Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

knal gele vlekken op blad en op topje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    knal gele vlekken op blad en op topje

    Korting op 420shop
    Hey, het komt vaker voor dat blad geel word dat ben ik wel gewend, maar wat er nu gebeurd... ik weet het niet meer.

    kan iemand me aub helpen hoe kan ik dit probleem oplossen?

    Ik geef water met canna boost accelator 1 keer in de week.

    IMG-20130821-WA0005.jpgIMG-20130821-WA0006.jpg

    #2
    Re: knal gele vlekken op blad en op topje

    In welke grond zitten ze en hoe lang al? Geef je nog andere voeding? Kijk ook eens zelf de bladoplosser na
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: knal gele vlekken op blad en op topje

      Het fenomeen heet chlorose.

      11) Groen-gele verkleuring, van binnen naar buiten in de jonge bladeren en in de groeischeuten. De nerven blijven meestal groen. - Verdergaande vergeling tot soms bijna wit van de bladeren, ook grote bladeren worden geel. Dit remt de groei.

      - In ernstige gevallen treedt er necrose op in het blad en is de groei en bloei van de plant geremd.


      IJzer (Fe) tekort.

      b) Zo niet, ga dan naar # 12.

      12) bladeren zijn licht groen of geel te beginnen bij de basis, terwijl de bladranden groen blijven. Necrotische plekken kunnen tussen de aderen ontsaan. Bladeren zijn niet gedraaid. - belangrijk voor de stofwisseling en celdeling die in de plant worden gestimuleerd. Een Mn-tekort vertraagt bloem-en topvorming - de rijping vertraagt en kan bij ernstige tekorten tot een misoogst leiden. Mn-tekort komt relatief vaak voor.
      Het belangrijkste (en onderscheidend van een Fe- of Zn-tekort) en kenmerkende symptoom is dat de rand van het blad groen blijft, terwijl de rest van het blad geel of wit is. Dit treedt het eerst op boven in de plant en op de groeischeuten - er ontstaan onder aan het blad chlorose en een witachtige vlekkerigheid. In minder ernstige gevallen is er sprake van een geelachtige kleurzweem binnen de donkergroen rand van het blad.

      Mangaan (Mn) tekort
      Als het niet op de hele plant voorkomt, kan het ook door overbelichting komen trouwens. Door een spiegelend raam of iets dergelijks. Draai je plant eens 180 graden (horizontaal draaien, anders wordt de pot zo leeg) en kijk of het daar ook optreed, zo ja: plant even verzetten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: knal gele vlekken op blad en op topje

        Yep, lijkt op Ijzertekortje.
        Verkeerde grond, of krappe schoenen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: knal gele vlekken op blad en op topje

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Yep, lijkt op Ijzertekortje.
          Verkeerde grond, of krappe schoenen ?
          Ik heb hetzelfde probleem gehad en sluit mij volledig aan bij QnQ.

          Schoenen te krap en of blokkade van ijzer door afwijkend Ph.

          Kijk op de site van een lokale koykarpers vereniging (is normaal gesproken heel accuraat) wat de ph waarde is van jouw drinkwater.

          Verpoot je plant in een ruime pot met een goed gebalanceerde potgrond, dit met de juiste Ph.

          Ik had het zelfde probleem en dit loste zichzelf door het verpooten in twee dagen op.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: knal gele vlekken op blad en op topje

            Maar ze kunnen niet in grotere potten, ze zitten al in een super grote kuip, en ik moet ze verduisteren dus kan ze niet in volle grond zetten.
            dat van de ph vind ik ook raar... want het gebeurd nu voor het eerst vorig jaar had ik het ook niet.
            en wat gebeurt er als ik er nu niks aan doe?

            Comment


              #7
              Re: knal gele vlekken op blad en op topje

              Als je er niets aan doet, wordt het erger.. Je hebt je antwoord, of je actie onderneemt hangt van jezelf af.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: knal gele vlekken op blad en op topje

                Ik ga er zeker wat aan doen net al bij de growshop geweest maar zon geintje kost al gouw 20 euro... is er een goedkopere manier ?

                Comment


                  #9
                  Re: knal gele vlekken op blad en op topje

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeweetzelf1 View Post
                  Maar ze kunnen niet in grotere potten, ze zitten al in een super grote kuip, en ik moet ze verduisteren dus kan ze niet in volle grond zetten.
                  dat van de ph vind ik ook raar... want het gebeurd nu voor het eerst vorig jaar had ik het ook niet.
                  en wat gebeurt er als ik er nu niks aan doe?
                  De ene plant is de andere niet.
                  Ik had drie planten twee hebben totaal geen probleem, de andere liet het duidelijk zien.

                  Je kan ook kijken naar de topic van Stafford, zelfde probleem, hij heeft het weer op een andere manier opgelost.
                  Ik weet niet hoe de Ph in jouw bodem is, dat weet alleen jij.
                  Als je deze niet stabiliseert gaat je plant naar z'n grootje.
                  Ijzer zit in iedere bodem, de plant kan het alleen niet opnemen door een afwijkend Ph.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: knal gele vlekken op blad en op topje

                    begin gewoon lichte dosis groeivoeding te geven...daar zit ook ijzer in.
                    dat heeft mijn ijzertekort opgelost iig

                    in mijn kweekverslag kan je ook foto's terugvinden van mijn ijzertekort en hoe ze er nu bij staat...

                    Comment


                      #11
                      Re: knal gele vlekken op blad en op topje

                      Een paar roestige spijkers in de grond steken kan ook.
                      duurt wat langer alleen, en ik weet niet of je de tijd hebt.

                      Nog iets wat je kunt proberen is de plant een keer sproeien met een oplossing met bitterzout. 1 theelepeltje op een liter water.
                      FE en S problemen lijken een beetje op elkaar, de tweede los je simpel op met bitterzout.

                      ---

                      nb. Je geeft alleen Canna boost, 1x per week ?
                      Waarom geef je geen Terra Flores ? En heb je ze wel Terra Vega gegeven in de groei ? Canna boost is voor de bloei, als je toppen op je plant hebt. Ik zie nog geen toppen ?
                      Je plant krijgt tekorten als je bezuinigd op voeding, da's oorzaak en gevolg.

                      Van de Canna website :

                      CANNABOOST Accelerator

                      CANNABOOST Accelerator is een additief met een opbrengst- en kwaliteitsverbeterende werking.
                      Gebruik van CANNABOOST zorgt voor grotere, stevigere en smaakvollere vruchten.

                      Energie voor de bloeifase

                      Met bloeistimulatoren geeft CANNABOOST de plant meer energie om bloemen en vruchten aan te maken.
                      Dit additief werkt uitstekend in combinatie met CANNA PK 13/14, dat de plant van de juiste bouwstoffen voorziet.
                      In het begin van de bloeifase voeg je CANNABOOST toe aan het voedingswater of spuit je het in verdunde vorm op de bladeren.

                      Geleidelijke afrijping

                      De bloeiregulatoren in CANNABOOST helpen de plant om de beschikbare energie te doseren –zowel de natuurlijk aanwezige bloeistoffen als de bloeistimulatoren in het additief.
                      Hierdoor verloopt de afrijping geleidelijker. De vruchten kunnen zich regelmatig ontwikkelen, wat een homogene kwaliteit oplevert.

                      Vollere smaak

                      Kweken met CANNABOOST versnelt de fotosynthese en verhoogt zo de suikerproductie in de vruchten.
                      De plant maakt ook meer smaakstoffen aan. Het resultaat is een oogst met een zoetere en vollere smaak.

                      Kweken met CANNABOOST?

                      CANNABOOST is te koop bij tuinspeciaalzaken in heel Nederland.
                      Het kan gebruikt worden met elk teeltsysteem en in combinatie met alle CANNA plantenvoeding.


                      Gebruiksaanwijzing

                      Voor gebruik de fles goed schudden; Toedienen in de verhouding 1:500 (20 ml per 10 liter kraanwater);
                      Voor eventuele extra bloeikracht, maximale concentratie 1:250 (40 ml per 10 liter kraanwater);
                      CANNABOOST Accelerator is te gebruiken in combinatie met alle andere CANNA producten;

                      Nooit gelijktijdig meegeven met waterstofperoxide-producten;

                      Verdunde oplossing doseren binnen 7 dagen;
                      CANNABOOST Accelerator kan handmatig, via druppelirrigatie en/of via bladbesproeiing worden toegediend (verhouding 1:500);
                      CANNABOOST Accelerator toedienen in combinatie met reguliere plantvoeding.
                      Overige aanwijzingen

                      CANNABOOST Accelerator is geen voeding, dus ook geen vervanger voor CANNA PK 13/14. Gebruik CANNABOOST Accelerator gecombineerd met CANNA PK13/14 voor een optimaal resultaat.

                      CANNABOOST toedienen in combinatie met reguliere plantvoeding
                      Vorstvrij, gesloten en donker bewaren
                      Buiten bereik van kinderen houden
                      Last edited by QnQ; 24 August 2013, 07:24.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: knal gele vlekken op blad en op topje

                        Ja ik heb terra vega voor de groei gebruikt, en mijn planten staan al 2 weken in de bloei en sinds ze bloeien geef ik ze pas canna boost.
                        ik wil ook weer niet teveel voeding gaan geven vind het zo wel goed, alleen om deze problemen te verhelpen zou ik nog wel iets willen aanschaffen als het niet te duur is.

                        Comment

                        Bezig...
                        X