Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hulp? Gele bladeren..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp? Gele bladeren..

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    Voor mij is dit mijn eerste kweek, dus moet nog veel leren.

    Op de foto's gaan de grootste bladeren hangen en worden geel.
    Op sommige plekken komen de blaadjes vol met zwarte puntjes.

    Autoflowers
    Buiten/kas
    11l pot
    Green sensation (bloeivoeding)
    Water wanneer nodig.

    20150714_164409.jpg20150715_161117.jpg20150715_152916.jpg

    Na wat lezen op internet kwam ik uit op stikstof\mangaan tekort.
    Wat denken jullie? Zodra ik door jullie medekennis weet wat er is,
    kan ik gelijk spullen halen om te zootje gezond te krijgen!

    Alvast bedankt,

    Chimpo
    Attached Files

    #2
    Re: hulp? Gele bladeren..

    Was bij mij ook. Had de eerste kweek eigenhandig om zeep geholpen door veel te veel groeivoeding bij t water te doen. Maar dat zal bij jou t probleem niet zijn want die zijn al mooi groot aan t worden.

    Comment


      #3
      Re: hulp? Gele bladeren..

      Mijn planten hadden dit vorig jaar ook. Toen ze in bloei gingen, werden de grote bladeren, vooral dus die niet bij de bloemen zaten geel.

      Een echt antwoord of dat nou wel of niet zo hoort, heb ik nog niet gevonden. De een zegt van wel de ander zegt van niet.
      Sommige zeggen dat het komt omdat ik in een pot kweekte.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: hulp? Gele bladeren..

        @rxxx: het stadium groeivoeding ben ik al voorbij haha.

        @gps: Hoe heb jij dit opgelost dan, of heb je ze gewoon laten zitten?
        Pot gaat gewoon prima hoor.

        Het ziet ernaar uit dat het wel duidelijk een tekort/overschot is van iets.
        Zoveel kan ik er ook niet over vinden (precies dit probleem)

        Comment


          #5
          Re: hulp? Gele bladeren..

          Het geel worden van vooral de onderste bladeren is vrij normaal en zelf helemaal niet erg,, op voorwaarde dat het naar z'n einde loopt van de "bloei-periode" laat ons zeggen..

          Waar het ook aan kan liggen is een te kleine pot ? Eens je bladeren over de rand van je pot komen mag/moet je veranderen van pot.. Anders zoals eerder gezegd worden bladeren geel en zal ie stoppen met groeien..

          En laatste mogelijkheid is het overvoeden van je plant.. Maar ik geloof eerder een te kleine pot..
          Zo niet,, denk ik dat je toch goedzit!

          Good luck
          Last edited by Critical88; 16 July 2015, 13:16.

          Comment


            #6
            Re: hulp? Gele bladeren..

            Oorspronkelijk geplaatst door chimpo View Post
            @gps: Hoe heb jij dit opgelost dan, of heb je ze gewoon laten zitten?
            Pot gaat gewoon prima hoor.

            Het ziet ernaar uit dat het wel duidelijk een tekort/overschot is van iets.
            Zoveel kan ik er ook niet over vinden (precies dit probleem)
            Ik heb er niets aan gedaan vooral niet omdat de nieuwe bladeren rond de bloemen wel de goede kleur hadden.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #7
              Re: hulp? Gele bladeren..

              De puntjes op de bladeren worden veroorzaakt door een calcium te kort en het geel worden tussen de nerven lijkt mij een magnesium te kort

              Comment


                #8
                Re: hulp? Gele bladeren..

                Je komt ongeveer 20 liter grond tekort. Dat is het probleem.
                Dan staan ze even veeeeel te nat, en heel snel weer veeeeel te droog. Dat kun je niet bijbenen. Zet ze in de volle grond of schuif er een flink ruimere pot onder, en je zult zien dat het probleem niet uitbreidt na een paar dagen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: hulp? Gele bladeren..

                  @LR2 Het zijn autoflowers en ze staan in bloei, dus volle grond/overpotten word niks meer.
                  persoonlijk ga ik ook denken aan een te kleine pot aangezien die kleine ernaast nog wel mooi groen is.

                  @beunhaasje Ill keep it in mind, tanx!

                  @Critical88 Ja hij moet nog wel een weekje of 2, verwijder de bladeren wel zodra ze dor zijn en ik laat hem voor de rest wel doen.

                  @GPS tanx voor de tip

                  Ik wacht het af, en anders misschien nog een laatste bloeiknaller om alles even op te pompen.
                  Bedankt voor de hulp

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp? Gele bladeren..

                    Het gaat ook niet om het volwortelen van die pot, maar er voor zorgen dat je wat meer spelingsruimte hebt in de bodem. Water en voeding die daarin opgelost zit, probeert zichzelf altijd zo veel mogelijk te verdelen. Als die kleine kluit leeg is, dan trekt de voeding van de nieuwe grond daar vanzelf in.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp? Gele bladeren..

                      Nog een weekje of 2 maak er maar weekje of 7 van

                      Comment


                        #12
                        Re: hulp? Gele bladeren..

                        "Maar op het zakje stond dat ze ... weken moeten". (vul in wat de verkoper je probeert wijs te maken)

                        (ik dacht ik zal even voor Chimpo antwoorden want hij is offline)


                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: hulp? Gele bladeren..

                          Yep!,, Zowieso nog stukje meer dan 2 weken hoor Zoals Soulrebel derboven zeii..

                          Comment


                            #14
                            Re: hulp? Gele bladeren..

                            Ik kijk van dag tot dag wat de plant doet, wat de zadenfabrikant heeft voorgesteld maakt me niet heel veel uit.
                            2 weken is inderdaad een beetje te krap haha, zodra ik 80% bruine haren heb gaat hij om.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            @ LR2: ik begrijp je niet echt, kan je het wat simpeler uitleggen

                            Comment


                              #15
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X