Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

    Korting op 420shop
    hallo, heb mijn planten moeten overplanten in de volle grond omdat ze te groot werden voor de potten en begonnen geel te verkleuren, heb meststoffen gegeven maar verkleuring bleef aanhouden.
    nu staan ze sinds twee weken in de volle grond maar drie van de vier planten zijn helemaal vergeeld en de onderste bladeren worden zelfs wit en sterven volledig af.
    heb nog een vijfde plant die van in het begin in de volle grond staat en deze is mooi diepgroen van kleur zonder enig probleem, dit was initieel de kleinste van allemaal maar is nu de grootste!
    ze staan alle vijf in dezelfde tuin in dezelfde grond, ben ten einde raad want allen hebben ze volgens mij voldoende voeding gekregen (duiven en paardenmest)
    die ene die wel goed goed gaat is een zaadje dat ik gevonden had tussen gekochte zelfkweekwiet, de vier andere zijn feminized seeds van de shop.
    iemand enige tips???
    mvg

    #2
    Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

    De eerste tip die ik je geef: plaats wat foto's. Die zeggen meer dan dit hele verhaal
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

      Ik denk overvoeding, ze moeten al wennen aan een nieuwe pot en dan moeten ze ook nog een vracht voeding naar binnen werken.
      Ze konden het denk ik niet echt verwerken.
      Gewoon laten zitten en hopen dat het goed komt.

      Heb je een foto dan kunnen we zien hoe erg het is

      Comment


        #4
        Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

        P1090445.jpgP1090446.jpgP1090450.jpgP1090449.jpg

        zo, foto vier is die ene die het wel goed doet en in dezelfde grond staat, maar dan al twee maand eerder dan de rest

        Comment


          #5
          Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

          gewoon laten staan en die gele bladeren wegknippen.

          Dan kijk je of het erger word. Ik denk het niet

          Comment


            #6
            Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

            en geen extra voeding meer geven dan?

            thx voor de info

            Comment


              #7
              Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

              Nog niemand een link naar een Fertometer geplaatst?

              Ik zou eerder denken aan ondervoeding. Hele plant lijkt me wat licht van kleur, maar dat kan natuurlijk ook aan de foto liggen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                de gehele plant is inderdaad zeer licht van kleur, naar het gelige toe zelfs, nochtans hebben ze geregeld voeding bijgekregen

                Comment


                  #9
                  Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                  Zou iets zoeken met wat meer stikstof (N) en een paar keer voor de zon erop komt flink nat spuiten met een bladvoeding.
                  Ik ben groot fan van Biobizz Fishmix met een scheutje Vital (Ecostyle) erdoor als bladvoeding.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                    als je ze overplant in zulk groot stadium tja. na overpot izijn alle haarwortels kapot, ze vraagt stikstof maar kan dit niet opnemen. niet van wakker liggen als ze eenmaal goed geworteld is vind ze alles in de volle grond.

                    Comment


                      #11
                      Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                      de haarwortels zijn niet beschadigd geraakt want de planten kwamen zeer gemakkelijk met de hele kluit uit de potten, en zijn met gehele kluit ook de grond ingegaan terug. denk dat er geen enkele wortel beschadigd is

                      zal even afwachten wat het geeft komende week en anders ga ik voeding bijgeven om te zien wat het effect is, gezien de bladeren volledig wit worden neem ik aan dat de plant tekorten heeft en dit uit zijn onderste bladeren trekt

                      Comment


                        #12
                        Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                        gewoon laten staan en die gele bladeren wegknippen.

                        Dan kijk je of het erger word. Ik denk het niet
                        Cookaap wat zij ik laats nou tegen je.

                        Knip of trek geen blad eraf!
                        Het probleem gaat verder na de niewe bladeren.

                        Ook de wondjes zijn zeer schimmel gevoelig.
                        En de kans op meeldauw etc etc vergroot je flink hiermee.
                        Al is een blad nog zo lelijk of gelig,trek het niet eraf.
                        Totdat de plant ze zelf loslaat,dan is de wond ook al genezen.
                        En zo niet vatbaar voor schimmels.

                        Greetzz staff

                        Comment


                          #13
                          Re: planten in volle grond gezet, verkleuren groen-wit

                          de haarwortels zijn niet beschadigd geraakt want de planten kwamen zeer gemakkelijk met de hele kluit uit de potten, en zijn met gehele kluit ook de grond ingegaan terug. denk dat er geen enkele wortel beschadigd is

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X