typisch gevalletje magnesium tekort?
Collapse
X
-
Re: typisch gevalletje magnesium tekort?
De (schimmel) ziekte roest. Dat heb je toch ook bij planten. Max lv was 70% en 26C. Beetje te vochtig maar er is goede ventilatie. Er is wel een kans dat dit het is. Een kenner had gister gekeken en constateerde roest. (Hij kan natuurlijk beter kijken dan jullie met alleen een foto.
Maar kun je roest niet afvegen van de plant? ( een Ca tekort natuurlijk niet.).Comment
-
Re: typisch gevalletje magnesium tekort?
Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
Daar zal het van komen misschien ?
De aarde is gewoon op.
Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.
Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?Comment
-
Re: typisch gevalletje magnesium tekort?
Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
Daar zal het van komen misschien ?
De aarde is gewoon op.
Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.
Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?
Geen idee, helaas. In het begin is er per pot een hand kalk gestrooid. 12 liter pot trouwens. Ook geen idee wat voor 'kalk'. Ik weet niet of dit dan al op is. Dan gebruiken de plantjes wel extreem veel kalk. Wel een idee om de volgende keer extra kalk in de grond te verwerken en bij de voeding. Want de 'kenner' raadde al aan om extra kalk toe te voegen in het begin. Misschien vergist hij zich nu. Of deze soort heeft behoefte aan een megagroei haha.
Ik meende zelf al dat de korrels gewoon een te trage afgifte zullen hebben. De EC zat zo rond de 1.9-2.1 en de Ph 5.8-6.0.
Zoals jullie begrijpen ben ik er niet altijd bij (bij alles wat er gebeurt, maar van een maat dus).Comment




Comment