. Waarschijnlijk lopen ze daarom wat achter? Ik maak mij alleen een beetje zorgen om het plantje van de tweede foto want die staat er wel erg vreemd bij. Enig advies daarvoor?

      Comment


        #4
        Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

        je moet wat minder water geven je bladeren staan wat bol en dat komt omdat ze te nat staan

        Comment


          #5
          Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

          Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
          je moet wat minder water geven je bladeren staan wat bol en dat komt omdat ze te nat staan
          Top! daar kan ik wat mee, zal er op gaan letten.

          Comment


            #6
            Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

            hallo , deze van mij (white widow auto.)zijn ook 3 weken oud en staan nu twee weken onder de tl's (24 op24). Ik dacht dat ik ze zo in de veranda kon zetten achter glas maar dat was een ramp .....ze strokken zich uit en valden om.....ik heb ze snel verpot en niet te veel water meer gegeven(dat was ook mijn fout).....nu let ik er op ...ik ben ook een beginner en het is niet makkelijk om met water om te springen he ?!3 weken3.jpg3weken2.jpg3 weken.jpg

            Comment


              #7
              Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

              die zien er goed uit hoor ze vertonen geen tekenen dat ze te veel water hebben gekregen

              Comment


                #8
                Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                Let ook op dat wanneer je water geeft, dat je dit aan de zijkanten van de pot doet. De plant heeft wortels die afvalstoffen wegdoen (een beetje vergelijkbaar met mannen ) onder zijn eigen bladeren, omdat daar juist geen water valt. Die bladeren werken als paraplu eigenlijk. Als je onder het blad/rondom de stam water geeft, spoel je die afvalstoffen weer richting de 'goede' wortels, die daar kapot van gaan. Vandaar dus aan de zijkant wateren. Ook, misschien nog belangrijker, zorg je dat de wortels dan naar water opzoek gaan, en zich dus sneller uitbreiden.

                Je ziet weleens van die witte korrelige aanslag rondom je stam op de grond? Dat zijn dus blijkbaar afvalstoffen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Let ook op dat wanneer je water geeft, dat je dit aan de zijkanten van de pot doet. De plant heeft wortels die afvalstoffen wegdoen (een beetje vergelijkbaar met mannen ) onder zijn eigen bladeren, omdat daar juist geen water valt. Die bladeren werken als paraplu eigenlijk. Als je onder het blad/rondom de stam water geeft, spoel je die afvalstoffen weer richting de 'goede' wortels, die daar kapot van gaan. Vandaar dus aan de zijkant wateren. Ook, misschien nog belangrijker, zorg je dat de wortels dan naar water opzoek gaan, en zich dus sneller uitbreiden.

                  Je ziet weleens van die witte korrelige aanslag rondom je stam op de grond? Dat zijn dus blijkbaar afvalstoffen.
                  Nog iets wat ik niet wist en dus verkeerd deed.. Al doende leert men was het gezegde he? Ik geef ze momenteel geen water meer (grond is enorm vochtig merk ik als ik mijn vinger in de aarde duw) maar het lijkt erop dat de bladeren iets minder zijn gaan hangen. Hopelijk staat ze er over een paar dagen wat vrolijker bij.

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                    idd tek 187 .....ik wist dat ook niet ....het is niet van de poes he juist water geven ?....maar al doende leert men..suc6 verder met de kweek gr cox

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                      Kwestie van lezen eh, tis niet voor het eerst dat zoiets op JD verteld wordt
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                        onder wat voor lamp komen ze? ze zijn wel gestrekt tussen de internodes en omdat ze niet genoeg licht hebben gehad
                        heb je al best een hoog plantje gekregen met nog maar 3 vingerige bladeren....
                        en te nat maar daar was je al achter.....
                        succes man!
                        Thur
                        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                        Comment


                          #13
                          Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                          Niks aan de hand, niet teveel wateren en komt allemaal goed.

                          Comment


                            #14
                            Re: Blad hangt en uiteindes kleuren donker groen (met duidelijke foto's)

                            Hallo,
                            Als je die van mij bedoeld...die staan onder 8 tl lampen (twee plantjes die ongeveer elk onder 4 ltl,s staan)
                            Het zijn tl,s van 60 cm. En 14 watt het stuk (type t5 van die dunne) cool white .
                            M.v.g. cox

                            Comment

                            Bezig...
                            X