hallo weet er iemand wat dit probleem is ik had ze juist overgepot en ze staan nu juist onder hps lamp 1 dag en wat een verkleuring102_0566.jpg102_0567.jpg
wat is de oorzaak
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
Re: wat is de oorzaak
Lijkt bodemPH probleem. Bodem PH eens nameten om dit eventueel uit te sluiten of te bevestigen. -
Re: wat is de oorzaak
Geen idee maar denk dat je beetje te hard van stapel loopt.
Zou ff lekker scheutje water geven en die lamp omhoog gooien zodat ze ff wennen kan.
Suc7Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.Comment
-
Re: wat is de oorzaak
mijn meter die ik in de grond steek van de ph geeft 4.5 a 5 ph aan
wat kan ik daar veranderenComment
-
Re: wat is de oorzaak
Dat is veel te zuur. Gieten met kraanwater. Kraanwater heeft doorgaans een PH van boven de 7,5Comment
-
Re: wat is de oorzaak
als ik het goed versta de voeding niet meer afzuren en dan hopen dat het goed komt of moet ik iets anders er bij doen om dit recht te trekkenComment
-
Re: wat is de oorzaak
Voeding hebben die nog niet nodig. Verder vrees ik dat je eerst afzuurt en dan de voeding er bij doet. Dat moet dus anders om. Eerst de voeding erbij en dan de PH op punt zetten. Op aarde hanteer je PH 6,2 tot 6,4.
Door de zeer zure bodem PH neemt de wortel nu zowiezo geen voeding op. Dus nu eerst enkel kraanwater geven voor een beurt of 2 a 3 . Aansluitend start je weer met voeden (halve dosis van wat er op de fles staat) Als je de voeding in het water hebt gedaan en goed hebt geroerd pas je de PH pas aan met PH Min. De meeste voeding velaagt de PH van het water dus als je eerst aanzuurt en dan de voeding er nog eens bij doet dan kom je op een veel te zure voedingsoplossing.Comment
-
Re: wat is de oorzaak
nee ik heb juist afgezuurd maar tis eerste keer dat ik light mix gebruik en dacht dat ik calcium moest gaan toevoegen om dit nog in orde te krijgen ik zal u goede raad opvolgen en zien wat er uit de bus komtComment
-
Re: wat is de oorzaak
Je hebt geen Kalktekort de bruine vlekken midden op je blad is geen kalkgebrek maar gevolg van die verkeerde bodem PH. PH meter eens goed kalibreren.Comment
-






Comment