Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben dus begonnen met kweken in een kweektent (Pro 100 van Mammoth), ik heb daar een 400 watt Son-t-pia green power van philips, afzuigsysteem 160m3 met een koolstoffilter en dan nog een kleine clip fan.
    Ik kweek op B'cuzz Bio aarde en gebruik plagron terra voedings plan (nu niet meer, omdat ik denk dat ze teveel aan voeding hebben, maar dat zullen jullie hopelijk wel kunnen uitmaken aan de hand van mijn foto's)
    De soort is Green Poisen (autoflower, omdat ik mijn eerste kweek wat vlugger wou klaar hebben dan normaal) van Sweet Seeds (geen goedkope zaden.. 37,5 euro voor 5)
    Mijn licht staat op 18/6 en tijdens dat het licht uit is, is de afzuiging ook uit (of mag ik dat niet doen?)
    De vochtigheidsgraad is goed als ze slapen, maar als de lamp aanligt is het maar rond de 35%..

    Nu wat heb ik dus gedaan is beginnen mijn planten na 1 week oud beginnen extra voeding geven voor 4-5 dagen en toen zag ik dat alles verslechte.
    Dus ik ben dan onmiddellijk gestopt met voeding en ze gwn nog alleen water geven.
    Nu zijn ze dus bijna 3 weken oud en zoals je ziet staan er zelfs 2 hele kleine die lijken alsof ze 3 dagen oud zijn...
    En dan nog 3 redelijke, maar zouden ook al groter moeten zijn, nee?
    Ik zet er even foto's bij en hopelijk komt er iemand mij te hulp

    Nog even ter zijde: ik ga zaterdag 8/3 terug naar de growshop, dus als jullie mij iets kunnen aanraden voor ze te redden? Of is het een verloren zaak en zou ik beter gewoon op nieuw beginnen?
    Attached Files

    #2
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.


      Met een reguliere plant had ik ze nog proberen te reden,niet met een AF.
      Ze zullen binnenkort gewoon in de bloei schieten en vrijwel geen opbrengst hebben.
      Jammer.

      Volgende keer iets eerder aan de bel trekken.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

        Nog een klein iets, je afzuiging mag gerust iets zwaarder.
        Jammergenoeg hebben Gamm & Escargot gelijk, je zal niet veel hebben qua opbrengst.....
        De afzuiging draait hier 24/24 ,je vochtigheid moet je niet te veel op focussen int begin, je waarden zijn goed tussen de 30% en 60%
        Gewoon opnieuw beginnen. Zodus morgen in de growshop, nieuwe zaden aanschaffen zou ik zeggen
        Succes verder.
        grtz
        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

          ind,
          wat hun hierboven al vermelden.

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

            En nu niet met dezelfde aarde gaan werken, tenzij je ze eerst grondig spoelt.
            Ze bevat momenteel teveel voedingsstoffen.

            Enkele tientallen liter water per pot doorheen laten lopen of gewoonweg met nieuwe grond beginnen.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

              Dank u iedereen voor deze goeie feedback!
              Ik zal zoals jullie hier allemaal zeggen volledig opnieuw beginnen met gewone zaden en nieuwe aarde en zo.
              Ik zal ook mijn afzuiging 24/24 laten draaien dan.
              Ik had nu gedacht van nieuwe planten voor ze een voorgroei van 3-4 weken te geven zonder extra voeding, dan 2 weken groei met voeding en dan bloei?
              Maar ik zie wel hoe het gaat
              Stel dat ik terug problemen zou hebben, zal ik er deze keer direct mee komen op dit forum, maar ik zal me best doen en nog laten weten hoe het dan gaat
              Ik had ook gedacht van in de plaats van te ontkiemen op watten, ze in spongepots te steken. of maakt dat allemaal niets uit?

              Grtz,

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                Ik zie ook bij elk plantje dat de onderste blaadjes eraf geknipt zijn.
                Dat kost je ook wat groei heh, die eerste fanleafs zijn juist zo belangrijk.
                De lobblaadjes zitten ook op 10cm van de grond, dat betekend te weinig licht tijdens de eerste dagen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                  Dat had ik gewoon gedaan omdat ze helemaal afgebrand waren en ik dacht, ik hoef geen dode bladeren er aan te laten hangen.
                  En te weinig licht is raar, want vanaf de eerste dag 18/6 licht in een kweektent die optimaal reflecteert.
                  Maar kan wel te wijten zijn aan het feit dat mijn lamp te hoog hing.
                  Nu ben ik opnieuw begonnen met een niet autoflower soort white widow x big bud en ze zitten nu in de spongepots
                  Maar super bedankt voor dit ook te melden aan mij, nu weet ik wat ik zeker ook allemaal niet meer mag doen enzo..

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                    Okidoki, nou meteen het licht er goed op, en dan strekken ze niet zo.
                    Succes met de nieuwe harem.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X