Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • GreenViper
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2014
    • 5

    #1

    Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben dus begonnen met kweken in een kweektent (Pro 100 van Mammoth), ik heb daar een 400 watt Son-t-pia green power van philips, afzuigsysteem 160m3 met een koolstoffilter en dan nog een kleine clip fan.
    Ik kweek op B'cuzz Bio aarde en gebruik plagron terra voedings plan (nu niet meer, omdat ik denk dat ze teveel aan voeding hebben, maar dat zullen jullie hopelijk wel kunnen uitmaken aan de hand van mijn foto's)
    De soort is Green Poisen (autoflower, omdat ik mijn eerste kweek wat vlugger wou klaar hebben dan normaal) van Sweet Seeds (geen goedkope zaden.. 37,5 euro voor 5)
    Mijn licht staat op 18/6 en tijdens dat het licht uit is, is de afzuiging ook uit (of mag ik dat niet doen?)
    De vochtigheidsgraad is goed als ze slapen, maar als de lamp aanligt is het maar rond de 35%..

    Nu wat heb ik dus gedaan is beginnen mijn planten na 1 week oud beginnen extra voeding geven voor 4-5 dagen en toen zag ik dat alles verslechte.
    Dus ik ben dan onmiddellijk gestopt met voeding en ze gwn nog alleen water geven.
    Nu zijn ze dus bijna 3 weken oud en zoals je ziet staan er zelfs 2 hele kleine die lijken alsof ze 3 dagen oud zijn...
    En dan nog 3 redelijke, maar zouden ook al groter moeten zijn, nee?
    Ik zet er even foto's bij en hopelijk komt er iemand mij te hulp

    Nog even ter zijde: ik ga zaterdag 8/3 terug naar de growshop, dus als jullie mij iets kunnen aanraden voor ze te redden? Of is het een verloren zaak en zou ik beter gewoon op nieuw beginnen?
    Attached Files
  • Gamm
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1610

    #2
    Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

    Autoflowers hebben zowiezo al minder voeding nodig. De eerste 2 weken krijgen ze van mij niks van voeding en blijven ze in stekaarde.
    Je aarde bevat reeds voeding voor een 3 à 4 weken en daar heb je dus reeds op bijgevoed... Zwaar verbrand zijn ze dus.

    Binnenkort zullen ze beginnen bloeien en blijf je met zeer kleine plantjes zitten.
    Ik zou eerlijk gezegd opnieuw beginnen.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #3
      Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.


      Met een reguliere plant had ik ze nog proberen te reden,niet met een AF.
      Ze zullen binnenkort gewoon in de bloei schieten en vrijwel geen opbrengst hebben.
      Jammer.

      Volgende keer iets eerder aan de bel trekken.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • reiko
        Gandhi Ganjamaster
        MemberLucky Member
        • Sep 2010
        • 455

        #4
        Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

        Nog een klein iets, je afzuiging mag gerust iets zwaarder.
        Jammergenoeg hebben Gamm & Escargot gelijk, je zal niet veel hebben qua opbrengst.....
        De afzuiging draait hier 24/24 ,je vochtigheid moet je niet te veel op focussen int begin, je waarden zijn goed tussen de 30% en 60%
        Gewoon opnieuw beginnen. Zodus morgen in de growshop, nieuwe zaden aanschaffen zou ik zeggen
        Succes verder.
        grtz
        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

        Comment

        • stafford
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2009
          • 2382

          #5
          Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

          ind,
          wat hun hierboven al vermelden.

          Comment

          • Gamm
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 1610

            #6
            Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

            En nu niet met dezelfde aarde gaan werken, tenzij je ze eerst grondig spoelt.
            Ze bevat momenteel teveel voedingsstoffen.

            Enkele tientallen liter water per pot doorheen laten lopen of gewoonweg met nieuwe grond beginnen.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment

            • GreenViper
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Mar 2014
              • 5

              #7
              Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

              Dank u iedereen voor deze goeie feedback!
              Ik zal zoals jullie hier allemaal zeggen volledig opnieuw beginnen met gewone zaden en nieuwe aarde en zo.
              Ik zal ook mijn afzuiging 24/24 laten draaien dan.
              Ik had nu gedacht van nieuwe planten voor ze een voorgroei van 3-4 weken te geven zonder extra voeding, dan 2 weken groei met voeding en dan bloei?
              Maar ik zie wel hoe het gaat
              Stel dat ik terug problemen zou hebben, zal ik er deze keer direct mee komen op dit forum, maar ik zal me best doen en nog laten weten hoe het dan gaat
              Ik had ook gedacht van in de plaats van te ontkiemen op watten, ze in spongepots te steken. of maakt dat allemaal niets uit?

              Grtz,

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                Ik zie ook bij elk plantje dat de onderste blaadjes eraf geknipt zijn.
                Dat kost je ook wat groei heh, die eerste fanleafs zijn juist zo belangrijk.
                De lobblaadjes zitten ook op 10cm van de grond, dat betekend te weinig licht tijdens de eerste dagen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • GreenViper
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Mar 2014
                  • 5

                  #9
                  Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                  Dat had ik gewoon gedaan omdat ze helemaal afgebrand waren en ik dacht, ik hoef geen dode bladeren er aan te laten hangen.
                  En te weinig licht is raar, want vanaf de eerste dag 18/6 licht in een kweektent die optimaal reflecteert.
                  Maar kan wel te wijten zijn aan het feit dat mijn lamp te hoog hing.
                  Nu ben ik opnieuw begonnen met een niet autoflower soort white widow x big bud en ze zitten nu in de spongepots
                  Maar super bedankt voor dit ook te melden aan mij, nu weet ik wat ik zeker ook allemaal niet meer mag doen enzo..

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Bladproblemen, 3 weken oude plantjes.

                    Okidoki, nou meteen het licht er goed op, en dan strekken ze niet zo.
                    Succes met de nieuwe harem.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...