Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

    Ze zijn gewoon verbrand van te hoge ec. Ik zou me niet druk maken over een paar zuigvlekjes of eitjes eerder over overvoeden. Het is nog maar een miniplantje die voed je niet.

    Comment


      #17
      Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

      Beste gnd,,

      Dit is de eersre keer dat ik wietplantjes heb,, ik dacht dat het zo vol genoeg was.. ze zijn wel echr meer dan de helft gevuld.

      En flintstone je zegr wel ier deuk maken kcer eitjes etc maar als er nu al eitjez in zitten dan wordt het toch alleen maar erger?

      Ik had ergens gelezen dar je ze coeding kan geven zodra de eersre takjes tevoorschijn komen...
      Maar dat is duz niet zo....
      Wanneer moet ik ze dan voedinf geven?
      En moet ik de aarde nu spoelen door er heel veel water doorheen te gieren of gwn niet meer voeden en warer geven?

      Mvg jeffab

      Comment


        #18
        Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

        Wat is er met je palmboom gebeurd ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

          Kijk Jeffab, nu je een foto laat zien van je hele plant snap ik dat je
          ze niet weg wil doen want ze zien er eigenlijk wel goed uit op een paar lelijke blaadjes na.
          Ze staan buiten ? Dan met wat andere plantjes in de buurt eten beestjes elkaar op en hoeft spint geen probleem te zijn.

          Laten we eerst eens afspreken dat je maximaal 1 uur per dag met je planten bezig bent, je moet meer gaan genieten van je kweek en niet alleen maar stressen.

          Voorlopig geef je alleen water, door het warme weer verbruiken ze meer water en geef je snel een te hoge dosis voeding.

          Heb je al een kweekverslag ? Zo niet dan maak je er een aan en dan gaan we daar verder. Heb je evt. budget om grotere potten en aarde te kopen ?
          Heb je alleen Bio grow van biobizz of nog andere voeding.
          Wil je dat je planten wat klein blijven ivm het opvallen of mogen ze groot worden ? Weet je welke soort de stekken zijn ? Vraag dit anders na.

          Ik wacht je antwoorden af en dan ga ik verder.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

            Qnq ik ben zo veel bezig mrt me vrouwtjes dat ik die helemaal was vergeten...
            Ik had hem gekregen van een vriend voor in me huis maja da ding is een beje te groot voor in me woonkamer

            Beste stemma top en dankjewel!!!!!

            Ja ik kweek nu nog ff buiten.. ze staan sinds maandag dag en n8 buiten.

            Ik ga wat mosterd plantjes kopen ivm de mineer vliegjes.
            Ooknog wat andere plantjes kopen?

            Ja daar heb je helemaal gelijk in ik vind het echt leuk om te doen en een uurtje op een dag ik weet niet of k dat red...
            Ik wil elke keer die vliefjez weghalen (daar maak ik me het meeste druk om op dit moment)
            en kijke hoe ze erbij staan.. maar ik ga me best doen..
            Nu ze een beetje groeien vind ik het alleen maar leuker hahaha en kan ik wat meer genieten.

            Voor de vliegjes had ik een ander topic geopent (vliegjes?? Schadelijk???)



            Is goed ik geef ze alleen maar water..
            Ik heb vandaag me ph/hydro meter binnen.

            Ph is bij alle potten tussen de 5 en 6 (zie foto)
            Water is bij alle potten iers te veel denk ik.... (zie foto)


            Ne ik heb geen kweekverslag...

            Opzich ben ik in staat om andere potten te kopen.. maar als het hiermee ook kan doe ik het graag.

            De planten moeten juist groot worden hahahahah 5 plantjes mag toch?? Het is voor mezelf en omdat ik het leuk vind.

            Voeding:

            Ik heb bio buzz bio grow

            En ik heb bio buuz bio bloom.

            Mvg jeffab

            Ps bedankt nogmaals

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Eerste foto vocht meting

            Tweede foto ph meting
            Attached Files

            Comment


              #21
              Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

              Ok, nu weet ik nog niet welke plantjes je hebt staan ?
              Er zijn veel soorten Wiet, het is het handigst als je weet welke soort je hebt.

              Dan ga je een kweekverslag starten waarbij men dan over je schouder meekijkt en je niet steeds een topic hoeft te openen met help!
              Op deze wijze kunnen anderen ook weer leren van je verslag en kun je zelf ook terugkijken.

              Ik schat de potmaten op 15 liter ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #22
                Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                bezind voor daggebegind,..... meer lezen.

                Comment


                  #23
                  Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                  Doe er vooral niet teveel aan, en luister liever niet naar wietzaadje. No offence verder richting wietzaadje, maar blad knippen is het laatste wat je moet doen. Als de sapstroom echt bekneld/benadeeld is, dan sterft het blad vanzelf. Celwanden van planten kunnen ook onderling sap uitwisselen, ongeacht of nabijgelegen cellen beschadigd zijn of niet. Planten zijn juist een van de weinige organismen die dat kunnen.
                  Als een blad niet voldoende energie aflevert, dan wordt dat blad vanzelf afgestoten. Voordeel daarbij is dat de plant wel eerst alle voeding uit dat blad slurpt. Als je gaat knippen dan hou je dat allemaal tegen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                    ik heb het over het blad wat al bijna vergaan is, als je dat laat zitten geef je alleen maar meer kans voor de uitgekomen spint om zich elders in je plant te vestigen.
                    maar luister liever niet naar mij, bedankt LR2

                    Comment


                      #25
                      Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                      Ik heb vorig jaar tijdens me eerst kweek gezien, dat als de plant van een blad af wil, zij, daar zelf prima toe in staat is.

                      De meeste mensen, en ik ben niet anders, vergeten dat er in de natuur planten groeien zonder dat er een mens zich mee bemoeit.

                      Ik zou zeker wat tegen de spint doen, en of goed opletten of het erger word, maar ik vind het geen goed idee om bladeren te verwijderen.

                      Vorig jaar meerdere schade gezien aan me weedplanten door insecten, maar in de meeste gevallen stopte dat vanzelf. ( buiten)
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #26
                        Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                        Ik gebruik bio spray naamloos merk is tegen spint trips meeste soorten Luis waaronder bladluis en tegen witte vliegjes... Werkt perfect!! Licht inspraye in de avond als zon weg is.. En als je morgen vroeg gaat kijken of alles kapot!! Heb maar 1x gebruikt en heb er al 3wk geen last meer van....

                        Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                        Comment


                          #27
                          Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                          Beste,,

                          Het zijn indd 15 l potten...

                          Ik ben er achteraan gegaan maar heb nog geen reactie terug gehad.
                          zodra ik weet watvoor type plantjez het zijn laat ik het meteen weten.

                          Wat bedoel je met een kweekverslag?

                          Is goed zal nie van alles openen, raakte gwn een beje gestrest.

                          Wanneer moet ik ze ongeveer weer voeding geven??? Sommige zijn nu al wel denk 30 cm..


                          Mvg jeffab

                          Ps.. waar kan je die bio spray halen dan??

                          Comment


                            #28
                            Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                            Kweekverslagen buiten plaats je hier https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...Kweekverslagen

                            15 liter is aan de kleine kant voor gewone planten.

                            In 40 liter potten groeit je plant groter en zorgt voor een beter bodemmilieu.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #29
                              Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                              Oke maar kan ik ze nu nog wel overzetten als ze zo groot zijn want wil niet die wortels kapot maken...

                              Ik heb ook ene beetje het idee dat ze juist een beje zijn gaan groeien door die voeding..
                              De wortels zijn toch ongeveer even lang als het plantje...

                              Gr jeffab

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Ik ga er denk 2 of 3 van die potten bij doen en derest is die kleine laten...
                              Maar vind het een beje eng om dat over te zetten.

                              Comment


                                #30
                                Re: witte spikkeltjes en vlekjes.. help!!

                                De aarde vrij droog laten worden, dan komt ze zo los.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X