Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte stippels op mijn blad.....? (diagnose welkom)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witte stippels op mijn blad.....? (diagnose welkom)

Korting op 420shop
    Kan iemand mij misschien vertellen wat dit is.......?

En hoe ik dit behandelen moet?

Bladprobleem.jpg

Bvd,

Autoflower187

P.s. Het zijn RQS Northern light autoflowers

Mijn Kweekverslag:

Re: Witte stippels op mijn blad.....? (diagnose welkom)

Ik denk meeldauw, maar ik weet het helemaal niet zeker.. Ben zelf ook een beginner

Comment

Ik weet het zeker; meeldauw.
      En nee beste lezers die óók op zoek zijn naar een oplossing: melk werkt niet.

Ga voor kaliwaterglas, natriumwaterglas (Natri van bayer: vaker verdunnen dan de verpakking aangeeft!) of zoek een andere oplossing (zwavel spuiten, andere dingen?).

Als ik er dit jaar weer last van heb dan zal ik eens wat testjes mee doen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Als je het eraf kunt wrijven is het meeldauw idd.
        En anders zijn het zuigplekjes van wantsen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

OHO als je nu al meeldauw heb dan pfff wild er niet eens over praten
          Blijf wel met je vingers van je planten af ik zag namelijk in je verslag dat je zo de bladeren met je vingers vast pakt
          God was never on your side..

Comment

Hallo LR2,

Heb je ook een huismiddeltje.

Ik ga niet weer 20 euro betalen voor iets van bayer, ik blijf aan de gang.

En a.u.b. niet weer beginnen over lezen enz. Dat had ik al gedaan en als ik niet optijd was gecorrigeerd door jou had ik nu melk over mijn planten gespoten [emoji51]

(Met dank aan zogenaamde experts)

Ik heb gewoon liever een goedkoop maar vooral gezond huismiddeltje.

Bvd,

Autoflower187

P.s. Dank voor alle reacties van iedereen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

Een huismiddel is een kan benzine en een paar lucifers.

Ik wil het bijna niet zeggen maar ik blijf aan de gang: zoals je had kunnen lezen, is er ook kaliwaterglas. Dat is aanzienlijk goedkoper, 7,50 euro per liter ofzo. Even googlen of bij de lokale verfboer/hobbyshop langs gaan en hopen op succes.

Quote van HJM op deze pagina: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...jes-en-ziekten
              De plant gebruikt van nature silicium uit de grond om de celwanden sterk te maken. In een normale bodem (uitgezonderd veen) komt een plant daar wel aan.
              Of het is opgelost in het grondwater als siliciumhydrocarbonaat (of een van de vele andere verbindingen) of het is vrijbeschikbaar, zoals in vele klei gronden.
              Sommige planten kunnen het door zuren af te scheiden, zelf vrijmaken bij de wortelpunt.
              Zoals bv riet, riet maakt niet alleen de stelen stevig met Si, maar zet ook een rand SiO kristallen op de randen van de bladeren af.
              Daar kunnen wij ons goed aan snijden, en dieren hebben ook geen zin in sneetjes in de tong
              Hier is het dus heel duidelijk afweer.
              Ik verdenk Cannabis er ook van dat het actief Si op kan lossen.

Veel planten gebruiken Si voor ook om de cellen hard en sterk te maken, zodat aantastingen zoals insecten, bacteriën en schimmels moeilijker binnen kunnen dringen.
              Ook is Si een active fungicide. (zie Silinal van Ecostyle)
              Over Si is nog veel meer te vertellen, zoal dat het in de plant deels functioneerd als Kalium en dat het in het vat basisch werk.

Terug komend op iets dat preventief tegen aantastingen werkt, en ook als zodanig in de glastuinbouw wordt gebruikt, roep ik KALI-META-SILICAAT.
              Oftewel Kaliwaterglas. Zoals dat ook zit in Growstar Protector.
              Alleen doseer ik normaal hoger dan GS adviseerd.
              De plant wordt zo hard, dat bij de oogst de bladeren zeer makkelijk af te breken zijn.

Omdat vrijwel alle potgrond geen Si bevat, (Special Mix bevat klei en lava, daar zit dus wel Si in) kunnen we dat het beste aanvoeren.
              In de bodem kunnen we fijne (blauwe)klei, lava of basalt meel toevoegen.
              Of anders kaliwaterglas in het vat meegeven en/of spuiten.

Het houdt natuurlijk niet alle ellende van de deur, maar een sterke plant is natuurlijk minder vaak ziek.

Greetz, HJM
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

ik had het gegoogeld en kwam uit op een prijsklasse van rond de 20 euro

P.s. jij heb wel erg lange tenen 👣

Comment

7,50 per liter. Maar dat is helaas zonder verzendkosten.

Ik heb geen lange tenen hoor, maar ik laat er veel op trappen

Comment

Water en bicarbonaat(bakpoeder) dat wordt toch altijd gezegd dat dit werkt tegen meeldauw.
                    Zelf nog niet getest, ben dit vorig jaar tegengekomen nadat de druivelaar last had van meeldauw. Moest het dit jaar weer voorkomen zal ik het wel testen alvorens een ander middel te proberen.
                    Bladeren verwijderen die aangetast zijn zal ook wat helpen met de verspreiding.

Comment

Ik had een paar dagen geleden ook meeldauw op één van mijn bladeren gezien vanonder. Als je de geinfecteerde bladeren verwijdert en het is een lange periode zonnig en droog dan zou dit toch opgelost moeten zijn? Of niet?

Comment

Hallo passionist,

Er is tot nu toe gelukkig niets meer te zien.

Ik zal over een aantal dagen weer een update geven.

Tot dan

[emoji106]

Comment

Vandaag heb ik nog wel wat meeldauw opgemerkt op een paar van mijn onderste bladeren Na één dag regen al terug last van, valt wel tegen.

Comment

Ik gelukkig niet, ben ik erg blij mee.

Succes passionist [emoji256]

Comment

Dat is mooi autoflower187.

Ik had je al verteld dat ik ook een meeldauw vlek op één van mijn planten had gezien in een reactie op je kweekverslag. Dit is in twee weken niet verder uitgebreid. Dit, zonder behandeling en had het blad gewoon laten zitten. Verder aan de bladeren geen tekorten te zien en de groei/bloei verloopt prima in vergelijking met mijn andere wietplant en verslagen die ik heb gelezen.

Afgelopen weekend even wat minder water gegeven, het was wat koeler weer, weinig zon en naar mijn gevoel wat vochtigere lucht dan de afgelopen tijd.

Vanmorgen gezien dat de pot redelijk droog waren en op een stuk of 6 bladeren onderin de plant allemaal meeldauw vlekken zaten. Deze bladeren/scheuten onderin de plant vertonen ook slechte groei en bloei vergeleken met het middelste en bovenste deel van de plant, ze staan eigenlijk een beetje stil. Ik heb dus het idee dat er specifiek op deze delen meeldauw ontkiemt omdat de plant hier nauwelijks energie in stopt en daar dus ook minder gezond. Maar hoe zorg je voor een betere groei onderin? Meer licht onderin de plant, maar dat kan ik op mijn balkon helaas niet geven. Eventueel beginnen er ook voedingstekorten maar dat is dus nog niet te zien aan de bladeren.

Vanmorgen Ik had wat producten bekeken en het enige waar ik aan kon komen vandaag was een flesje spuitzwavel (microsulfo van Bayer, ook geschikt voor voedselgewassen). Deze verdunt volgens de gebruiksaanwijzing en aangebracht op alle onderste scheuten van de besmette plant. De plant moet nog minstens 6 weken, dus genoeg tijd om het er nog af te spoelen voor de oogst, want die gaat er komen

Hopelijk denk ik er later aan in dit topic de verdere ontwikkelingen te vermelden. En anders komt het wel in mijn kweekverslag.

Groet!

EDIT: Ik heb de behandelde plant geoogst zonder dat de meeldauw is teruggekomen. Geen idee of het door de spuitzwavel(bayer microsulfo) is gekomen, wie weet was het zonder ook goed gegaan. Ondertussen meeldauw op een andere plant ook behandelt met spuitzwavel, hopelijk blijft het hierbij ook weg.
                              Last edited by PPMbuzi; 30 July 2015, 19:01. Reden: resultaat van behandeling toegevoegd
                              Balkon-kweek 2015

Comment

Bezig...
                              X