Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleem? Of toch niet? - 2x Jack Herer's - Indoor (kast)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Probleem? Of toch niet? - 2x Jack Herer's - Indoor (kast)

Korting op 420shop
    Hallo beste kenners,

Eindelijk weer tijd en ruimte om weer eens een kweek te proberen, in mijn kweekkast.
    Heb nu zo'n 5-6 weken 2x Jack Herer's erin staan, maar na een week of 4 met mooie, levendige donkergroene plantjes, veranderde dat opeens naar lichtgroen-gelig wordende bladeren aan de onderkant en ook de nieuwe scheuten lijken opeens veel lichter groen van kleur.
    Heb aardig wat Stickies over bladproblemen doorgenomen, ook die met het mooie stappenplan en foto's daarbij, maar desondanks is het mij nog altijd niet duidelijk.

Kweek op gewone potgrond en heb nog nauwelijks voeding gebruikt, aangezien ik het een keer wilde testen wat de uitkomst is van een kweek zonder al teveel extra voeding.
    Probleem met de kweekkast is dat ik zeer veel problemen had/heb om de temperatuur laag te houden. Komt ook door de weinige luchtverversingsopties die standaard bij zo'n kast zitten. Dat probleem heb ik nu (iig tijdelijk) opgelost en de temperatuur ligt nu gemiddeld rond de 23/24 Celsius. Dit vooral door de frisse lucht toevoer te verbeteren.
    Sindsdien lijkt het erop dat de plantjes het wat beter naar de zin hebben, maar ze blijven er wat slapjes bij staan en ik twijfel dus erg over de verkleuring die ik zie.

Iemand enig idee wat er mis is en wat ik er aan kan doen?
    Of maak ik me zorgen om niets?

Foto's;
    1-3 - plant 1 in kast.
    4-6 - plant 1 buiten kast (voor de pics )
    7-9 - plant 2 buiten kast.

2015-10-17 plant 01 in kast #01.jpg2015-10-17 plant 01 in kast #02.jpg2015-10-17 plant 01 in kast #03.jpg2015-10-17 plant 01 buiten kast #01.jpg2015-10-17 plant 01 buiten kast #02.jpg2015-10-17 plant 01 buiten kast #03.jpg2015-10-17 plant 02 buiten kast #01.jpg2015-10-17 plant 02 buiten kast #02.jpg2015-10-17 plant 02 buiten kast #03.jpg

Re: Probleem? Of toch niet? - 2x Jack Herer's - Indoor (kast)

Staan ze onder neon?

De meeste voorkomende reden voor vergeling bij zulke kleine plantjes is overwatering.
    Als je potgrond niet is voorbemest is honger zeer waarschijnlijk.

Tip
    Grotere potten en elke pot altijd tot de rand vullen met aarde.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Die potten zijn kurkdroog, dat is al pittig. Een beetje vochtig mag best.
      Overwatering is dus uit te sluiten.

Dan hebben ze gewoon honger! Een beetje voeding bij het water meegeven lost dat probleem op. Alleen zie ik dat de bladeren ook naar beneden wijzen, dat kan komen door pH problemen. pH problemen zorgen er ook weer voor dat ze geen voeding kunnen opnemen. Ze kunnen dus honger hebben omdat de bodem niet in orde is. Misschien is er dus wel voldoende voeding, maar niet de juiste pH om het op te nemen.

Ik zou dus eerst kijken of je iets zuurder water kan meegeven. Met een pH van 6 ofzo. Regenwater heeft ongeveer die waarde. En daarna wat bijvoeden.

De vergelende bladeren zullen uiteindelijk sterven, maar het probleem zal niet uitbreiden naar de rest van de plant als het daarmee (pH + voeding) opgelost is.

Nu heb ik toch zitten reageren op een topic met een klotetitel (iemand met hangende bladeren die geel worden gaat zoeken op: blad geel, hangen, jointjedraaien en die ziet deze titel en denkt: laat ik zelf maar een topic aanmaken want 'probleem of niet?' gaat me niet helpen, waarna het zich herhaalt tot in het eindeloze). Maar goed.. Je kunt weer vooruit.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

True. Excuses. Het is inderdaad al lastig zat om in al de topics met de zoekfunctie hetgeen te vinden waar je naar op zoek bent, dus mijn gekozen titel helpt daar niet bij idd. Met recht een klotetitel genoemd!

Maar beide bedankt voor de response. Te nat lijkt me idd onmogelijk, dus ik zal toch maar eerst wat aan de pH gaan doen en dan toch maar wat voeding gaan meegeven en dan kijken of het effect heeft.

Thanks!

Comment

snap dit echt niet ,als je binnen kweekt koop je toch goede grond en voeding bij de shopje wilde kijken wat er gebeurd als je geen voeding geeft nu weet je hetgrond van de shop heeft de juiste ph en startwaarde.de tekorten die ze nu hebben gehad kun je niet meer aanvullen.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bezig...
          X