Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

    Korting op 420shop
    Ok
    ik heb een paar planten staan.
    Vandaag week 4 bloei begonnen.
    Opzich gaan ze lekker.
    alleen bij 2 planten beginnen de bladeren aan de onderkant geel te worden....

    Wanneer ik de planten van onder water geef en een paar uur later kijk is al het wat opgenomen, de planten voelen zwaarder aan.
    de volgende dag zijn ze hartstikke licht.
    (dat betekend toch dat ze goed eten) ???



    de laatste dagen de planten wat vaker gevoed.
    Check de foto's
    foto is van 1 plant.

    oja de soort is big Bud of ice (door het verschuiven weet ik niet meer wat wat is, ook niet gelabeld ) :p
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

    Dat betekent dat ze goed drinken, of dat er veel water verdampt. Waarschijnlijk dat laatste.
    Je plant kijkt zo donkergroen dat je tegen een stikstofoverschot aan zit. Iets minderen met voeding dus.

    Dat gele blad dat kapot gaat, dat komt omdat je een zonnescherm (gemaakt van je plant) boven die bladeren hangt. Ze krijgen dan onvoldoende licht om zichzelf te ontwikkelen, dus gaat de plant ze leegzuigen. Dat is vaak goed, behalve als je ze eraf plukt. Twee keer in de week een beetje schudden, en dan vallen de lege bladeren wel af. Als je zo gaat zitten plukken, dan kun je wondjes maken die gaan rotten. Dat wil je eigenlijk niet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

      Aah Thanks voor de reactie.

      Ik zal es proberen wat jij zegt.

      Comment


        #4
        Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

        Je bedoelt zeker week 4 dat ze op 12/12 staan, want voor week 4 bloei is het heel karig ?

        btw. Als je een paar uur later kijkt en het water is "een beetje opgenomen", dan betekend dat dat ze een paar uur te nat staan.
        Na een kwartier zou ik het water dat er nog in staat verwijderen.
        Daardoor staat dat onderste blad ook wat bol.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Je bedoelt zeker week 4 dat ze op 12/12 staan, want voor week 4 bloei is het heel karig ?

          btw. Als je een paar uur later kijkt en het water is "een beetje opgenomen", dan betekend dat dat ze een paar uur te nat staan.
          Na een kwartier zou ik het water dat er nog in staat verwijderen.
          Daardoor staat dat onderste blad ook wat bol.
          jep vandaag begint week 4 12/12, dat is toch de bloeifase.

          wat bedoel jij dan met "week 4 bloei"

          Na een paar uur is het zeil helemaal droog. (Ik kijk eigenlijk nooit na een kwartier, volgende waterronde zal ik checken)

          Comment


            #6
            Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

            De echte bloei begin je te tellen als je echt bloei ziet, als je dus mini-topjes gaat zien.
            Als je begint te tellen vanaf 12/12 en als je je aan de bloeitijd van de leverancier van de zaden houdt, zou je elke keer 2 weken te vroeg oogsten.

            QNQ094.jpg Week 1 bloei (plant staat al 13 dagen op 12/12)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

              Oh op die fiets.
              dan zit ik net in week 2
              ik zal wel van de week duidelijke foto's maken

              Comment


                #8
                Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

                Q fietst graag....
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

                  Gisteren alleen afgezuurd water gegeven. Nu even aankijken

                  en nog wat fotootjes kriskras gemaakt.
                  Ze krijgen wel super veel haartjes...image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

                    image.jpgAantal weken verder......

                    heb zojuist een super vette foto gemaakt met mijn iPhone (app camera+) Wist niet dat je zulke mooie foto's mee kon maken.

                    ps zijn er topics waar je "leuke" foto's kan plaatsen.......

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren aan de onderkant worden geler en geler en vallen eraf.....

                      Genoeg topics
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      Bezig...
                      X