Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wat is de oorzaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat is de oorzaak

Korting op 420shop
    hallo weet er iemand wat dit probleem is ik had ze juist overgepot en ze staan nu juist onder hps lamp 1 dag en wat een verkleuring102_0566.jpg102_0567.jpg
    Last edited by moonlight1; 25 October 2015, 18:22.

Re: wat is de oorzaak

Lijkt bodemPH probleem. Bodem PH eens nameten om dit eventueel uit te sluiten of te bevestigen.

Comment

Geen idee maar denk dat je beetje te hard van stapel loopt.

Zou ff lekker scheutje water geven en die lamp omhoog gooien zodat ze ff wennen kan.

Suc7
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

mijn meter die ik in de grond steek van de ph geeft 4.5 a 5 ph aan
        wat kan ik daar veranderen

Comment

Dat is veel te zuur. Gieten met kraanwater. Kraanwater heeft doorgaans een PH van boven de 7,5

Comment

als ik het goed versta de voeding niet meer afzuren en dan hopen dat het goed komt of moet ik iets anders er bij doen om dit recht te trekken

Comment

Voeding hebben die nog niet nodig. Verder vrees ik dat je eerst afzuurt en dan de voeding er bij doet. Dat moet dus anders om. Eerst de voeding erbij en dan de PH op punt zetten. Op aarde hanteer je PH 6,2 tot 6,4.

Door de zeer zure bodem PH neemt de wortel nu zowiezo geen voeding op. Dus nu eerst enkel kraanwater geven voor een beurt of 2 a 3 . Aansluitend start je weer met voeden (halve dosis van wat er op de fles staat) Als je de voeding in het water hebt gedaan en goed hebt geroerd pas je de PH pas aan met PH Min. De meeste voeding velaagt de PH van het water dus als je eerst aanzuurt en dan de voeding er nog eens bij doet dan kom je op een veel te zure voedingsoplossing.

Comment

HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

nee ik heb juist afgezuurd maar tis eerste keer dat ik light mix gebruik en dacht dat ik calcium moest gaan toevoegen om dit nog in orde te krijgen ik zal u goede raad opvolgen en zien wat er uit de bus komt

Comment

Je hebt geen Kalktekort de bruine vlekken midden op je blad is geen kalkgebrek maar gevolg van die verkeerde bodem PH. PH meter eens goed kalibreren.

Comment

na de waterbeurt staan ze er weer blij bij dank u voor de raad

Comment

Bezig...
                      X