Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

    Korting op 420shop
    Hey mensen,

    hopelijk kunnen jullie me helpen,

    ik heb twee plantjes eergisteren verplaatst naar volle grond in men tuin, 1 van de twee doet het kenbaar goed het andere heeft sinds gisteren opkrullende bladeren en vertoont sinds vandaag wit verkleuring op de bladeren en bruin bij de groeischeutjes.

    Ik dacht aan een zink tekort eventueel, maar ben erg onervaren en zou graag jullie mening horen.
    2de theorie die ik had is omdat ze eerst binnen stonden en nu blootgesteld worden aan het Uv licht.
    Rare is wel ze staan maar op 2 meter van elkaar, ze hebben net dezelfde procedure ondergaan en enkel het grootste plantje heeft er last van.

    DSC07099.jpgDSC07097.jpgDSC07096.jpg
    gezond aangetast
    Last edited by Bongool; 4 June 2013, 12:46.

    #2
    Re: Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

    Laat me raden; ze stonden eerst binnen?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

      idd LR2 , ik heb ook die fout gemaakt voor ik hier op het forum terechtkwam :s
      zet dit zichzelf recht?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Comment


        #4
        Re: Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

        Nou, die verkleuring die je ziet komt door de lage nachttemperatuur die ze niet gewend zijn. Om zichzelf te beschermen (vermoedelijk) kleuren ze dan naar paars. Groen + paars = bruinig. Niets om je zorgen over te maken dus! Geef ze juist lekker veel zon, dan kan het in een dag wegtrekken. Soms duurt dat wat langer, want het blijft (on)natuurlijk koud 's nachts. Maar door ze te laten staan wennen ze daar vanzelf aan.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

          oef wat een geruststelling, de volgende gaan meteen buiten!
          Ik was al redelijk aan het panikeren.
          Bedankt voor je nuttige advies .

          Ik laat ze nou een paar dage doen en dan maak ik weer een update.

          tot snel!

          Comment


            #6
            Re: Jong plantje , 2 dagen in volle grond, gekruld en verkleurd blad

            slotje

            Comment

            Bezig...
            X