Stippen op me blad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mindofastoner
    Stoner
    Member
    • Jun 2014
    • 24

    #1

    Stippen op me blad

    Korting op 420shop
    Goeiedag stoners ik vroeg me af wat deze stippen op me planten zijn en of het kwaad kan / wat kan ik er tegen doen
    Attached Files
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Stippen op me blad

    Da's opgespatte grond zeker ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Mindofastoner
      Stoner
      Member
      • Jun 2014
      • 24

      #3
      Re: Stippen op me blad

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
      Da's opgespatte grond zeker ?
      nee ze zaten eerst 2 weken in Zaai en Stekgrond en nu zitten ze in Universele grond.
      maar ik heb er ook nog 2 plantjes die in zaai en stekgrond zitten en die hebben hetzelfde.

      Comment

      • Mindofastoner
        Stoner
        Member
        • Jun 2014
        • 24

        #4
        Re: Stippen op me blad

        bump

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Stippen op me blad

          Als je een vergrootglas nodig hebt om het te zien, dan kan het nooit heel erg zijn. Niks aan de hand! Pas als het halve blad kapot gaat, dan mag je zorgelijk worden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Stippen op me blad

            53vz.jpg

            Je zit hier niet op geenstijl.

            Je opent een topic met bladproblemen in het verkeerde deel van het forum, geeft totaal geen informatie en verwacht binnen een paar uur de oplossing...tja


            Kijk of het beweegt. Zie je beestjes ?
            Zo ja, surf naar de Helpdesk op JD en vergelijk je beestjes met foto's daar ?
            Last edited by QnQ; 21 June 2014, 19:17.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Mindofastoner
              Stoner
              Member
              • Jun 2014
              • 24

              #7
              Re: Stippen op me blad

              Nee man zit geen beestjes op. Ik vind het gewoon vaag want het zit er normaal niet op .vandaar iemand nog suggesties?

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #8
                Re: Stippen op me blad

                Google op zwarte stippen op wietblad, klik op afbeeldingen en zoek een plaatje
                wat het meest op jouw probleem lijkt, ik dacht de foto in dit topic
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...p-mijn-planten Oh, is ook op dit forum.
                Is dit het niet, dan kijk je naar andere plaatjes wat op je probleem lijkt.
                Volgens mij heb je gevalletje GMZ , dat heb ik in begin van kweek onbewust ook gehad totdat ik wist dat er eenvoudig is om hier af te komen en wat ik hiervoor
                moest doen
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Mindofastoner
                  Stoner
                  Member
                  • Jun 2014
                  • 24

                  #9
                  Re: Stippen op me blad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                  Google op zwarte stippen op wietblad, klik op afbeeldingen en zoek een plaatje
                  wat het meest op jouw probleem lijkt, ik dacht de foto in dit topic
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...p-mijn-planten Oh, is ook op dit forum.
                  Is dit het niet, dan kijk je naar andere plaatjes wat op je probleem lijkt.
                  Volgens mij heb je gevalletje GMZ , dat heb ik in begin van kweek onbewust ook gehad totdat ik wist dat er eenvoudig is om hier af te komen en wat ik hiervoor
                  moest doen
                  zou je mischien uit willen leggen hoe je dervanaf kwam ?. Dus jij had zelf ook deze stippen op je blad?

                  Comment

                  • Mindofastoner
                    Stoner
                    Member
                    • Jun 2014
                    • 24

                    #10
                    Gele vlekken & verbrande puntjes.

                    Goeiedag. Ik heb zojuist 4 U.K Cheese plantjes en een strawberry candy kush die last hebt van gele vlekken en verbrande blaadjes die ook beetje oprollen.

                    Hier enkele foto's .
                    IMG_3665.jpgIMG_1491.jpgIMG_5111.jpgIMG_6219.jpgIMG_8502.jpgIMG_9059.jpg

                    Tis erg zonde want ik wil dat ze groot worden hehe Iemand enig idee en wat ik er aan kan doen?

                    Thanks!

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #11
                      Re: Gele vlekken & verbrande puntjes.

                      Te nat te nat te nat. En de pot niet helemaal vol. Verklaart alles! Geef ze de ruimte (flinke potten) en pas water wanneer dat nodig is. Je bent ze nu aan het verdrinken namelijk. Dan schieten ze straks als een speer!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Mindofastoner
                        Stoner
                        Member
                        • Jun 2014
                        • 24

                        #12
                        Re: Gele vlekken & verbrande puntjes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                        Te nat te nat te nat. En de pot niet helemaal vol. Verklaart alles! Geef ze de ruimte (flinke potten) en pas water wanneer dat nodig is. Je bent ze nu aan het verdrinken namelijk. Dan schieten ze straks als een speer!
                        De 3rde foto en 4 de staan in 35liter potten.
                        Maar het is dus geen ziekte / schimmel / ongedierte of magnesium of dergelijke tekort?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Mischien calcium tekort?

                        Comment

                        • Mindofastoner
                          Stoner
                          Member
                          • Jun 2014
                          • 24

                          #13
                          Re: Stippen op me blad

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                          Als je een vergrootglas nodig hebt om het te zien, dan kan het nooit heel erg zijn. Niks aan de hand! Pas als het halve blad kapot gaat, dan mag je zorgelijk worden.
                          Tis niet met een vergrootglas bekeken zag het van een meter al.. Begint nu wat erger te worden. heb meer fotos in me andere topic


                          Hoop dat iemand een antwoord erop hebt. Ze hebben overig wel paar dagen geleden iets teveel voeding gekregen maar geef ze nu ook alleen maar water. iemand enig idee?

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Re: Gele vlekken & verbrande puntjes.

                            Geen ziekte. Misschien wortelschimmel - door te nat. Geen ongedierte. En aangezien de planten nog jong zijn, ga ik ook niet uit van een tekort. Dat komt vaak pas als ze twee keer zo groot zijn. Een beetje potgrond heeft voldoende voeding voor 6-8 weken. En zo oud zijn deze plantjes nog niet, of wel? Dan kun je een tekort ook uitsluiten. Gewoon te natte aarde. Dus effe een paar dagen geen water geven.

                            Beschadigd blad zal trouwens niet meer normaal worden, maar door even rustig aan te doen met water, voorkom je verdere problemen. En vul die potten effe tot de rand joh
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • Mindofastoner
                              Stoner
                              Member
                              • Jun 2014
                              • 24

                              #15
                              Re: Gele vlekken & verbrande puntjes.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                              Geen ziekte. Misschien wortelschimmel - door te nat. Geen ongedierte. En aangezien de planten nog jong zijn, ga ik ook niet uit van een tekort. Dat komt vaak pas als ze twee keer zo groot zijn. Een beetje potgrond heeft voldoende voeding voor 6-8 weken. En zo oud zijn deze plantjes nog niet, of wel? Dan kun je een tekort ook uitsluiten. Gewoon te natte aarde. Dus effe een paar dagen geen water geven.

                              Beschadigd blad zal trouwens niet meer normaal worden, maar door even rustig aan te doen met water, voorkom je verdere problemen. En vul die potten effe tot de rand joh
                              Toppetje! met zulk antwoord win ik goud ze zijn 2weken en 3 dagen ong. ik zal ze een paar dagen geen water geven want ik was van plan ze morgen te overpotten naar 35liter potten. moet ik daar dan ook water bijdoen als ik ze overgepot heb of alsnog 2-3 dagen wachten?

                              Thanks LR2

                              Comment

                              Bezig...