Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eerste kweek, gele vlekjes..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, gele vlekjes..

    Korting op 420shop
    _________
    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
    2e kweek: (fem?) 6x WW

    #2
    Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

    Ziet er uit als tripsschade ja.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

      ondertussen enorm aant opzoeken geweest.
      en de voorlopig nog kleine plantjes goed nagezien, vind wel ongedierte maar niet overdreven veel en verwijder alles wat ik zie.
      Maar wel zeker dat het om een trips soort ging.. en ook kleintjes(nimphen dacht ik?) gespot
      Ook zilverpapier over de pot gespannen(heb ik hier ook ergens gelezen), baad het niet dan schaad het niet.
      Mocht het verder uitbreiden (wat ik echt hoop van niet, zou ik klote vinden voor mn eerste kweek) denk ik om zo'n biobox te kopen,
      Maar voorlopig blijft de schade beperkt tot wat er op de foto's te zien is... fingers crossed
      _________
      1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
      2e kweek: (fem?) 6x WW

      Comment


        #4

        Wiki-weetje :

        Door hun geringe omvang weten Tripsen vaak in of achter een glasplaat te kruipen.
        Dood of nog levend komen ze vervolgens nauwelijks meer van hun plaats af. Dat kan storend zijn bij tft-monitoren, camera's en lcd-televisies.
        Zodra de tripsen in de ruimte tussen het scherm en het backlight komen, zijn hun schaduwen zichtbaar. Het lijkt dan net of er dode pixels in het scherm zitten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

          Ze staan inderdaad binnen,
          Maar de grootste van de 2 heeft anderhalve week buiten gestaan... (moest nog de tent volledig in orde krijgen)
          de schaal enzo heb ik ondertussen proper gemaakt.
          en stofzuigen doe ik vanavond het hele hok

          Alvast bedankt voor de tips, ga ik vanavond zeker toepassen.
          _________
          1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
          2e kweek: (fem?) 6x WW

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

            Alright, tentje proper gemaakt, en voorlpig nog geen nieuwe tripschade.. whoho! Mss zit het zilverpapier er voor iets tss? Of gewoon tfeit dat ze binne staan? Soit, heb ze nog niet in dat badje gestoken..

            Maar ik stel ondertussen wel een nieuw probleem vast..
            Na alles wat ik al opgezocht en gelezen heb, kom ik uit bij overbemesting, meer bepaald N stikstof.
            Bladeren zijn donker, hangen naar beneden en de bladpuntjes ook. Foto's onderin zijn van deze middag.uploadfromtaptalk1441649064003.jpguploadfromtaptalk1441649074392.jpguploadfromtaptalk1441649082534.jpg

            Het was wss niet slim, maar had de grond een beetje voorbemest en vermoed nu dat dit het probleem is.

            Ik heb ondertussen de ph van mn leidingwater gecontroleerd en da ligt tegen de 8..( had ze tot hiertoe enkel dit gegeven...) ondertussen wat regenwater opgevangen en gemeten, komt op ph 5.
            Ik veronderstel dat ik best beide meng tot een ph van 6,5 ongeveer om dit als water te geven (wil nog geen extra voeding geven gezien ik denk met een teveel aan N zit, vermoed ik)

            Kan er iemand mijn bevindingen bevestigen (of weerleggen uiteraard)?
            _________
            1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
            2e kweek: (fem?) 6x WW

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

              Beste waarde van je PH is tussen 5.8 en 6 ,regenwater heeft een PH van 6 als ik me niet vergis. Meten is weten ,je zegt voeding gegeven te hebben ,heb je dat uitgerekend naar Liter en perfect afgemeten je voeding? Wat geef je?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

                PH afzuren doe je met citroenzuur of azijn ,daarmee zakt de waarde.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

                  Als je gaat aanzuren met citroenzuur of azijn kan de Ec zomaar flink oplopen. Beide zijn namelijk zwakke organische zuren. Dat betekent dat niet alle moleculen in ionen worden omgezet en je dus een soort balans ontstaat. Hierdoor kan de Ec, waar de plant niks mee kan, nogal stijgen.
                  Met citroenzuur spoelt men wel eens op steenwol maar das geheel wat anders.
                  We zuren aan met salpeterzuur in de groei en voor in de bloei gebruik je fosforzuur. De geconjugeerde base is dan meteen een voedingszout dus je plantjes hebben er ook nog eens iets aan.

                  Op aarde gaat men overigens op HP 6.2 tot 6.4 zitten. HP 5.8 hanteert men op steenwol of mapito.
                  Last edited by FlintStoned; 9 September 2015, 04:33.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, gele vlekjes..

                    Alright, alweer een hoop info rijker,

                    Ik denk dat ik me eigenlijk vooral veel zorgen maakte om, voorlopig niks...
                    De beestjes lijken me echt wel verdewenen, ik kan geen nieuwe spotten en zie ook geen nieuwe schade.
                    Het enige wat me nu nog een beetje zorgen baart is de donkere bladkleur van de BigN. en dat de bladpuntjes naar beneden krullen.
                    De Nefertiti (2weken achter, welke ik dringend op een verhoogje moet zetten, staat teveel in de schaduw van BN) doet het voorlopig prima, en die heeft een veel lichtere kleur.


                    Ik ben beginnen panikeren omdat ik men grond voorbemest had, maar onervaren als ik ben, gewoon wat eigen compost en wat meststoffen (beendermeel) onder de potaarde gemengd.. ik dacht niet al teveel maarja, wat is veel/weinig ?

                    Kben alsinds van plan om mn volgende kweek de grond niet voor te bemesten, en voeding te geven via het water.
                    we zijn er om te leren, en hoe meer ik lees, hoe meer dat ik besef dat ik nog niet veel weet

                    Ondertussen begonnen met een kweekverslagje (staat allicht meer info dan hier, en ik moest men weg hier nog wat vinden opt forum ook).
                    _________
                    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                    2e kweek: (fem?) 6x WW

                    Comment

                    Bezig...
                    X