Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    heb een probleem met mijn plantjes.
    Eerst wat uitleg:
    het zit namelijk zo, ik ben een paar auto flowering soortjes aan het voorgroeien onder 4 tl lampen (2 cool white en 2warm white van 38w elk). Het is de bedoeling om ze buiten te zetten vanaf 15 Mei (na de ijsheiligen).
    Heb ze in potten van 5l zitten op Canna terra aarde. Ben ook Canna rhizzo en cannazym aan het geven en een klein beetje voeding van canna. geeft ze ook echt niet veel water.
    Ze zitten in een zelf gebouwed kot met folie aan alle kanten, er zit ook een ventilator boven de lampen. Lichten branden 18u en 6u donker met timer.
    Meet wel geen ph, heb momenteel niet de middelen ervoor(mijn vrouw zit nu al te klagen dat ik teveel geld aan geef )
    Het zit namelijk nu zo, heb nu since een week plekken op mijn blaadjes. Het zit op meer dan een maar toch niet op allemaal.
    Heb wat zitten lezen op de forum en dacht eerst calcium tekort maar de foto's komen niet echt overeen met mijn probleem dus ik twijfel.
    Graag wat advies, is erger aan het worden en groeie lijkt geremd. Heb zaadjes 19/03 in grond gestoken dus zijn echt nog klein vind ik.
    hier wat foto's:IMG_20130429_201339.jpg IMG_20130429_201352.jpg IMG_20130429_201415.jpg

    moet er wel bij zeggen dat ik een GROENTJE ben
    Heb vorige jaar 2 early skunk plantjes buiten gekweekt en is goed gelukt, had toch 200 gram echt LEKKER wiet ervan.
    Ik hoop echt dat iemand kan helpen.
    alvast bedankt,
    grtz.
    Last edited by botje80; 1 May 2013, 19:37. Reden: aanpassing titel

    #2
    Re: hulp gevraagd

    Het zou best een calciumtekort kunnen zijn. Voor 5 euro kun je een pH-testkitje kopen, daarmee kun je toch al je gietwater tussen de 6-6.5 pH krijgen Anders kun je nog op grotere problemen stuiten door een te hoge pH.

    Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      dan is je probleem ook opgelost. Anders worden ze niet veel groter dan dit namelijk.

      Succes!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: bruine vlekken

        bedankt voor de reacties Rodigan en LR2.
        Heb de titel ondertussen aangepast.
        Ik zal zoeken achter een PH test setje, kan je dit in een tuin center vinden of alleen in een growshop(zit namelijk in Belgie dus moet alles online bestellen).
        Inverband met het overpotten, mijn plantjes moeten op 15 Mei buiten in mooi 30l potten dus om ze nu nog een keer over te potten lijkt mij toch stresserend voor de plantjes. Heb ook in de tuin center zitten zoeken achter kalk maar alleen zeewierkalk gevonden, is dit ok???

        grtz.

        Comment


          #5
          Re: bruine vlekken

          Als je het voedingsschema van die canna aanhoudt, wordt dan het water dan niet vanzelf afgezuurd? Daar zit vast ook wel calcium in trouwens. Misschien wat meer voeding geven? Volgens het schema.

          Wat voor water geef je ze? Gedistileerd water of regenwater bevatten ook veel minder (tot geen) kalk dan kraanwater. Dat kan ook een calciumtekort geven.

          Ik heb mijn planten (zaadjes in de grond op 18-3) ook nog in 5L potten zitten en die zijn een halve meter hoog. Als je ze buiten wilt gaan zetten kunnen ze beter niet al te groot worden binnen trouwens. Die van mij hebben nu een veel te dun steeltje ben ik bang.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: bruine vlekken

            Ik geef ze gewoon kraanwater en geef ze voeding volgens de canna schema. Kan ze wel niet elke dag geven omdat id indruk krijg dat de aarde nog veel te nat blijft. Weet niet of dit komt omdat de groeie wat geremd was (door calcium tekort?). Heb ze nu wat meer voeding gegeven en over geplant in groter potten. De probleem lijkt voor het moment gestabiliseerd, maar lijkt mij nog te vroeg om te oordelen. zal binnenkort nog wat foto's posten. Als het probleem van de bruine vlekken verder duurt dan ga ik wat kalk toevoegen maar weet wel nog altijd niet wat soort. Is zeewierkalk geschikt?
            Inverband met lange of gestrekte steeltjes, is dit niet omdat het licht te ver hangt van de plantjes of gewoon onvoldoende licht?

            Comment


              #7
              Re: bruine vlekken

              update van mijn plantjes: heb een paar plantjes over geplant in groter potten van 50 en 60 liter buiten. Ze doen het alemaal goed behalve eentje die geel eruit ziet en wat achter blijft in de groei. Mijn J. Herrer automatic staat zelfs in bloei. Heb gewoon wat pech met de weer, is maar tien graden in Belgie en regen, regen en nog eens regen. Heb nog een paar plantjes binnen staan die er ook goed uitzien, geen bruine vlekken bijgekomen.
              hier een paar foto's.IMG_20130515_211240.jpgIMG_20130515_211251.jpgIMG_20130515_211306[1].jpg
              IMG_20130515_211748.jpg

              Comment


                #8
                Re: bruine vlekken

                Die plant midden achterin wordt helemaal geel. Dat lijkt me toch ook een geval van te weinig voeding?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: bruine vlekken

                  alle planten hebben evenveel voeding gekregen dus ik begrijp niet waarom die in het midden geel blijft. Is al meer dan een week en de groei blijft achter. mijn royal cheese is nu ook raar aan het doen, hij staat buiten in een pot van 60l op grond dat ik vorige jaar met succes een plant in gekweekt heb. Heb cannazym aan de aarde toegevoegd voor dat ik het geplant heb. Enige iemand een idee wat de probleem kan zijn. Ik weet dat hij heel nat staat maar dat is gewoon omdat ik het van onder de afdak moest doen voor fotos te trekken
                  Hierbij wat fotos:IMG_20130530_085834.jpgIMG_20130530_085808.jpgIMG_20130530_085815.jpgIMG_20130530_085823.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: bruine vlekken

                    Verschillende planten hebben ook verschillende behoeftes eh ..
                    Maarre, je hebt ze dus net in 50-60 liter verse grond gezet, en je blijft gewoon dat voedingsschema aanhouden ?
                    Als je hebt overgepot, begin je een dag of 10 daarna pas weer met voeden, vanaf het begin van het schema. Tot die tijd alleen (regen)water !

                    Die gele staat (of heeft gestaan) te nat.

                    btw.
                    "Ik geef ze allemaal hetzelfde dus ze moeten het allemaal goed doen" werkt niet bij plantjes uit zaad.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: bruine vlekken

                      de royal cheese staat al van 15 mei buiten, dus denk niet dat dit het probleem kan zijn. De plantje dat geel is staat onder een afdak en staat in een pot van 40l en krijgt alleen water als de aarde droog staat. Heb het ook voeding gegeven maar lijkt niet te helpen, ik overweeg zelfs om het uit te doen. De voeding dat ik geef is volgens een schema van canna, sommige staan al in bloei en krijgen dus aangepast voeding en canna boost.
                      enige idee wat het anders kan zijn????
                      Moet er wel bijzeggen dat het echt slecht en koud weer is in belgie, kan dit het probleem zijn???

                      thanks voor the feedback

                      Comment

                      Bezig...
                      X