typisch gevalletje magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Draaier
    Advanced Stoner
    Member
    • Aug 2011
    • 65

    #16
    Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

    Oorspronkelijk geplaatst door Gamm
    Geloof me, het is géén magnesiumtekort.
    De reeds beschadigde bladeren zullen niet bijtrekken maar het probleem zal niet verder uitbreiden.

    Wat ik deed was een eetlepel thomasslakkenmeel toevoegen aan een liter water en roeren totdat alles opgelost was. (Dit kan wel een tijdje duren.) Van dit water neem ik dan 10 ml die ik toevoeg aan een liter water en doe er vervolgens de benodigde voedingen bij en geef het aan m'n planten. Heeft in het verleden altijd gewerkt.

    Veel geluk ermee!
    Ok ga het meteen proberen!

    Comment

    • Draaier
      Advanced Stoner
      Member
      • Aug 2011
      • 65

      #17
      Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

      Denken jullie niet dat 'roest' anders een optie is?

      Comment

      • Gamm
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1610

        #18
        Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

        Oorspronkelijk geplaatst door Draaier
        Denken jullie niet dat 'roest' anders een optie is?
        Snap je vraag niet.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment

        • Draaier
          Advanced Stoner
          Member
          • Aug 2011
          • 65

          #19
          Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

          De (schimmel) ziekte roest. Dat heb je toch ook bij planten. Max lv was 70% en 26C. Beetje te vochtig maar er is goede ventilatie. Er is wel een kans dat dit het is. Een kenner had gister gekeken en constateerde roest. (Hij kan natuurlijk beter kijken dan jullie met alleen een foto.
          Maar kun je roest niet afvegen van de plant? ( een Ca tekort natuurlijk niet.).

          Comment

          • Gamm
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 1610

            #20
            Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

            Ik zal het dan nog een keer herhalen... Calciumtekort...
            Een cannabis plant die aan "roest" lijdt... nog nooit van gehoord.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

              Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
              Daar zal het van komen misschien ?

              De aarde is gewoon op.
              Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
              Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.

              Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Draaier
                Advanced Stoner
                Member
                • Aug 2011
                • 65

                #22
                Re: typisch gevalletje magnesium tekort?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Een calciumtekort wordt op sommige forums onterecht roest genoemd.
                Daar zal het van komen misschien ?

                De aarde is gewoon op.
                Zie je vaak bij grote planten in (te) kleine potten en/of te zuinig voeden.
                Behandelen zoals Gamm zei, dan gaat het niet weg (het gaat nooit weg), maar het breidt ook niet meer uit.

                Als de 'kenner' roest constateerde, wat raadde hij je aan te doen om daar vanaf te komen ?

                Geen idee, helaas. In het begin is er per pot een hand kalk gestrooid. 12 liter pot trouwens. Ook geen idee wat voor 'kalk'. Ik weet niet of dit dan al op is. Dan gebruiken de plantjes wel extreem veel kalk. Wel een idee om de volgende keer extra kalk in de grond te verwerken en bij de voeding. Want de 'kenner' raadde al aan om extra kalk toe te voegen in het begin. Misschien vergist hij zich nu. Of deze soort heeft behoefte aan een megagroei haha.

                Ik meende zelf al dat de korrels gewoon een te trage afgifte zullen hebben. De EC zat zo rond de 1.9-2.1 en de Ph 5.8-6.0.
                Zoals jullie begrijpen ben ik er niet altijd bij (bij alles wat er gebeurt, maar van een maat dus).

                Comment

                Bezig...