Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat scheelt er met mijn plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat scheelt er met mijn plantjes

    Korting op 420shop
    Mijn eerste kweek, 2 jaar terug, was nog de beste. Sindsdien wilt niks meer lukken zou je denken. Telkens weer wat anders aan de hand lijkt.

    Nu ook weer. Drie buitenplantjes. Alledrie met ander problemen.

    WP_20150718_08_48_32_Pro.jpgWP_20150710_15_26_32_Pro.jpgWP_20150710_15_27_01_Pro.jpg
    Deze stond eerst in een kast, maar omdat die stagneerde, wou ik daar geen elektriciteit aan verspillen. Is ook niet meer goed gekomen. Bleef een maand buiten staan, net geoogst. Zal gene vetten zijn. Dit is Amnesia Haze, geen van de gemakkelijkste weet ik ook wel.
    WP_20150719_12_31_25_Pro.jpgWP_20150719_12_31_39_Pro.jpgWP_20150719_12_31_12_Pro.jpg
    Dit is een EasyBud autoflowering. Bruine vlekken vanaf het begin, nu eerder spikkels.

    Ik hoop dat je kan inzoomen op die foto's...

    #2
    Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

    Ik zie een paar dingen, aan de hand van de foto's. Want veel info verschaf je niet.

    - Te natte aarde (kan een verklaring zijn voor alle problemen)
    - Verbrande bladeren, kan komen door het zonlicht, maar ook door overvoeding
    - Drievingerig stressblad. Dat wijst erop dat de omstandigheden alles behalve ideaal zijn geweest.

    Vertel eens wat voor voeding je geeft, als je die geeft.
    Hoeveel water, watvoor water.
    Wat heb je verder met de planten gedaan?
    Meet je dingen? Zo ja, wat komt er uit die metingen?
    etc. etc.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

      Dank je voor je reactie.
      Wellicht heb je er direct ook een goed antwoord mee gegeven.
      Toen ik dien ene 'oogste', merkte ik ook al op dat die nogal nat stond. En nu is dat het eerste wat je opmerkt.

      In mijn eerste kweek heb ik alles nog minutieus afgewogen. Toen volgde ik het canna schema, met canna vega, canna flower, canna enzym, canna boost en soms een beetje van de producten als cadeau meegekregen (plagron). Ik deed er ook telkens wat zuur makers bij (voor hortensia's, zuurminnende planten).
      Mijn kast was niet groot genoeg voor zo'n grote planten. Medische planten met veel cbd, van royal queens.

      In de volgende kweek ging ik al iets losser om met de dingen en was het resultaat nog redelijk en de volgende kweken heb ik dan eerder met de (te) natte vinger gewerkt.

      Meten doe ik enkel de temperatuur en de vochtigheidsgraad, in de kast. Nu gaat het over planten buiten. Voeding meet ik af met maatbekers, niet met een toestel. De investeringen waren al groot genoeg. Die toestellen zijn ook niet goedkoop, als je iets betrouwbaars zoekt (ik heb hier een 10-tal vochtigheidsmeters liggen, zelfs na lang wachten, tekenen ze allemaal iets anders aan, met soms groot verschil... wat ben je daar dan mee?)

      Ik werk van het begin al met een containersysteem. Dat kende ik hier van en dat werkte alvast goed voor kruiden. Een touwtje zuigt water uit een reservoir en houdt de aarde zo vochtig. Ook dat systeem (reeds van verschillende merken te krijgen) is duur en heb ik zelf nagebouwd. Alleen de touwtjes koop ik nog apart... die waren blijkbaar speciaal genoeg dat het met andere touw niet lukte.
      Een voordeel is dat je je reservoir vol kan doen en een tijd voort kunt. Ik ben 4 dagen in de week niet thuis en dan kan ik geen water geven. Dat is uiteraard een extra moeilijkheid die ik op een of andere manier moet oplossen.
      Normaal gezien geef ik nauwelijks nog water in de aarde zelf. Max 200ml en maar 1x per week of zo.
      Bij het oogsten heb ik gezien dat de ene plant wortels heeft tot in het waterreservoir en dat de andere daar zelfs niet geraakt.
      Ik dacht ook dat je met dat systeem nooit te veel en nooit te weinig water kon geven (tenzij het reservoir leeg komt te staan). Ideaal. Maar dat klopt dus niet... Dan is er hier de hittegolf geweest. Uiteraard ben ik in die periode extra water gaan geven. Ook in de aarde. Dat laatste was er mss te veel aan.
      Wat ik ook doe als ik thuis ben en zeker als het warm is, is dagelijks water verstuiven op de planten... met een kleine hoeveelheid voeding er in. In dat verband vraag ik me af of die touwtjes ook de voeding mee zuigen. Normaal gezien wel, omdat de voeding verondersteld wordt goed opgelost te zijn in het water. Maar mss bezinkt een deel? Dat dan niet met de touwtjes mee gaat?

      Tussen haakjes. Ik heb hier planten gehad die (zelfs maandenlang stagneerden - in de kast) maar ook planten die veel te vlug groeiden. Onvoorstelbaar.

      De gebruikte aarde was in de eerste kweken aarde van canna terra pp. Omdat ik dat moest laten opsturen en dat te duur was, ben ik overgeschakeld op iets wat ik hier bij de deur kan krijgen, aarde voor zuurminnende planten met voeding in voor 100 dagen. Ook niet goedkoop, maar wel goeie kwaliteit. Heb daar zeker al mooie resultaten mee gehad.

      Ik denk dat ik mij mispakt heb aan die eerste goed gelukte kweken. Dat ging te gemakkelijk en daar ben ik wellicht iets te nonchalant door geworden. 't Is moeilijker dan gedacht.

      Maar als 't lukt is het wel super.

      Comment


        #4
        Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

        Ik denk dat je natte vinger het probleem is
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #5
          Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

          Ah kijk, aarde voor zuurminnende planten heeft een pH van rond de 5. Soms zelfs 4. Dat is veel te zuur.
          Het watersysteem zou idd niet teveel mogen opzuigen, meestal gebeurt dat ook niet. Behalve als de aarde drijfnat is geweest; de grond krijgt dan een gigantisch absorberend vermogen.
          Met vloeibare voeding moet je super nauwkeurig zijn, met (biologische) korrelvoeding bijvoorbeeld heb je veel meer speling. Het scheelt ook in de portemonnee. En stel dat je tegen problemen aanloopt, dan kun je nog bijsturen met de restanten vloeibaar spul.

          Misschien helpt dat om het de volgende keer wat beter te laten verlopen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

            Omdat ik dat moest laten opsturen en dat te duur was, ben ik overgeschakeld op iets wat ik hier bij de deur kan krijgen, aarde voor zuurminnende planten met voeding in voor 100 dagen.
            Die aarde is voorbemest met langzaam vrijkomende meststoffen en daarop ben je mineraal gaan voeden das dubbelop vandaar het verbranden.

            et vloeibare voeding moet je super nauwkeurig zijn, met (biologische) korrelvoeding bijvoorbeeld heb je veel meer speling. Het scheelt ook in de portemonnee. En stel dat je tegen problemen aanloopt, dan kun je nog bijsturen met de restanten vloeibaar spul.
            Bijsturen op voorbemeste aarde met langzaam vrijkomende meststoffen gaat dus eigenlijk niet.

            Comment


              #7
              Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

              En op lightmix?

              Comment


                #8
                Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

                Op lightmix kan je wel gaan voeden en bijsturen.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat scheelt er met mijn plantjes

                  wat ik nog niet vertelde: buiten gebruik ik regenwater...

                  bedankt voor de reacties

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X