Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem in groeifase

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladprobleem in groeifase

Korting op 420shop
    DSC_0195.jpgDSC_0197.jpgDSC_0199.jpgDSC_0203.jpgDSC_0202.jpgDSC_0201.jpgDSC_0198.jpgDSC_0195.jpgDSC_0197.jpgDSC_0199.jpgDSC_0203.jpgDSC_0202.jpgDSC_0201.jpgDSC_0198.jpg
    probleem is reeds 2 weken aanwezig. planten groeien trager als verwacht en er is reeds twee weken verkleuring van de bladeren. ook krullen van sommige de bladeren(naar beneden) ze voelen niet zacht en zijn doffer dan bij vorige kweekjes.

hopend op wat expertise van jullie

derweibe

Re: bladprobleem in groeifase

voeding plagron grow/bloom/pure enzym/power roots/green sensation/royal sugar volgens voedingsschema van plagron
    Heb je dat allemaal al mee gegeven?! Of zeg eens duidelijk wat je wel gedaan hebt, ik ga niet het schema van plagron nazoeken en uitpluizen om je te helpen..
    Ik wil gewoon weten: zoveel van dit per waterbeurt, zoveel van dat..

Hoe meet je de pH? Meet je die direct, of wacht je een uurtje tot het water gehomogeniseerd is? Wat is de EC die je meegeeft?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

volgens mijn metingen hebben ze nooit erg nat gestaan, maar ik moet zeggen dat deze planten nooit verpot zijn, heb de zaadjes direct in deze 9l pot met plagron grow geplant (gewoonte van de autoflowers...) dus je kan wel gelijk hebben dat onderaan de pot de ec-waarde hoog kan liggen. heb gehoord dat als je staaltjes van je grond mengt met gedestilleerd water je een redelijk nauwkeurige ec-waarde van de grond kan meten. zou dit wel eens willen proberen maar kan jij mij misschien vertellen wat de verhoudingen grond-water zijn voor een redelijk correcte meting?

Comment

Iets meer secuur elke keer dezelfde pH geven.

Denk ik.
            Omdat je de pH schat op 6-6.3
            Die 0.3 is best een verschil op een logaritmische schaal.
            Heb je de pH meter recent nog gekalibreerd ?

Maar wat LR2 zei kan ook heel goed.
            Dan zou het niet meer niet moeten uitbreiden naar nieuw blad, als je dat inmiddels onder controle hebt.
            --
            btw, als je nog grond hebt zou ik ze voorzichtig uit die potten tillen, 4 liter grond erbij gooien, en ze er dan weer bovenop zetten.
            Een 9L pot die halfvol zit is vrij klein, een kleine buffer dus, met als gevolg dat je het vrij snel en vrij rigoureus ziet als je een foutje maakt met de EC of pH.

btw2 Wat is de afstand tussen de lamp en de plantjes ?
            Last edited by QnQ; 23 January 2016, 18:32.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

60 cm tot de grootste plant

Comment

grond en water moeten evenveel zijn en het liefst aarde rondom de onderste wortels... dat kan mooi als je de tip van Q uitvoert.

het mengsel wel een dagje laten staan en af en toe schudden, daarna filtreren tot een schone vloeistof en meten maar.

ik heb het ook maar gelezen...
                Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

foutje van mij, niet goed gelezen maar hoe zienn ze er nu uit ?

Comment

Green sensation?? Nu al

Comment

Bezig...
                    X