help!! ik heb een blad probleem.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Henkki
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2014
    • 5

    #1

    help!! ik heb een blad probleem.

    Korting op 420shop
    zou mij iemand kunnen vertellen wat er met mij planten aan de hand is?
    ik heb het forum al een beetje door gezocht maar ik krijg niet echt duidelijkheid over wat het nu precies is.

    hierbij een aantal foto's

    foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpg
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: help!! ik heb een blad probleem.

    Zuur je je water aan¿ Op't eerste gezicht lijkt het een PH probleem te zijn maar met verder geen informatie blijft dat een gok.

    Hou oud is die plant, wat geef je haar, welke PH hanteer je, heb je een foto van de gehele plant.
    Hoe meer info je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

    bruine vlekjes lijken kalkgebrekje te zijn.

    Comment

    • Henkki
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jun 2014
      • 5

      #3
      Re: help!! ik heb een blad probleem.

      de planten zij 8 weken oud ik heb ze nu 2x voeding gegeven zie de foto.
      foto 3.jpgfoto 1.jpgfoto 2.jpg

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: help!! ik heb een blad probleem.

        Zuur je het gietwater aan¿ Of anders gezegd geef je kraanwater¿ of regenwater¿ of iets anders¿¿¿

        Comment

        • Henkki
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jun 2014
          • 5

          #5
          Re: help!! ik heb een blad probleem.

          ik geef ze gewoon kraan water ik heb ook een regenton in de tuin is dat beter?
          ik heb nu 2x die voeding gegeven en de rest alleen maar kraanwater

          Comment

          • stafford
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 2382

            #6
            Re: help!! ik heb een blad probleem.

            Je zuurtegraad loopt op door de canna voeding,
            daar zit het hele probleem

            Comment

            • Henkki
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jun 2014
              • 5

              #7
              Re: help!! ik heb een blad probleem.

              dus wat moet ik nu doen of niet meer doen??
              kortom hoe krijg ik mijn plant zo snel mogelijk gezond?

              Comment

              • stafford
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2009
                • 2382

                #8
                Re: help!! ik heb een blad probleem.

                Afzuren-

                anders met citroen druppels etc werken of groene thee...

                maar raad je meter aan zo weet je altijd zeker dat je goed zit.

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: help!! ik heb een blad probleem.

                  Kraanwater heeft een ph van boven de 8 regenwater is vaak wat te zuur, rond de PH 5.

                  Vooraleerst zou ik dus 50/50 kraan en regenwater gaan mengen dan geef je ongeveer op ph 6 - 6,5.

                  Dan gaan sparen voor een PH meter!

                  je bruine vlekjes lijken een beginnend kalkgebrek dit komt door het met te hoge ph gieten, je kalkbuffer van je grond is verbruikt. en nu stijgt de bodem ph ineens flink.

                  de schrale vlekken tussen de nerf is de reactie op de hoge bodem ph.

                  Je zou ze wat zeewierkalk kunnen geven.

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #10
                    Re: help!! ik heb een blad probleem.

                    Dat is gek, die hoge PH in kraanwater wordt namelijk veroorzaakt door kalk. En meer kalk zorgt voor een hogere PH. De kalkbuffer is dus niet verbruikt, maar ontoegankelijk door die hoge PH. Beetje regenwater lost dat zo op. Die zit hier op 5. Dus lekker 50/50 gaan doen en even kijken of het erger wordt.
                    Maar je grond lijkt best vochtig, ik zou het rustig aan doen met wateren.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • Henkki
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Jun 2014
                      • 5

                      #11
                      Re: help!! ik heb een blad probleem.

                      ik sta ook op het punt om ze over te potten is dat nu wel verstandig?
                      van 12l naar een speciekuip.

                      Comment

                      • stafford
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2009
                        • 2382

                        #12
                        Re: help!! ik heb een blad probleem.

                        je plantjes zijn groot en sterk genoeg om naar de kuip te verhuizen
                        dus wat houwd je tegen?

                        greetzz

                        Comment

                        Bezig...