Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

    Korting op 420shop
    Kwekers,

    Ik ben bartus en helaas flinke problemen met me plantjes.
    Dit is al me 2de, 1e hetzelfde probleem..

    Ze stonden veels te droog dus heb veel water gegeven...

    Het probleem bij mijn zaailingen
    De blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen en worden vervolgens wit en krullen enorm.
    Er zitten wel nieuwe blaadjes in het midden maar ben bang dat ze het niet gaan redden.

    Opstelling:
    Tentje 1-1-2
    11 liter potten met daarin een verteerbaar (bekertje) met stek grond.
    Aarde light mix gold
    400w
    LV 70%
    Warmte aan 30c
    Warmte uit ??
    Water af gezuurd naar +/- 5,9
    Voeding van powerzyme hesi
    Wortelstimulator van house garden
    En een vleugje TNT van hesi

    Hopelijk genoeg info
    Hoor graag van jullie
    Bartus



    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #2
    Re: Hulp nodig !!!!!!!!!!

    te nat, te warm of te zwaar bemest. Ik zet mijn geld in op teveel voesing.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

      Titel aangepast, "help of hulp nodig" o.i.d. is niet toegestaan, daar het geen info bevat over het probleem.
      En je kunt je ook ff voorstellen in het daarvoor bestemde board, wel zo netjes.

      Comment


        #4
        Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

        pffffffffffffffffffffff ja Bartens effe denken hoor

        Minder water geven
        eerst op starten in kleine potjes
        30 Gr is aan de hoge kant
        Ook lv is wel hoog 70%

        Als je nu bij de volgende keer is probeert om in kleine potjes te starten.Dan heb je ook niet het geklooi dat je teveel water geeft.
        Nu heb je het probleem dat het dagen lang gaat duren voordat je potten weer droog komen te staan.Om eerlijk te zijn denk ik dat je veel beter opnieuw kan zaaien.In ieder geval geen water meer geven en kijken of ze het over leven.
        Als je nog iets meer wil weten dan hoor ik het wel van je.

        Gr Goud

        Comment


          #5
          Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

          Wauw bedankt voor de snelle reacties....

          Ik zal ze inderdaad geen water meer geven,overnieuw beginnen kan altijd nog.

          Hoe krijg ik de temp naar beneden ?


          @vale waar kan ik me precies voorstellen


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

            Goudeerlijk ik ben bang dat het weer fout gaat als ik overnieuw begin..
            Eerst ff achterhalen wat ik nou fout doe

            Comment


              #7
              Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

              Ziet eruit als verbranding door te veel voeding, klopt dat? Je hoeft in dit stadium nog geen voeding te geven.

              Als je nog geen voeding hebt gegeven dan kan het ook goed aan te veel water liggen.

              Comment


                #8
                Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                Te nat i.c.m. teveel voeding.

                Dergelijke plantjes hebben zeer weinig water en met uitzondering van wat wortelstimulator nog geen voeding nodig.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                  Ok ok ik gaf 200 ml pp per dag.
                  Is dit te veel ?

                  Nadat ze vergeelde heb ik pas een kleine hoeveelheid voeding gegeven..
                  Wat raden jullie aan om te doen ? Dit is me tweede kweek die ik verkloot.
                  Moest gister bijna huile 😔

                  Comment


                    #10
                    Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                    Ik geef die hoeveelheid elke 3 dagen... Je geeft naar mijn mening veel te veel water..

                    live vanuit het ondergrondse..

                    Comment


                      #11
                      Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                      Hier leer je weer van, dus dat gebeurd de volgende keer niet meer.

                      Tip: Ga veel belangrijke topic op jd lezen

                      Comment


                        #12
                        Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                        Dit had ik inderdaad niet gedacht.
                        Heb al heel veel gelezen duidelijk niet genoeg.


                        Wat kan ik het beste doen met deze plantjes ?
                        Laten staan of weg knikkeren

                        Nogmaals bedankt voor de hulp
                        Bartus

                        Comment


                          #13
                          Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                          Zou ze overpotten in verse grond.. Zelf gebruik ik growmix plagron. Dit is zat voeding voor de groeiperiode. Dit icm met power roots en eens in de drie dagen wateren..

                          Kijken of ze erdoor komen.
                          Suc6

                          live vanuit het ondergrondse..

                          Comment


                            #14
                            Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                            Dergelijke plantjes krijgen van mij dagelijks 50 ml.
                            Zitten dan nog steeds in 1L stekaarde en krijgen enkel wortelstimulator.

                            Nu gewoon laten staan, een dikke week laten droog trekken en dagelijks je potten opheffen.
                            Het zal je leren de potten wegen om zo hun behoefte aan water ietwat te voorspellen.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: blaadjes beginnen van de puntjes naar binnen te vergelen,worden wit en krullen

                              Nadat ze vergeelde heb ik pas een kleine hoeveelheid voeding gegeven..
                              Daar zit de fout. Tot node 5 hebben ze echt geen voeding nodig! Ze zijn gewoon verbrand van te voedselrijk staan.

                              Comment

                              Bezig...
                              X