Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraagje over bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje over bladprobleem

Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

Hierbij wil mij even voorstellen, ik ben Haze234.
    Ik heb een tentje van 1.5x1.5 SecretJardin
    2x600watt hps
    maak gebruik van de bio green voedinglijn.

Planten zijn nu 23 dagen op 12-12

Sinds 2 dagen heb ik last van een probleem met de grootste bladeren van mijn planten, deze zijn geel verkleurd.

Ik heb helaas geen PH meter.

Het water wat ik met de voeding geef is gewoon uit de kraan, ik gebruik het voedingsschema zoals bio green deze voorschrijft.

Hebben jullie enig idee wat hier het probleem van kan zijn en wat te doen?

(foto is overigens net voor het water geven gemaakt)

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp !

greetz Haze234!image1 (2).jpg

Re: Vraagje over bladprobleem

Steeltjes van grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden paars, al snel gevolgd door grotere bladeren in het midden en boven in de plant.
    - De plant als geheel is lichter van kleur.
    - Grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden lichtgroen van kleur. Verpaarsing van bladsteeltjes treedt nu ook op bij kleinere bladeren. Bij de meeste cannabis strains verschijnen typische verticale paarse strepen in de stengel.
    - Bladeren in onderste gedeelte van de plant vergelen verder en worden bijna wit van kleur. Tenslotte treedt er verwelking op en vallen de bladeren af.
    - De groei wordt zichtbaar geremd (kortere planten, dunnere stengels, minder bladvorming en kleinere bladeren).
    - Boven en in het midden van de plant treedt verdere vergeling en witkleuring van bladeren op
    - Bladeren op groeipunten blijven langer groen maar zijn wel veel minder groen dan bij normale stikstofvoorziening.
    - Er treedt een geforceerde bloei met veel verlies van bladeren
    - Sterke opbrengst reductie.

Stikstof (N) tekort
    Dat is het probleem. Of dat een blokkade of tekort is, dat is dan even de vraag. Hoe lang geef je al bloeivoeding? Ik heb geen zin om dat schema van bio green uit te gaan zoeken, dus dat zul je even aan moeten geven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hi LR2,

Bedankt voor jouw reactie! Daar was ik ook ongeveer bij uitgekomen via de bladprobleem oplosser. Maar dit is pas mijn eerste kweek, dus dan ga je al snel twijfelen of je het wel juist hebt !

Zie hier het kweekschema van BioGreen. Ik heb alles in huis op de BioZym na (geld was op ..)

Ik gebruik momenteel dus de Bio 2 (Bloeivoeding), de XBloom (bloeivoeding) en de (CalGel).

Ik ben begonnen met het geven van bloeivoeding sinds ik de eerste bloeiverschijnselen zag (zo'n 3 weken terug).

Hoor graag wat jij denkt dat ik het beste kan doen. Alvast enorm bedankt voor je advies!

Greetz!

Kweekschema2.jpg

Comment

Ik ben begonnen met het geven van bloeivoeding sinds ik de eerste bloeiverschijnselen zag (zo'n 3 weken terug)
        Het is verstandig om dan nog een week of 2 of zelfs 3 te wachten met bloeivoedingen. De fosfaten in de bloeivoeding zorgen er voor dat de stikstof niet meer opneembaar wordt.
        Ze komen de bloei wel door, normaal gaat er ook flink wat blad naar de knoppen richting het eind. Nu is er niets meer aan te doen, laat het een les zijn voor de volgende keer.

Ook handig: schrijf een duidelijke titel. Iedereen heeft vragen, maar deze titel zegt werkelijk niets over de inhoud van het topic. Als iemand dus geel blad + paarse stelen heeft, dan zal die eerder zelf een topic gaan openen (met alle onduidelijkheid van dien! Het is een vicieuze cirkel..) dan dat die persoon hier even komt kijken voor de oplossing, oorzaak en tips. Want wat ik hierboven zeg, staat in vrijwel elk topic over stikstofblokkade in de bloei. Die topics kon je waarschijnlijk niet vinden, omdat niemand duidelijke titels gebruikt. Zie je hoe dat cirkeltje dan rond gaat? Vet onhandig natuurlijk.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

lukt het goed met kraantjes water bij jou ?

Comment

Duidelijk! Ik zal er in het vervolg rekening mee een duidelijke titel te schrijven, bedankt voor de tip !

Een wijze les inderdaad, de volgende keer dus 2-3 weken wachten voordat ik met Bloei voeding begin.

- is er nu nog iets wat ik kan doen om de ''schade'' te beperken?
            - denk je dat ik qua voeding het beste gewoon door kan blijven gaan zoals het schema voorschrijft? (of is het handig dit iets aan te passen ivm de stikstofblokkade?)

Tot slot heb ik nog een foto toegevoegd van hoe ze er nu bij staan (gele bladeren onderaan hierop niet zichtbaar), wat is jullie algehele indruk verder van de plantjes? (ik ben benieuwd ! )

Heel erg bedankt voor de hulp, word enorm gewaardeerd!

IMG_9491.jpg

greetz!

Comment

Bezig...
            X