Blad probleem oorzaak

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #16
    Re: Blad probleem oorzaak

    Een beetje herfst in de plant is nooit erg, vergeet dat niet. Normaliter verkleuren sommige soorten sneller geel dan andere. Vaak is het proberen te verhelpen lastiger dan het gewoon te laten gaan, en vaak krijg je er daardoor weer problemen bij. Ik denk dat als het in een langzaam tempo gaat, dat je er weinig aan hoeft te doen. Ik vind ze er prima uit zien.

    Alleen de planten in het midden hebben de opstaande randen daardoor denk ik dat het toch de warmte is, ik denk dat je ventilatie wat gerichter naar het midden kan staan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • winston
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2011
      • 90

      #17
      Re: Blad probleem oorzaak

      Ik zal de EC en Ph eens meten van de grond.
      Result will follow

      Comment

      • winston
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2011
        • 90

        #18
        Re: Blad probleem oorzaak

        Ph van grond is 7.0
        EC is 101 x10. (zo staat op de meter)
        Is dat dan 1,01?

        Comment

        • West2010
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • May 2010
          • 418

          #19
          Re: Blad probleem oorzaak

          De ph is te hoog, je houdt hem het liefst tussen de 6.0 en 6.5
          Dus een tijdje meer afzuren en dan over een week ofzo nog eens meten.
          Dat met je ec meter weet ik niet, maar denk het wel
          Bij mij geeft de mijne gelijk de goede waarde, zonder te rekenen

          Comment

          • winston
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2011
            • 90

            #20
            Re: Blad probleem oorzaak

            Dacht ik ook, volgende oplossing wordt op 5.8 ofzo
            De EC zou dan op 1,01 staan, als de Ph naar beneden gaat , stijgt de EC dan?

            Comment

            • West2010
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • May 2010
              • 418

              #21
              Re: Blad probleem oorzaak

              Bij mijn weten niet, maar als je voeding klaar maakt, kun je dat het best doen,
              één dag van te voren + aanzuren.
              Als je dan de volgende dag weer meet zul je zien dat de ph weer licht is opgelopen.
              Dat komt door de reactie van de kalk die in het water zit, dan zuur je het opnieuw aan,
              tot jouw gewenste waarde, en dan zal de ph daarna niet zoveel meer verlopen.

              Die fout maakt ik in het begin ook, dan bracht ik de ph op orde en een kwartier later,
              gooide ik het er dan bij.
              Niet wetende dat de kalk weer met het zuur zou reageren en de ph weer langzaam opliep.
              Maar van elke fout leer je weer wat meer

              En je ph eigenlijk een paar dgn 5.6 geven(7.0+5.6=12.6:2= 6.3)
              En een ph van 6.3 is eigenlijk wat je planten willen
              Last edited by West2010; 7 May 2013, 12:32.

              Comment

              • Whitebud
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 568

                #22
                Re: Blad probleem oorzaak

                Heel interessant west2010... nu snap ik waarom mijn ph in de potten op 7 blijft staan. thx voor de tip.

                Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                sigpic

                Comment

                • winston
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2011
                  • 90

                  #23
                  Re: Blad probleem oorzaak

                  De dames hebben nu 2 dagen Ph5,6 gekregen.
                  Volgens West2010 voeding gemaakt, al had ik vandaag geen verschil van Ph.

                  Nog een lading verse foto's

                  foto 171.jpgfoto 172.jpgfoto 177.jpg
                  foto 178.jpgfoto 179.jpgfoto 180.jpg
                  foto 182.jpgfoto 183.jpgfoto 185.jpgfoto 186.jpg

                  Comment

                  • West2010
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • May 2010
                    • 418

                    #24
                    Re: Blad probleem oorzaak

                    Oorspronkelijk geplaatst door winston
                    De dames hebben nu 2 dagen Ph5,6 gekregen.
                    Volgens West2010 voeding gemaakt, al had ik vandaag geen verschil van Ph.

                    Nog een lading verse foto's

                    [ATTACH=CONFIG]172954[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172955[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172956[/ATTACH]
                    [ATTACH=CONFIG]172957[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172958[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172959[/ATTACH]
                    [ATTACH=CONFIG]172960[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]172963[/ATTACH]
                    Hoe bedoel je geen verschil?
                    De ph in je grond??
                    Dat duurt een paar dagen

                    Comment

                    • winston
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2011
                      • 90

                      #25
                      Re: Blad probleem oorzaak

                      Nee nee, in het water he.
                      Dinsdag 10L gemaakt, ph 5,6.
                      Woensdag was het water nog hetzelfde qua Ph.

                      Comment

                      • West2010
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • May 2010
                        • 418

                        #26
                        Re: Blad probleem oorzaak

                        Dan heb je geluk en heb je zacht water,
                        of je ph meter is stuk

                        Comment

                        • winston
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2011
                          • 90

                          #27
                          Re: Blad probleem oorzaak

                          Zacht water dan, meter werkt

                          Comment

                          Bezig...