Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine en zwarte vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine en zwarte vlekken

    Korting op 420shop
    IMG_0426.jpgIMG_0427.jpgIMG_0428.jpgIMG_0430.jpg

    Ik ben begonnen met 3 weken voorgroeien binnen onder een spaarlamp in gewone universele potgrond, waarbij mijn plantje heel goed is gegroeid. Er kwam toen al op 1 blad een lichtbruin cirkeltje maar daar maakte ik me niet echt zorgen over.
    Een week geleden heb ik het overgepot in een 45liter kuip met een mix van ongeveer 40% batmix en 60% universele potgrond, en nu zijn er meer vlekjes bijgekomen vooral op de bovenste bladeren. Er zijn 2 bladeren die een donkerbruine/zwarte kleur beginnen te krijgen langs de kanten (zie 2de foto), en als ik daar aan kom dan brokkelt het gewoon af in stukjes. Waar een zwarte/bruine kleur is zijn de kanten van de bladeren ook naar binnen gekruld.
    De onderste bladeren van de plant staan trouwens ook veel strakker recht dan de bovenste.
    Ook groeit het plantje nog nauwelijks in vergelijking met toen het nog binnen stond, maar dit zou kunnen omdat ik het twee weken geleden heb getopt. De nieuwe hoofdtakken zijn nu nog maar kleine scheutjes van een centimeter lang.

    Ik heb na het overpotten wel ongeveer 600ml water gegeven omdat ik dacht dat in een grotere pot je veel meer water nodig had, maar denk niet dat deze verschijnselen door een te veel aan water komt.. Ik had al gelezen dat de kleine bruine vlekjes op calciumtekort duiden, maar wou voor de zekerheid toch is checken wat ik moest doen. Aangezien er nu batmix bijzit vind ik het vreemd dat het erger wordt.
    Last edited by passionist; 16 May 2014, 16:08.

    #2
    Re: Bruine en zwarte vlekken

    Ik denk dat het bij u om overvoeding gaat. Blaadjes zijn nogal donker wat normaal wijst op een teveel aan voeding.
    ik weet natuurlijk niet of uw soort zulke donkere blaadjes produceert anders zou ik zeggen te weining calcium of kalium maar ik ben zelf niet zeker want zit met hetzelfde probleem momenteel.
    Hopelijk vind je een antwoord.
    veel succes.

    Comment


      #3
      Re: Bruine en zwarte vlekken

      Bedankt voor de reactie
      Mijn soort is passion #1. De blaadjes waren al van in het begin zo donkergroen en toonde in het begin ook al die bruine vlekjes toen het nog in universele potgrond stond, ik denk dus niet dat het te veel voeding heeft aangezien ik nooit voeding bijgeef.
      Ik heb daarstraks enkele kalkkorrels in een glas water laten oplossen en dan erbij gekapt, hopelijk betert het nu.
      Het is hier trouwens ook enorm koud geweest 's nachts de laatste week en het heeft hier zelfs plaatselijk gevroren eergisteren. Misschien is dat ook een reden dat hij niet zo veel is gegroeid.

      Comment


        #4
        Re: Bruine en zwarte vlekken

        hmm ja ik denk als het wat vriest nog dat het inderdaad aan de temp ga zitten 100% ben ik niet maar nu je het zegt kan dit inderdaad.
        Ja het weer is ons niet echt gunstig geweest de vorige weken
        maar beterschap is er

        Comment


          #5
          Re: Bruine en zwarte vlekken

          Nu is het idd mooi weer en de komende week ook
          Zouden deze verschijnselen trouwens ook door insecten kunnen veroorzaakt zijn? Heb wel veel draden van een spinnenweb op mijn plantje gevonden en een soort sprinkhaan.

          Comment


            #6
            Re: Bruine en zwarte vlekken

            Beetje shock van het verplaatsen, dat is normaal; trage groei en blad dat doorflipt door de 100x zo sterke verlichting. Dat omhoog staan van de randen is vaak een teken van 'te warm'. Wacht het effe af! Als de verkleuring doorzet naar de nieuwere bladeren, dan is er meer aan de hand.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Bruine en zwarte vlekken

              Rond deze tijd van het jaar krijgen we altijd de problemen te zien van (zwakke) binnen voorgegroeide plantjes die opeens buiten gezet worden.
              De aardemix lijkt me inderdaad ook wat te sterk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Bruine en zwarte vlekken

                Juist QnQ,

                ik heb het ook gedaan met mijn test plantjes. Ik had nieuw zaad gaan halen (Bubblegum) en wou die al testen eind maart tot gevolg dat ik ze binnen en buiten moest zetten waardoor ze wat stress gehad hebben. Dus daar kan het ook aan liggen.
                Nu is het perfect om buiten te laten. nachten zijn tussen 12 en 15 graden en overdag 20 tot 25 graden en volle zon. Man wat gaan ze staan genieten

                Comment


                  #9
                  Re: Bruine en zwarte vlekken

                  Mijn plantje heeft volgens mij ook last van spint..
                  Er komen constant draden en haartjes van spinnewebben tussen mijn bladeren, er zitten veel grote en kleine witte puntjes vanboven op mijn bladeren en ik ben al een paar zeer kleine witte en lichtbruine spinnetjes tegengekomen.
                  Ook nieuwe blaadjes krijgen nu bruine vlekjes, kan dit door spint komen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Bruine en zwarte vlekken

                    Foto.s ??
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #11
                      Re: Bruine en zwarte vlekken

                      Ja probeer eens een foto te zetten maar ik vrees wel dat je gelijk hebt. Maar kijk eerst even onder u blaadjes en als het daar krioelt van bruine stippen die bewegen dan heb je spint.

                      Spijtig als het zo zou zijn maar het is te verhelpen alles staat op het forum voor bestrijding ervan.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bruine en zwarte vlekken

                        Ik heb overal gechecked en het krioelt er zeker niet van. Ben een paar beestjes tegegekomen en ik was wel vrij zeker dat dat spint was (heb dit op andere planten al gezien) en heb deze weggedaan alsook de meeste witte stipjes van de bladeren. Ik zal morgen fotos pakken ben nu niet thuis.

                        Comment


                          #13
                          Re: Bruine en zwarte vlekken

                          Ok ik heb ook gelezen dat je water met dreft of zoiets ben niet zeker dus zeker opzoeken voor de hoeveelheden en dat dit helpt tegen spint en bladluizen enzo.

                          Comment


                            #14
                            Re: Bruine en zwarte vlekken

                            De spint is nooit echt verergerd (misschien door de hoge luchtvochtigheid vorige week). Er komen op sommige bladeren nog wel witte stipjes maar niet al te veel. Er leven nu twee grote spinnen op mijn plant en in hun web vind ik af en toe eens wat spint.

                            De oorzaak van de bruine vlekken en de groeistilstand was volgens mij door te veel water. Ik heb nu nog steeds geen water bijgegeven sinds al 3 weken geleden en hij groeit nu terug goed

                            IMG_20140601_161117.jpg

                            Comment

                            Bezig...
                            X