Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bruine vlekjes

Een dubbele dosis bloeivoeding (green sensation en plagron) dat moet haast wel blokkades opleveren. Al helemaal als er wekelijks een dosis sugar spul bij komt, die vast ook nog P en K bevat. En dan nog iedere dag ook. Dat tikt wel aan. Als je de EC eens kan meten van je uitloop (dus wat onder uit de pot komt) dan kun je kijken hoe de EC in je pot zelf zit. In het voedingswater kun je het netjes op orde hebben, maar als de plant het niet opneemt dan gaat het ophopen in de grond.

Of ze staan te nat; dat zorgt voor duizenden problemen tegelijk die niet te verklaren zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

zou ik dan niet best water geven met camg boost en enzymen ?
      mijn fertometer geeft wel een geel lampje aan en dit betekend dat ik voeding moet bijgeven...
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Een dubbele dosis bloeivoeding (green sensation en plagron) dat moet haast wel blokkades opleveren. Al helemaal als er wekelijks een dosis sugar spul bij komt, die vast ook nog P en K bevat. En dan nog iedere dag ook. Dat tikt wel aan. Als je de EC eens kan meten van je uitloop (dus wat onder uit de pot komt) dan kun je kijken hoe de EC in je pot zelf zit. In het voedingswater kun je het netjes op orde hebben, maar als de plant het niet opneemt dan gaat het ophopen in de grond.

Of ze staan te nat; dat zorgt voor duizenden problemen tegelijk die niet te verklaren zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KingKush View Post
        mijn fertometer geeft wel een geel lampje aan en dit betekend dat ik voeding moet bijgeven...
        Oftewel heb ik er zelf eentje die niet goed functioneert, anders zijn die fertometers maar ondingen.
        Beste is om, zoals LR2 zegt, de EC van je drain te meten.

Grtz
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

denk toch mss aan een blokkade door overvoeding.
          ze moeten nog 1-2 weken voeding endan ga ik spoelen.
          zou ik nu al eens spoelen om dan nog 1 week goed vet te kunnen mesten of beter niet doen?
          of is het beter van mss water met enzymen te geven en dat ik zaterdag busjes canna magnesium,calcium en ijzer koop??

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
          Oftewel heb ik er zelf eentje die niet goed functioneert, anders zijn die fertometers maar ondingen.
          Beste is om, zoals LR2 zegt, de EC van je drain te meten.

Grtz

Comment

Geel is honger.

Enzymen zijn geen voeding. Enkelvoudige meststoffen kunnen ook het evenwicht verstoren, normale voeding geven dus.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bruine vlekjes

de planten zien er donkergroen uit maar sommige bladeren verkleuren helemaal geel vooral degene waar vlekjes op zijn
              bladpunten zijn bruin/geel dat duid dan toch op overvoeding ?IMG_0780.jpg
              Last edited by KingKush; 11 December 2014, 23:44.

Comment

Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

kan nu even geen foto nemen maar de plant is 95 cm en staat beetje krom pot is maar 11l en ik heb ec gemeten van water dat er langs onder uitdrupt en dit was 1.0-1.1 dus dan toch overvoeding ?
                  heb water met enzymen gegeven ph 5.8 grond ph meter meet nu 6.2.enzymen is geen voeding maar zorgt voor een snellere opname van de voeding in de grond.
                  ik gebruik voor water af te zuren lemon kick dus geen fosfor ph min
                  ben toch al blij nu want die grond ph meter mete ervoor rond de 7
                  1 pot voelde redelijk zwaar aan tegen over de andere die heb ik nog geen water gegeven en ga binnekort wel een tensio meter aanschaffen die hadden ze niet in de growshop.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ph is terug naar 7 in de grond...
                      Heb nog een bus canna ph- bloei staan dus ga die zo maar even geven samen met enzymen en gewone bloeivoeding

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

heb dus PH min gegeven van canna...
                      met camg boost,terra bloom en pure enzym
                      grond ph is nu rond de 7 en met citroen zuur (lemon kick) gaat ie mooi naar de 6.2 als ik water 5.9 geef
                      maar idd na paar uren is die citroen zuur al opgelost duskan ik ook niet blijven doen
                      help wat moet ik nou weer??zo begint de hobby een stuk minder leuk te worden de plant die er het meest toegetakeld uitziet heeft wel de mooiste thc rijke toppen en ruikt echt overheerlijk tegen over alle andere ze heeft ook al meer bruine haartjes.ik snap het niet dat met lemon kick de grond ph wel omlaag gaat en met fosforzuur niet terwijl de ph water levels gewoon hetzelfde zijn
                      help plz
                      thnx

Comment

nieuw probleem...
                        dit is geen meeldauw toch ???

Comment

Nee, 't zijn waarschijnlijk gewoon wat verbrandplekken van wat druppels te morsen op die blaadjes.
                          En het groene blad dat je plant nog heeft, laat je beter zitten Grtz

Comment

Enne dees dan zou enig kenner dit probleem kunnen plaatsen?...

Staan bijna 3 weken op balkon in 12literpot, in cocomix (10%aarde), in foliekweektent.

vergroot(was nodig).jpg

Comment

te nat, te heet.. combinatie van beide? Dit zijn trouwens witte vlekjes, geen bruine.

10% aarde? Wat is aarde? Potgrond? Cocos? Tuinzand? Bouwzand? Bosgrond? Veen?
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zo gekocht bdoel k verhouding van grond en cocos is 10% venen en 90% cocos, denk indd te warm dan toch. Heb dus nog een paar in buitenlucht staan die hebben nergens last van en staan in bodems met laag water (met voeding). Thanks en alle kennis is welkom....

Growshop heeft me vertelt dat k wel 1liter water per pot van 12liter kan toevoege per dag trouwens, en dat doe ik bij lange na niet ong 0.33l per plant per dag in pot.

Growshop heeft me vertelt dat k wel 1liter water per pot van 12liter kan toevoege per dag trouwens, en dat doe ik bij lange na niet ong 0.33l per plant per dag in pot.

Comment

Bezig...
                                X