Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beginnend bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend bladprobleem?

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Heeft er iemand mss een idee wat deze verkleuring heeft veroorzaakt?
    Plantjes zijn nu 2 weken boven de grond, staan in een biobizz lightmix, zonnetje van 400W hps.
    De temperatuur schommelt van 22 'snachts en 27-28 overdag. De laatste 2 dagen is het wel wat warmer hier en stijgt de temperatuur tot 29.5
    Ph van het water meet ik dmv de vloeistof, dus de exacte ph kan ik niet weten, maar probeer het rond de 6.5 te houden.

    Alvast bedankt!2wew.jpg2we.jpg

    ww

    #2
    Re: Beginnend bladprobleem?

    Een beetje verkleuring kan altijd gebeuren. Omdat een adertje bekneld zit, of omdat er wat anders aan de hand is. De plant ziet er verder gezond uit, dus ik zou me niet te druk maken. Als het uitbreid dan zal het wel duidelijker worden, als het niet uitbreid dan is er niets aan de hand. Tot die tijd lekker laten gaan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Beginnend bladprobleem?

      Bedankt LR2!
      Ga dit zeker in het oog houden, in het begin vertoonde de plant dit ook al. De plekjes zijn op zich niet echt groter geworden
      (de groote is meegegroeid met de groote van het blad) maar het vertoond zich wel op meerdere blaadjes.
      Voor de rest groeit de plant goed mee met de rest, zeker geen achterstand te merken.
      Je wilt er gewoon snel genoeg bij zijn om eventueele verdere problemen te ontwijken.
      Hopelijk gaat alles goed gaan want zou graag binnen paar dagen de klok willen omschakelen en vermijd liever stress tijdens de omschakeling.

      Alvast bedankt

      ww

      Comment


        #4
        Re: Beginnend bladprobleem?

        De kunst van het kweken zit 'm soms in geduld hebben. Vaak is er weinig aan de hand, of soms helemaal niks. Mensen kijken zo vaak en zo graag naar hun lieve babytjes dat ze dingen gaan vinden die geen probleem zijn. Dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar soms moet je ze even op de vingers tikken

        Bedenk wel dat die omschakeling juist heel veel stress is. In de natuur gaat dat super geleidelijk; een kwartiertje per dag eerder donker.
        Dat gaat geen problemen geven, maar het plaatst dat bladprobleem een beetje in perspectief; wiet kan veel hebben, meer dan je zou verwachen.
        Echte stress gaat bijna altijd gepaard met 3-vingerig blad en duidelijk afgetekende problemen. Als er iets 'vaags' met je plant is, dan is het waarschijnlijk niets om je druk om te maken.
        Misschien stemt dat wat meer gerust.

        Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Beginnend bladprobleem?

          Klopt ja, in zekere zin is het een onkruid en onkruid roei je niet zo makkelijk uit

          Heb er vaak aan zitten denken om de omschakeling meer geleidelijker te doen maar is er nog niet van gekomen.
          Morgen wordt de klok omgeschakeld, is altijd een "spannend" moment, zal een muziekje opzetten om hun stress mss wat te verminderen
          Had ze liefst nog wat langer laten groeien maar door tijdsgebrek(vakantie) is het nu het moment.
          Over het bladprobleem maak ik me nog geen echte grote zorgen maar je wilt graag wel de oorzaak kennen. Zoals je eerder zei, een gekneld adertje, kan zeker wel de oorzaak zijn.
          Kijken naar het aantal vingers een blad heeft vind ik ook een zeer goede indicatie van eventueele problemen. De plant heeft zelfs de 5 vingers overgeslagen en direct 7 aangemaakt. Na 2.5 weken hebben sommigen zelfs al 11 vingertjes. Denk wel dat dit positief is?

          Bedankt voor de geruststelling

          groetjes

          Comment


            #6
            Re: Beginnend bladprobleem?

            Berichtje om te laten weten dat het niet verergerd of uitgebreid is, moest er iemand hetzelfde tegenkomen.
            Plantje ziet er goed uit en groeit mooi door
            grtz

            Comment

            Bezig...
            X