Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Yet another bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Yet another bladprobleem

    Korting op 420shop
    Nu heb ik toch even jullie hulp en kennis nodig. Ik heb het zelf geprobeerd met de probleemhelper, maar ik kom er niet uit.

    De situatie:

    2 zaadjes die ik ooit als freebee gekregen heb indertijd staan nu sinds 1/08 op 12/12 onder 440w hps (bloei lamp). Op potgrond en korrels en mijn voeding is ata terra max/pk/xl/atazym volgens het grow schema op aarde.
    Ze hebben met de hitte laatst een paar keer het erg warm gehad.

    Ze doen het beide goed,netjes in de bloei en de toppen beginnen te dikken.

    Maar sinds kort merk ik toch een paar vreemde zaken op. Sommige bladen worden geel en waren aan het afsterven. Maar dit waren de onderste en paar in het midden, dus ik dacht van de warmte.
    Maar op beide merk ik ook op dat alle bladen een soort slijmspoor hebben. Als je dichter kijkt lijken het eerder bijtplekken.

    Op de planten op zich zie ik niets bewegen. Niet met het vergrootglas of de microscoop.

    Ze moeten wel nog weekje of 3 dus ik begin een beetje me zorgen te maken.

    De lamp is aan dus kan ik nu geen foto nemen. Ik heb wel een blad afgeknipt om onder de microscoop te leggen en een foto te nemen voor jullie.

    De 'bijtplekken' hebben zwarte stippen op de rand, onder de microscoop zie ik die als zwarte vlekken, maar ze bewegen niet. Zeer vreemd.

    Moet ik me zorgen maken? Kan ik er iets aan doen? Heb wel preventief al eens gespoten net met een algemeen insecticide tegen alle soorten hardnekkige insecten (trips, luizen, witte vlieg, etc).

    Hier zie je de verbrande randjes, en de bijt/slijmplekken.

    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    #2
    Re: Yet another bladprobleem

    Trips.

    Comment


      #3
      Re: Yet another bladprobleem

      Het lijkt wel een hype om vragen over trips te stellen..

      De meeste middeltjes werken daar niet meer tegen, dus spuiten heeft geen zin. Neemolie is tot nu toe het meest effectief gebleken, al die andere rommel kun je beter op afstand houden.
      'Veilig voor mens en dier' betekent tegenwoordig blijkbaar dat beestjes epileptisch en spastisch in hun kooitje moeten liggen. Ik ben er niet zeker van of die pyrethrinen wel zo veilig zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Yet another bladprobleem

        Het lijkt toch altijd iets moeilijker als je het blad voor je neus ziet als leek
        Hartelijk dank. Ik zal me erin verdiepen. Oh en neem bestellen.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Re: Yet another bladprobleem

          Preventief spuiten werkt alleen met Neemolie, dat kun je al vrij vroeg gebruiken.
          Met de meeste andere middelen (pyrethrinen) moet je de beestjes raken dus dat werkt niet preventief.

          Als je echt nog 3 weken moet zou ik er niet al teveel meer aan doen als het geen plaag is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Yet another bladprobleem

            Heb nu eenmaal gespoten, maar ik ben bang om de toppen te raken.
            Heb ook orius system gekocht (bloemenwants). Deze zouden morgen moeten aankomen. Het kan niet schaden denk ik.

            En inderdaad nog een 3 tal weken te gaan. Dus zal ik proberen de schade te beperken en hopen op een goeie oogst.

            Hartelijk dank voor de adviezen!
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #7
              Re: Yet another bladprobleem

              Doorgaans doen die orius wantsen wel hun werk.

              Comment


                #8
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Re: Yet another bladprobleem

                  Te veel kan geen kwaad. Als ze niks meer te eten hebben gaan ze dood. Nu eten die wantsen wel ook stuifmeel vandaar dat ze op bloemen zitten maar ik neem aan dat je enkel vrouwelijke bloemen hebt. Dus als de tripsen op zijn gaan ze vanzelf dood. Ze zijn vrij groot dus mocht er een lijkje aan je top plakken dan haal je die er makkelijk tussen uit.

                  Comment


                    #10
                    Re: Yet another bladprobleem

                    duidelijk, bedankt.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment

                    Bezig...
                    X