Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is er met het blad van mijn plantje aan de hand?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er met het blad van mijn plantje aan de hand?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: Wat is er met het blad van mijn plantje aan de hand?

    Nou, aan de hand van de foto zie je:
    - paarse stelen
    - gele verkleuring die van buiten naar binnen gaat.

    Nemen we daar Monty's bladprobleem oplosser bij:
    2) Steeltjes van grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden paars, al snel gevolgd door grotere bladeren in het midden en boven in de plant.
    - De plant als geheel is lichter van kleur.
    - Grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden lichtgroen van kleur. Verpaarsing van bladsteeltjes treedt nu ook op bij kleinere bladeren. Bij de meeste cannabis strains verschijnen typische verticale paarse strepen in de stengel.
    - Bladeren in onderste gedeelte van de plant vergelen verder en worden bijna wit van kleur. Tenslotte treedt er verwelking op en vallen de bladeren af.
    - De groei wordt zichtbaar geremd (kortere planten, dunnere stengels, minder bladvorming en kleinere bladeren).
    - Boven en in het midden van de plant treedt verdere vergeling en witkleuring van bladeren op
    - Bladeren op groeipunten blijven langer groen maar zijn wel veel minder groen dan bij normale stikstofvoorziening.
    - Er treedt een geforceerde bloei met veel verlies van bladeren
    - Sterke opbrengst reductie.

    Stikstof (N) tekort
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wat is er met het blad van mijn plantje aan de hand?

      Bedankt voor de reactie!
      Ik denk inderdaad dat dit het is, ik heb de afgelopen dagen waarschijnlijk ook te veel water gegeven! toen heb ik ze in de zon gezet en leek de grond snel uit te drogen dus er waarschijnlijk te veel water bij gedaan!
      Ik geef ze dan nu een paar dagen niet en dan daarna zal ik wat water geven met groeivoeding erbij, plagron terra grow, ik hoop dat het dan over gaat!
      Deze bladeren worden niet meer groen neem ik aan, maar de steeltjes worden die weer terug groen of moet ik daar niet op wachten?

      Comment


        #4
        Re: Wat is er met het blad van mijn plantje aan de hand?

        Hoe groot is dat potje? Misschien is ze rootbounded.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment

        Bezig...
        X