Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

    Korting op 420shop
    Yo folks,

    Ben ondertussen met een nieuwe kweek begonnen. (9 x PP deze keer) tot nu toe verloopt alles wel vlotjes, zaadjes zijn vandaag 2 weekjes uit de grond gekomen. Ze hebben allemaal hun eigen tempo en hebben nog niets van voeding of dergelijke gekregen. Daar ga ik stilletjes aan wel mee beginnen. Gisteren is me echter opgevallen dat 1 van de minder ontwikkelde plantjes last had van verschrompelde blaadjes. Ik zet er alvast wat fotos bij, want een foto legt het vast beter uit dan 1000 woorden . Enige mensen dit al voorgehad? Ik heb al last gehad van de eerste blaadjes die verschrompelen maar dat ware meer de onderste. En toen was dat geen probmeem. Vraag me af of dit het zelfde fenomeen is.

    Grtzzzz, StirItUp!

    20160213_143319.jpg
    20160213_143310.jpg
    20160213_143310.jpg

    #2
    Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

    Lijkt op een virusje.
    Vaak groeien ze daar wel overheen. Maar als het zo doorzet kan het leiden tot een rare plant die niet de moeite waard is. Kijk het nog een week of 2, misschien 3 aan. Als er dan geen verbetering is, dan zou ik 'm weg doen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

      Ok thx voor de snelle reactie! Zijn er besmettingsrisicos voor de andere plantjes? Grtzzz

      Comment


        #4
        Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

        lijkt me sterk maar hou je kweekruimten schoon en ontsmet hem na elke ronden ook de potten met warm water en zeep het liefst detol en daarna alles af doen met gemiese achol
        voor hij ziet er op die bobbeltjes na wel goed mooi groen uit
        hangt je lamp michien te laag?
        dat zou het ook kunnen zijn
        of het word te warm

        Comment


          #5
          Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

          Waar komen je zaadjes vandaan ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

            Oorspronkelijk geplaatst door StirItUp View Post
            Ok thx voor de snelle reactie! Zijn er besmettingsrisicos voor de andere plantjes? Grtzzz
            Ja die risico's zijn er. Maar hoe groot die risico's zijn, dat durf ik niet te zeggen. Dat hangt af van het type virus etc. etc.
            Als je na het aanraken van dit plantje goed je handen wast, dan kun je de rest zonder problemen hanteren. Of steeds dit plantje pas als laatste aanraken, zodat je niet meer met de rest in contact komt.
            Vooral de grond in de kliko kiepen na gebruik, en de grond van deze plant niet opnieuw gebruiken.

            Plantvirussen komen overal vandaan, voornamelijk uit de supermarkt en tuincentra en de natuur. Maar die kun je moeilijk blijven vermijden natuurlijk.
            Je kunt nog zo schoon werken als je wilt, virussen hebben schijt aan de regels. Sommige zijn niet dood te krijgen met alcohol, sommige virussen leven officieel niet eens. Dettol bijvoorbeeld is bacteriedodend, maar doodt geen virussen.
            Daar kun je wel jaren mee poetsen, dat helpt geen fluit.

            Wietplanten hebben wel vaker last van kleine ongemakken, maar vaker wel dan niet, groeien ze daar zonder problemen overheen. Als je een week of twee vertraging geen probleem vind tenminste..
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

              @ QNQ: Mijn zaadjes komen van bij freeseedsonline. ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met de plantjes die ik heb laten ontkiemen.<

              @ LR2: Momenteel staat ze nog niet zoveel achter. ze groeit wat trager maar lijkt niet dramatisch te zijn. Ik zal later een fototje posten.
              En zoals je zegt, virussen kunnen heel pertinent zijn. Ik zal dus voorzichtig zijn. kheb ze wel alleaal getopt en heb die met virusje niet als laatste gedaan. hopelijk heb ik de rest dus niet besmet. we zien wel zeker...

              Comment


                #8
                Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                Je geeft teveel water.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                  20160218_172952.jpg
                  20160218_172945.jpg
                  Het is die rechts vanonder.

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                      verschrompelt blad heb ik 2 dagen gelden een stukje over gelezen en ze zeggen dat het te maken heeft met ph waarde van bodem en voeding

                      zodra dat niet goed is of niet klopt slaan de klepjes in wortels dicht en neemt de plant of zaailing niks meer op uit de bodem of het water in bodem.

                      dus ze gaat stil staan wat dus droogte te kort tot gevolg heeft en vandaar dat blad dan verschrompelt.
                      Ik zeg niet dat dit het geval is bij jouw maar alles kan met kweken
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                        Dan zouden ze het allemaal moeten hebben
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                          ja daar heb je een punt
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #14
                            Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                            Yoow, tis al weer lang geleden.
                            En inderdaad dan zouden ze dat allemaal moeten hebben.
                            Het was volgens mij gwn een kleine genetische vreemdheid met dat zaadje, ik heb haar een kans gegeven en
                            ze is er heeeelemaal over gegroeid

                            Pico Bello

                            Comment


                              #15
                              Re: Blad wat verschrompelt. Moet ik me hiervoor zorgen maken?

                              Goed om te lezen!
                              Daarom vind ik het af en toe zonde als mensen zulke misbakseltjes wegpleuren. Met wat geduld is er vaak nog wat leuks mee te maken.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X