Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

plotseling droog blad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plotseling droog blad?

    Korting op 420shop
    hallo beste forumleden,

    vanochtend van huis gegaan, niets aan het handje. bij thuiskomst erg geschrokken wat ik aantrof.

    WP_20140611_17_23_06_Pro.jpg

    wie kan deze beginner vertellen wat ik verkeerd heb gedaan? ik heb gelezen dat de bladeren minder gezond worden naarmate je richting oogst gaat. (ben vroeg begonnen met voor-groeien, haartjes zijn al mooi bruin)
    WP_20140610_16_59_03_Pro.jpg

    #2
    Re: plotseling droog blad?

    dat heb ik nog niet gezien.
    lijkt idd volledig gedroogd, stonden ze achter glas ofzo?
    kan je wat duidelijkere foto's nemen aub zo dat we het beter kunnen zien
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: plotseling droog blad?

      WP_20140611_17_36_26_Pro.jpg
      Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
      dat heb ik nog niet gezien.
      lijkt idd volledig gedroogd, stonden ze achter glas ofzo?
      kan je wat duidelijkere foto's nemen aub zo dat we het beter kunnen zien
      ja, in een kas, maar deze stond wagenwijd open. daarnaast zijn de andere 3 gewoon goed.
      WP_20140611_17_35_47_Pro.jpg

      zie het verschil... zal ik hem gewoon oogsten nu het nog wat is?

      Comment


        #4
        Re: plotseling droog blad?

        yup opgedroogd, zo een plant drinkt wel liters als het in de zon staat en het is warm.
        zeker in zo een kas zal het toch nog rap 30+ zijn ook al staat ie open.

        als nu oogst zal je er niet veel aan hebben.
        maar weet ook niet als je nu nog water zou geven of het dan weer goed komt.
        lastig parket
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: plotseling droog blad?

          het gekke is, dat hij gewoon water heeft gehad en de andere gewoon goed lijken

          Comment


            #6
            Re: plotseling droog blad?

            ja water gehad deze morgen voor je vertrok?

            de andere zullen er minder last van hebben mss stond deze dichter tegen het kasvenster?
            elke plant is anders dus kan wel heel goed zijn dat de andere er geen last van hebben.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: plotseling droog blad?

              goed punt. ja, netjes water gehad. speciaal vroeg voor opgestaan om optijd te zijn.

              het is een white widow autoflower van RQS. ben in maart/april begonnen met groeien en is nu 70/80 dagen ver, waar 10 tot 12 weken door RQS staat.

              dus ik zit te twijfelen om te oogsten, maar dat is offtopic. blijft lastig om te zien voor de eerste keer.

              Comment


                #8
                Re: plotseling droog blad?

                ja maar wat de breeders is eigenlijk maar een richtlijn en gaan er meestal toch voorbij die weken die ze opgeven.
                ja die moet dan eigelijk nog enorm aandikken en denk niet dat ze echt klaar zal zijn.
                ik zou zeggen probeer wat water te geven en laat ook aan mij weten wat er van komt zo weet ik ook weer wat meer.

                nu oogsten zou eigenlijk zonde zijn. maar als je niet anders kan is het z maar zou wel proberen met wat water te geven.
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: plotseling droog blad?

                  Thanks voor je superadvies, zal je op de hoogte houden. waardeer deze duidelijke reactie echt!

                  Comment


                    #10
                    Re: plotseling droog blad?

                    is graag gedaan daar zijn we hier voor toch.
                    ben benieuwd of het nog goed komt maar hoop voor jou van wel.
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: plotseling droog blad?

                      Hij staat nu koel binnen. zo min mogelijk vochtverdamping veroorzaken en telkens kleine beetjes water geven, om het geleidelijk in te laten zakken.

                      Comment


                        #12
                        Re: plotseling droog blad?

                        Niet meer water geven als de grond al nat/vochtig is. Gewoon rustig laten staan.
                        Lijkt wel alsof hij tijdelijk 40+ graden gehad heeft. Dat kan goed in zo'n kas, de zon hoeft maar op een bepaalde manier een lens te vormen. Kleine weerspiegeling van de ramen van de buren en het wordt al teveel. Kan snel gaan, en lang niet altijd door alleen je eigen toedoen. Hier heb ik weleens meegemaakt dat een spiegel in de tuin, mijn halve plant verbrand had door de combinatie zonlicht + weerspiegelingvanzonlicht.
                        Deze plant zou ik zelf afschrijven; het blad is dood, zal gaan rotten/schimmelen naar verloop van tijd. Dus houd 't in de gaten als je haar nog een kans geeft.
                        Om nu te gaan wateren raad ik af; de plant krijgt zo'n opdonder erachteraan dat het blad kapot springt door de hoge worteldruk, in plaats van dat het zichzelf netjes en rustig volzuigt met vocht.
                        Zie het als een waterpomp met verstopte leidingen: Als een pomp gewoon werkt, maar de leidingen verstopt zijn, dan is het onverstandig om de pomp harder te zetten. Je blaast de leiding wel lekker door, maar als de leiding barst, dan ben je lang bezig met herstellen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: plotseling droog blad?

                          WP_20140613_08_18_14_Pro.jpg

                          plant is nu redelijk bijgekomen. ietswat gele bladeren maar ziet er gezonder uit.

                          ik hou jullie op de hoogte.

                          Comment


                            #14
                            Re: plotseling droog blad?

                            Heb je ze nou in zo'n langwerpig geraniumbakkie staan ?

                            Had je plantje gewoon buiten gestaan, in de zon, 20L potje eronder, dan had ze nergens last van gehad.

                            Het is ook een beetje dat pamperen wat ze geen goed doet.
                            Binnen voorkiemen/groeien/ Naar binnen en weer naar buiten/ 50 graden in een kasje/ uit de wind/ uit de zon/ veel wateren, dat soort dingen wat je nogal eens ziet op het forum.

                            Heb je wel eens een thermometer in die kas gehangen ?
                            Zo eentje waarbij je de max.temp. terug kunt zien ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: plotseling droog blad?

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Heb je ze nou in zo'n langwerpig geraniumbakkie staan ?

                              Had je plantje gewoon buiten gestaan, in de zon, 20L potje eronder, dan had ze nergens last van gehad.

                              Het is ook een beetje dat pamperen wat ze geen goed doet.
                              Binnen voorkiemen/groeien/ Naar binnen en weer naar buiten/ 50 graden in een kasje/ uit de wind/ uit de zon/ veel wateren, dat soort dingen wat je nogal eens ziet op het forum.

                              Heb je wel eens een thermometer in die kas gehangen ?
                              Zo eentje waarbij je de max.temp. terug kunt zien ?
                              ja, eerste keer beetje overhaast begonnen. heb het nu al anders aangepakt. nu 3x 18L potten met fatsoenlijke aarde van de growshop.

                              zit wel een temperatuur meter in, maar de kas heeft alleen maar opengestaan ivm het weer en is dan vrij koel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X