kan iemand me even helpen ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • splieftje
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2014
    • 88

    #1

    kan iemand me even helpen ?

    Korting op 420shop
    hallo iedereen !

    aangezien ze niet op mijn kweek verslagje antwoorden probeer ik het hier maar

    ik heb 2 sneeuwitjes staan in potten en buiten op een dak terras.
    ze zijn allebij 78 dagen oud en nog steeds in groei.

    nu is er al iets meer dan een week aan beide planten een blad probleem ( gele bladeren)
    die van ondere aan de stam beginnen te verkleuren,

    ik geef ze elkedag +- halve liter water en om de dag geef ik voeding mee volgens het schema van plagron. weet iemand mssn wat de oorzaak hiervan is ?
    foto;
    IMG_20150706_181907.jpg
    IMG_20150706_181915.jpg
    IMG_20150706_213243.jpg

    alvast bedankt !
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015
  • mauhuma420
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2015
    • 139

    #2
    Re: kan iemand me even helpen ?

    Volgens mij Lijkt een beetje op stick stof gebrek. wanneer de plant groeien probeert het plant all zijn voeding naar boven te brengen, je kan de bladeren van beneden afhalen het heet lolipopen

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
    Last edited by ceBep; 7 July 2015, 23:06. Reden: onnodig quoten

    Comment

    • dieseltj
      Advanced Grower
      • Dec 2014
      • 1020

      #3
      Re: kan iemand me even helpen ?

      kijk even bladproblemen oplosser daar vind je het wel denk ik



      maar denk ook stikstofgebrek

      grtz

      Comment

      • splieftje
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2014
        • 88

        #4
        Re: kan iemand me even helpen ?

        alvast bedankt voor de reactie beide !
        heb zo net nog eens gekeken bij blad probleem en het zo messchien ook een magnesium tekort kunnen zijn omdat de bladeren van buiten naar binne geel worden en en de buitenkant begint te krullen ?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: kan iemand me even helpen ?

          Kijk voor bladproblemen het volgende topic eerst even door:
          Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
          God was never on your side..

          Comment

          • splieftje
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2014
            • 88

            #6
            Re: kan iemand me even helpen ?

            of is het nu wel stikstof tekort xp ?
            jonge jonge ik weet het niemeer bijna alle blad problemen lijken zo sterk op elkaar
            ben net terecht gekomen op deze site ;
            Voedingstekorten bij cannabis kunnen je kweek vertragen en de opbrengst verminderen. Leer in deze gids hoe je ze voorkomt en behandelt.

            en daar komen de sympthomen weer wel overeen met stikstof gebrek,,,
            dus ik denk dat jullie beiden gelijk hebben en daarvoor mijn dank !

            hoe zou ik dit het best verhelpen ? met stikstof. korrels of voeding met stikstof in het water meegeven ?


            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            bedankt voor de link belladonna!
            op deze link zou het dus ook gaan om een stikstof probleem ,
            maar hoe los ik deze het best op ?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: kan iemand me even helpen ?

              Even logisch redeneren, feitjes op een rij:
              - Je voegt stikstof toe met de voeding van plagron (zie verpakking) tenzij dat bloeivoeding is (ga ik niet vanuit, want ze bloeit niet)
              - De symptomen (geel stervend blad) wijzen op een stikstofgebrek in de plant.
              - De grond lijkt erg nat, je geeft ook elke dag water en je hebt er een schotel onder; daar blijft water in staan.
              (- de stam verkleurt ook? Welke kleur? Bruin = rot = veel te nat, groen + witte stippels en losse velletjes = normaal)


              Als je al voeding meegeeft, dan zit er al stikstof in.. Dat tekort kan dus niet, want er is gewoon stikstof aanwezig in de grond (als je geen bloeivoeding aan het geven bent tenminste).
              Dan heb je een blokkade. Dat kan zijn door de pH of door te natte bodem. Als ik de grond zo zie, dan is die zwart ipv bruinig, daaruit gok ik dat die gewoon veel te nat is.

              Oplossing: Wat minder water geven. Dan zou het probleem niet meer uit moeten breiden. Doet het dat wel, dan is er iets mis in de pH. Dan moet je óf gaan meten, óf gaan bedenken wat die hoge pH voor oorzaak heeft (kraanwater?).
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • splieftje
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2014
                • 88

                #8
                Re: kan iemand me even helpen ?

                wel LR2 , de stam ziet er goed uit zoals je beschrijft mooi groen met los hangende velletjes,
                ik geef dus kraantjes water maar voor ik die bij de planten giet laat ik deze even staan zodat de themperatuur wat omhoog gaat van het water zodat de wortels nie beschadigt raken , bloeivoeding geef ik enkel aan de starryder die wel in bloei is , maar ik geef wel uit het zelfde gietertje water aan de nog nie bloeiende planten kan dat een oorzaak zijn dat er messchien nog kleine resten bloeivoeding inzaten ? en zo toch meegegeven worden aan de niet bloeiende planten ? en water te veel denk ik niet want ik hef telkens de pot om te weten of deze nog zwaar genoeg is of niet ? en dat schaaltje dat er onderstaar is omdat ik een houten vloer heb op mijn terras , bang voor rot in de wortels na een tijd ,, dus daarom dat schaaltje , mssn is het dan de ph waarden ,,
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

                Comment

                • dieseltj
                  Advanced Grower
                  • Dec 2014
                  • 1020

                  #9
                  Re: kan iemand me even helpen ?

                  afzuren moet je wel doen hoor ik heb dit in mijn vorige kweek ook niet gedaan en kreeg ook vaak zo last van die dingen door mijn ph die te hoog is..
                  toen heb ik me een goeie ph meter gekocht en nu gaat het veel beter.

                  dus een goeie tip : zuur steeds je water af voor een goede ph

                  grtz

                  Comment

                  • splieftje
                    Expert Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2014
                    • 88

                    #10
                    Re: kan iemand me even helpen ?

                    denk dat ik me toch eens een ph metertje ga aanschaffen hehe
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

                    Comment

                    • dieseltj
                      Advanced Grower
                      • Dec 2014
                      • 1020

                      #11
                      Re: kan iemand me even helpen ?

                      Goed plan!

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: kan iemand me even helpen ?

                        Zet eens een foto van alleen de aarde op het forum. Ik voel ook weleens aan mijn potten, maar als ik het 'begingewicht' al veel te nat heb, dan lijken ze natuurlijk flink opgedroogd terwijl ze gewoon in de modder staan.

                        Voor die pH kun je beter regenwater gaan geven, dat heeft de perfecte pH. Dan hoef je niet af te zuren enzo. Want dat kan ook flink fout gaan.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • soulrebel
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2014
                          • 1606

                          #13
                          Re: kan iemand me even helpen ?

                          simpelste en ook voor mij de beste methode,weeg de potten met je handen en je weet alles
                          Ik doe dat zelfs op gevoel maar ik ben dan ook een keukenprins soms lijkt de aarde kurkdroog,toch wegen ze soms toch wat zwaarder aan,dan helemaal droog beter te droog dan te nat,zo kan de bodem ademen af en toe

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Re: kan iemand me even helpen ?

                            Voor mij is de beste methode 'op gevoel' dan krijgen soms wat teveel, soms wat te weinig. Zoals in de natuur: het gaat echt niet regenen als een plant vind dat hij te droog staat.
                            Een paar bladproblemen, daar schrik ik niet van. Een helemaal 'gezonde' run is veel te saai als je 't mij vraagt. 't blijft een hobby, en alsnog heb ik ruim voldoende oogst om een jaar door te komen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • splieftje
                              Expert Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2014
                              • 88

                              #15
                              Re: kan iemand me even helpen ?

                              hehe dat is mooi LR2 !

                              ik heb nog een laatste vraag , ik heb daar'et eens gekeken op een fles water dat bij ons thuis stond en er staat op dat deze fles eenph waarde heeft van 6.8 , kan ik dit water dan gebruiken ?
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

                              Comment

                              Bezig...