Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren veranderen in CLAW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bladeren veranderen in CLAW

volgens mij is er een kleine ph tekort.
    een teveel aan water en een teveel aan voeding.

probeer je ph naar 6.3 te verhogen en geef minder water en minder voeding .

Comment

Hey amazing, Ik geef normaliter een ph van 5.8/6.0, ik ga je tip opvolgen en vanaf nu 6.3 geven, met water geven ben ik altijd wel voorzichtig geweest gemiddeld tussen de 450 en de 600 ml per plant.

thanx voor je reactie!

Greetz

Comment

Ik zou zeggen: maak een emmertje/gietertje aan met water, meet de pH, en meet die pH een uur later nog eens. Is die pH waarde dan nog gelijk? Heb je iedere keer even gewacht tot het gehomogeniseerd/gestabiliseerd was? Dat kan namelijk veel verschil maken. Als je direct na het afzuren begint te meten, en je meet direct 6.0 dan kan het best zo zijn dat het water dat de pot bereikt, een pH van 4 heeft. Dat is 1000x zo zuur.
        Kijk eens je pH meter na, die kan ook verkeerd gecalibreerd zijn.

Bladproblemen kunnen niet bijtrekken; die worden alleenmaar erger, want de plant probeert nog uit het blad te halen wat er in zit. Het probleem is opgelost als het nieuwe blad geen problemen meer vertoont, daar zie je dan het verschil in. Het blad dat al klauw heeft, gaat daar niet meer zo snel van af komen.

Het duurt dus een week, minstens, voordat je verschil zult gaan zien. Een plant kan prima een week zonder voeding. Dus geef eens een weekje enkel water met een ph van +/-6.5 (beter iets te hoog dan te laag; afzuren kan wel, maar afbasen niet) en meet ook het water dat onder uit de pot komt. Als dat beneden de 6 zit, dan is je grond veel te zuur. Als het boven de 7 zit, dan is er wat anders aan de hand.

Klamp je gewoon vast aan 1 probleem, en ga kijken of je die kunt oplossen. Maar bedenk ook; hoe meer afzuren, voeden en gedoe je doet, hoe meer problemen je kunt tegenkomen/veroorzaken. Ik speel al minstens 5 jaar met alleen ongezuurd kraanwater en korrelvoeding, en ik heb ditsoort problemen nog niet gezien in zowel mijn binnen, als buitentuin. Ik denk dat je het jezelf vooral moeilijk hebt gemaakt door met allerlei dingen te gaan spelen. Je wilt natuurlijk het beste voor je plant, maar soms is dat beste gewoon simpelweg niets doen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2, Hartelijk bedankt voor je duidelijke uitleg en tips! ik heb mijn ph meter recent gecalibreerd voordat ik aan deze grow ben begonnen. ik laat me water nu minimaal een uur staan voordat ik het geef en zie dat het van 6.5 naar 6.3 zakt, ook heb ik het water in de lekbak gemeten en die gaf 6.4 aan.. ik geef voorlopig alleen 6.5ph water en hopen dat het goedkomt! nogmaals bedankt voor je nuttige informatie! Ik upload morgen nieuwe foto's!

Comment

Zoals beloofd nog wat foto's! ik heb vandaag voor het eerst weer in een week een klein beetje bloei voeding gegeven.. en hou de ph op 6.5, hopen dat ze het goed oppakken...

Greetzuploadfromtaptalk1432470273170.jpguploadfromtaptalk1432470307745.jpguploadfromtaptalk1432470352317.jpguploadfromtaptalk1432470383485.jpguploadfromtaptalk1432470437365.jpg

Comment

Bezig...
            X