Thugz in de mizerie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #1

    Thugz in de mizerie

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,smokers.

    Zit hier al een weekje met een probleem waar ik maar geen vat op hen.

    Beterft:
    vergelende bladeren
    gele puntjes,plekjes op bladeren
    hangende bladeren


    De bladeren zijn beginnen hangen en vergelen een weekje geleden. Aangezien ik dagelijks 250ml water gaf dacht ik eerst een water teveel. Dus de aarde wat laten droogtrekken maar verbeterde niet maar wel verslechteren dus, dacht ik water tekort wat meer water gegeven ook dat was het niet.

    Uiteindelijk dacht ik aan een geval van cookaap met zijn zuurstofgebrek.
    Dus gisteren dan de planten verpot van 11l naar 25l.

    De wortels zagen er mooi uit en was echt volgeworteld. Maar ook vandaag geen beterschap te zien.

    Nu is mijn vraag of jullie mss weten wat het probleem kan zijn? Want bij mij is alles uitgespeeld.

    Medium. Batmix
    400w hpi-t op 50cm van de planten.
    Watergift gebeurt via blumat nu.

    Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust
    Hier de foto's












    Er staan ook andere planten Amnee en die hebben er geen last van.

    Graag hulp.

    Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje
  • WeedFan
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Aug 2014
    • 848

    #2
    Re: Thugz in de mizerie

    Ziet er behoorlijk slecht uit mijn vriend . Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wens je suc6 met de zoektocht. Waarschijnlijk zijn er wel ervaren kwekers die je kunnen helpen.

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Thugz in de mizerie

      Het lijk op een Mg blokkade al is het niet het typische beeld wat je normaal ziet. Enig idee over je bodem PH?

      Comment

      • thugz
        Amazing Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4284

        #4
        Re: Thugz in de mizerie

        De ph van het vat waar het water inzit staat op ph 8.
        Maar ik dacht altijd dat ph in aarde zichzelf reguleert als je bio werkt.
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Thugz in de mizerie

          Eh, die ph trekt wel recht, maar dat is maar tot op zekere hoogte.
          De PH schaal loopt op in de zin van: PH6 is bijna 100x zuurder dan PH7. En aangezien dat verschil zo groot is, kan de grond daar niet tegenop.

          Dus verstandig is het om je water af te zuren, door ofwel PH- of een ander goedje te gebruiken. Bij een te hoge PH-waarde krijg je namelijk blokkades van bijna alle voedingsstoffen. Er zijn maar een paar plantsoorten die daar tegen kunnen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • thugz
            Amazing Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4284

            #6
            Re: Thugz in de mizerie

            Ow okey soms ideen wat ik nog kan gebruiken buiten ph- want dat heb ik momenteel niet staan. Dus zou al ten vroegste woensdag al zijn ofzo tegen dat ik dat heb.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Thugz in de mizerie

              In een grote aardebak met een bodemleven wat gezond en in evenwicht is Wordt de PH rondom je haarwortel geregeld in de rhyzosfeer. In een kleine pot met een cyclus van 3 maand kan je bij bovenstaande echter grote vraagtekens zetten.

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #8
                Re: Thugz in de mizerie

                Azijn, thee, koffie, cola, citroensap, zoutzuur (super veel verdund natuurlijk), en zelfs alle andere dranken met prik (co2 = koolzuur) zijn ook van nature PH verlagend.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                • thugz
                  Amazing Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4284

                  #9
                  Re: Thugz in de mizerie

                  Okey thx. Dus het probleem zou dan opgelost zijn na enkele dagen afgezuurd water?
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment

                  • thugz
                    Amazing Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4284

                    #10
                    Re: Thugz in de mizerie

                    Of zit er hier nog weinig hoop in?
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #11
                      Re: Thugz in de mizerie

                      Niet zo snel opgeven joh.

                      Comment

                      • thugz
                        Amazing Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4284

                        #12
                        Re: Thugz in de mizerie

                        Ben geen snelle opgever maar als je al een weekje bezig bent, zakt de moed wel eens in je schoenen.
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Thugz in de mizerie

                          Lekker dat netje een paar centimeter lager buigen, regentonnetje aanleggen (zo kun je iedere keer regenwater (ph+/-6) mengen met 25-50% kraanwater tot PH 6.5-7) en na 2 weken zien ze er weer spik en span uit.
                          Goed, het kapotte blad zal niet herstellen, maar die plantjes knallen wel door.
                          Het probleem is nu dat je door te hoge ph van het water ook de bodemph omhoog hebt getrokken. Het is verstandig om dat vanaf nu dus de hele kweek bij te sturen tot acceptabele waarden. Regenwater is daar het meest ideaal voor, een snelle oplossing is er helaas niet, omdat je simpelweg met aarde werkt. Aarde heeft tijd nodig om te stabiliseren, kan goed zijn dat dat na 1 dag al is, of pas na 7 dagen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • thugz
                            Amazing Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4284

                            #14
                            Re: Thugz in de mizerie

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                            Lekker dat netje een paar centimeter lager buigen, regentonnetje aanleggen (zo kun je iedere keer regenwater (ph+/-6) mengen met 25-50% kraanwater tot PH 6.5-7) en na 2 weken zien ze er weer spik en span uit.
                            Goed, het kapotte blad zal niet herstellen, maar die plantjes knallen wel door.
                            Het probleem is nu dat je door te hoge ph van het water ook de bodemph omhoog hebt getrokken. Het is verstandig om dat vanaf nu dus de hele kweek bij te sturen tot acceptabele waarden. Regenwater is daar het meest ideaal voor, een snelle oplossing is er helaas niet, omdat je simpelweg met aarde werkt. Aarde heeft tijd nodig om te stabiliseren, kan goed zijn dat dat na 1 dag al is, of pas na 7 dagen.
                            Thx voormde tip.
                            Ik gaf namelijk bij eerdere kweekjes altijd regenwater, maar heb dan eens gelezen dat dat niet zo goed was. Verkeerd gelezen dus.

                            Nu heb ik momenteel mijn water afgezuurd met citroensap naar 6,8.
                            Maar zal mss voor de zekerheid morgen mijn water verversen met regenwater. Heb namelijk wel 2 tonnen staan in de tuin die het water opvangen van de regen.

                            Alvast bedankt aan iedereen die geholpen heeft.

                            Thugz
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment

                            • thugz
                              Amazing Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 4284

                              #15
                              Re: Thugz in de mizerie

                              Plantjes staan er alweer wat beter bij thx voor de hulp allen.
                              Slotje
                              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                              Comment

                              Bezig...