Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

FirstTimeIndoorGrow...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

FirstTimeIndoorGrow...

Korting op 420shop
    Goeienavond iedereen, ik ben nieuw op het forum en doe nu een eerste kweek...

Het zijn 3 strawberries van spliffseeds en staan nu voor het begin van hun 3de week bloei in batmix.
    Het is indoor en gebruik een 250watt hps met dieptestraling die ongeveer 50centimeter van me planten hangt.

Ik heb een fan op dozen staan die net boven de canopy blaast en een koolstoffilter met bijpassende slang en afzuiging.Heb enkel geen Ph of ec meter,
    maar voor volgende keer haal ik die zeker en vast..
    Deze woensdag heb ik voor de eerste keer voeding gegeven wat 2ml algabloom was op een halve liter water en dit zo elke dag.

Ik merk nu al enkele weken op dat de nieuwste groei zeer licht van kleur is tot bijna geel worden naarmate meer tijd vooruit gaat,
    de blaadjes krullen redelijk hoog op..zoals een kano.
    Sommigen maken ook een klauw vorm en krijgen paarse verkleuring in de stengels... Heb wel wat gnats gezien maar denk niet dat ik een plaag heb ofzo, alhoewel het zou kunnen.
    Maar wat doe ik daar dan aan buiten me grond droger laten komen?

Dusja mijn grond is ook redelijk vochtig..Geef elke dag ongeveer halve liter kraantjeswater maar de grond is niet altijd droog als ik water geef of toch niet helemaal.
    Anders kan ik nog zeggen dat ze wel stevig blijven groeien..Hoop dat iemand me kan verder helpen en ziet wat er mis is want ik zit met mijn handen in het haar...

Hieronder enkele fotos, nogmaals ben echt een beginner..maar ben ondertussen te weten gekomen dat het mss warmte of me ph waarde is
    of mss zelfs een Mg tekort of zwavel? Alvast bedankt voor alle hulp!

12375485_10208402095432314_192714752_o.jpg12359597_10208402095632319_1765433317_o.jpg12363966_10208402095072305_2004192237_o.jpg12380846_10208402094552292_1985490733_o.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of zou het toch door die fungus gnats kunnen zijn, heb er wel enkele gezien...?
    In dat geval morgen even om zuurstofwater gaan want las ergens dat H2O2 zou kunnen helpen om de larven in de grond te doden.
    En ga ook dag of 2 geen water geven om de grond toch droog te krijgen.

Ergens heb ik meer een gevoel dat het een samenloop van problemen is en ik hoop dat iemand het toch kan zien ergens..
    Last edited by Budhacheese; 11 December 2015, 23:28.

Re: FirstTimeIndoorGrow...

Kun je eens zonder HPS foto maken als je je druk maakt om beestjes ?
    Het lijkt mij een warmte probleem: het blad wat hangt, voelt het nog wel vers aan of beetje ruw ? Laatste geval kan zijn dat de lamp te laag hangt, en dat je het blad verbrand.

500ml per keer is wel veel... Om zeker te weten of je grond nat is: vinger in de potgrond -> voelt het nat aan = het te veel -> vochtig = goed -> droog is tijd voor water. Pak een beetje potgrond op een cm of 4 diep, knijp er in. Je kan ook de potten optillen, verschil tussen geen en wel water voel je erg snel. Ja een wietplant kan 500ml tot wel 1000ml per dag opnemen, echter moet wel alles kloppen: PH - EC - Temperatuur. Beter wat minder dan te veel, te veel is lastiger op te lossen dan te weinig.

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Hier kun je alle voorkomende problemen terug vinden.

Comment

Hmm gisteren was de grond toch wel wat nat, vandaag heb ik nog niet kunnen kijken want de lamp gaat uit van 8u tot savonds 8u..

Heb die bladproblemen al bekeken maar kon er geen punt op plakken omdat het dus wss meerdere problemen zijn :/

Ik dacht dat batmix bio was of toch een goed bodemleven had om mijn kraantjeswater te bufferen?
      Nuja de Ph kan wel wat hoog zijn in het water maar ik denk niet dat dit grote problemen zou geven.

Dus jij denkt een combinatie van teveel water met verkeerde ph en teveel licht/warmte?

Mss op te lossen door een 150watt erin te doen ipv 250?
      Veel hoger kan ik de lamp niet meer hangen..

Zal straks eens kijken voor nog een foto te uploaden.

Mvg Budhacheese

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb toch eens gekeken, normaal doe ik dit niet maar kon het niet laten.

Ze zien er wel volgroen uit in het donker maar je kan het niet goed zien.
      Paar bladen krulle toch erg op zoals die kano vorm.
      Als de lamp goed staat zou je verbetering moeten zien toch?

De aarde was nog steeds vochtig dus denk eig wel dat het een teveel aan water is + warmte

Lamp staat nu uit, heb de fan ook uitgezet, allesinds toch tot de lamp terug zou aanspringen.
      Afzuiging blijft natuurlijk aanstaan.

Maybe nog iets dat kan helpen, kwam van 150watt groeilamp naar 250watt bloei, kan dit ook problemen geven?

Onderaan vind je een foto zonder hps licht, sorry dat het zo donker is... was het beste dat ik er van kon maken.

Mvg

12363967_10208405228830647_2054513018_o.jpg
      Last edited by Budhacheese; 12 December 2015, 11:46.

Comment

Teveel water. Mijn 250 watt hpi hangt op 20 cm van zaailingen, dus te warm zal het wel niet zijn. Die lamp mag nl gerust nog 20-25 cm zakken. Een halve liter elke dag, dan hangende bladeren. En je zegt zelf dat ze soms nog nat zijn als je water geeft. Wiet houdt niet van natte voetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Teveel water. Mijn 250 watt hpi hangt op 20 cm van zaailingen, dus te warm zal het wel niet zijn. Die lamp mag nl gerust nog 20-25 cm zakken. Een halve liter elke dag, dan hangende bladeren. En je zegt zelf dat ze soms nog nat zijn als je water geeft. Wiet houdt niet van natte voetjes.
          Beowulf, heel erg bedankt!

Denk je dat dit nog goed komt? zal wss morgen pas weer water geven tenzij de grond nog steeds nat zou staan natuurlijk (wat echt wel gek zou zijn!)

Ook waarom die lamp zo hoog hangt is omdat er een dieptestralingskap omheen zit... enja mijn eerste idee was te warm, te veel willen verdampen en dat ze daarom zo omkrulden..
          Dus lamp toch lager hangen? En zit ik denk je al met erge wortelproblemen of zal ik deze kweek wel nog kunnen afronden mits alles goed verloopt?

allesinds heel erg bedankt, ik voel me er wel al geholpen mee, allebei erg bedankt!

Comment

Geen idee. Komende dagen zal dat uitwijzen. Als ze niet te nat gestaan hebben trekken ze wel bij. Als ze te warm staan krullen ze in de andere richting. Als ze hangen dan is het ofwel te droog, ofwel te nat. Maar te droog, dat zie je direct. Dan hangen de bladstelen ook fel naar beneden.

Comment

Ok dan zal de tijd het uitwijzen.
              Hoop natuurlijk dat het gewoon te nat is en ze snel weer bijtrekken...
              Vanaf de aarde droger komt en ik verbetering zie zal ik de lamp ook beetje bij beetje proberen laten zakken.

Ik hou jullie nog op de hoogte in dit topic!

Moest iemand anders nog meer toe te voegen hebben hierover, is ook altijd welkom trouwens..
              Alle inzichten kunnen me helpen

Comment

fungus gnats (of varenrouwmug in NL) wijst altijd op een te natte bodem. Die beestjes komen pas tevoorschijn als er wortels aan het rotten zijn.

De enige oplossing is inderdaad om de hele bodem te laten drogen. En dan goed drogen. Daarna pas weer water geven.
                Een halve liter per dag is veel teveel voor zulke kleine plantjes.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hmm ok!
                  Kunnen die rotte wortels me nog problemen geven denk je?
                  Moet ik er iets voor doen om dat rotten tegen te gaan?

Comment

Ik zie ook wel wat opstaande bladrandjes, die kunnen inderdaad wijzen op een (klein) verdampingsprobleem. (naast het te nat staan)
                    Mogelijk veroorzaakt door de fan ?
                    Misschien kun je 'm eens omhoog richten, of zelfs boven de lamp hangen en omhoog laten blazen, of via de wand ?

De lamp nu vervangen voor 150W en die op 50cm van de planten hangen is niet de oplossing. Die afstand is voor 250W al vrij hoog.
                    Om te meten of het te warm is voor je plantje hang je de lamp op de hoogte die je wil, dan hou je je hand met de palm naar beneden vlak boven je plantjes.
                    Als je dit goed kunt volhouden is het prima, is het te warm voor je, dan is het ook te warm voor de plantjes.
                    Bij mij hangen ze op zo'n 30cm, de reflector kan wel iets verschil maken.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

gheheh q heeft vuurvaste handen ik houd me hand geen 30 seconden op 20 cm onder 250 wat, ben dan weleen watje

Comment

Daarom hangen ze bij mij dus op 30cm meditate.gif
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X