bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vlambi
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jan 2013
    • 3

    #1

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    zit hier met een klein probleem. Ik heb al info opzocht, maar wou even wat raad.
    Ik zit hier met een bladprobleem die maar op 1 plant bevindt. (De rest is in orde.)
    Ze is 7 weken oud, grond is canna prof., hp is ok en voeding plagron.

    mvg.





    DSCN1026.JPGDSCN1027.JPGDSCN1030.JPG
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: bladprobleem

    Ik gooi het op een calciumtekort. Als het dat niet is, dan Magnesium.
    PH waarde is wel handig om in cijfers uit te drukken. Watvoor water gebruik je?
    Welke plagronvoeding? Er zijn meerdere types dacht ik.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: bladprobleem

      Maak eens wat foto's zonder HPS licht ?
      Ook van het nieuwe blad bovenaan ?

      Je geeft Plagron volgens het schema ?
      Staan ze niet wat droog ?
      Last edited by QnQ; 24 January 2014, 22:01.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: bladprobleem

        Kalkgebrek.

        Comment

        • vlambi
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Jan 2013
          • 3

          #5
          Re: bladprobleem

          geef 500 ml om de 2 dagen en voeding volgens het schema(plagron terra) Hp is 6.8.
          Het zijn van de bovenste bladen waar het probleem is.


          DSCN1037.jpgDSCN1034.JPG

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: bladprobleem

            Dat lijkt een probleem met Boron. Gevolg daarvan is gebrekkige Calciumopname en groei.

            Een probleem met Boron kun je krijgen als er een tekort is aan Kalium en Stikstof, of als de planten regelmatig te droog staan.

            Het voedingswater dat je geeft moet een pH van ongeveer 6 hebben.
            Met 6.8 zit je echt te hoog.

            - 't is allemaal een beetje gokken heh, met weinig info -
            - Je hebt iig een idee welke kant je op moet -
            Last edited by QnQ; 25 January 2014, 21:38.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • vlambi
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Jan 2013
              • 3

              #7
              Re: bladprobleem

              Heb dit altijd al zo gdn. Eens proberen met minder ph-waarde. Hou je op de hoogte.

              Thx.

              Comment

              Bezig...