Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem tijdens de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleem tijdens de bloei

    Korting op 420shop
    Hallow

    Ik heb 3x WW en 2x Bubba Kush van Greenhouse seedcompany staan.
    Heb een klein bladprobleem, zal eerst kort even schetsen hoe ik te werk ben gegaan:
    -2 dagen ontkiemd
    -5 weken 18/6 (groei)
    -6 weken 12/12 (bloei) waarvan ze er ongeveer 4 in de bloei staan

    sinds 2 weken krijg ik gele randen rond de bovenste bladeren bij 1 plant, dacht eerst aan een calcium tekort dus heb ik 1 x wat kalkwater aan het water toegevoegd.


    IMG_3114.jpgIMG_3115.jpgIMG_3116.jpgIMG_3117.jpgIMG_3118.jpgIMG_3119.jpgIMG_3120.jpgIMG_3121.jpg

    Wat denken jullie ?

    voor de rest zien ze er wel goed uit, mag niet klagen.
    Maar ik probeer het te perfectioneren

    Grtz

    jooms88

    #2
    Re: bladprobleem tijdens de bloei

    Effe kijken wat ik zie:
    - Paarse stelen : N-blokkade/tekort
    - 6 weken bloei : Geef je bloeivoeding?
    - Bol, naar beneden staand blad : luchtproblemen (kleine kans), pH problemen (kalkwater verhoogt de pH met VEEL, kans is aanwezig), stikstofoverschot (kans is vrij groot)
    - Gele randen van buiten naar binnen, zonder bruine wolken erop : N-blokkade/tekort.

    Omdat je in week 6 zit, is het niet gek dat de bloeivoeding (ik kan nog steeds niet verklaren waarom, maar het is een veel voorkomend probleem met altijd dezelfde oorzaak) er voor zorgt dat de stikstof die eerst overmatig in de bodem zat, nu niet meer opgenomen wordt. Dat verklaart de paarse verkleuring, en de gele bladeren. Maar een kalkgebrek kan dat ook, dat is echter een zeldzaam iets, al helemaal bij van onderen watergeven.
    Ik denk de combinatie bloeivoeding + kalkwater (verhoogde ph) die zorgen voor dubbele verschijnselen. Anders is het een zwavelgebrek, maar ook dat is nogal zeldzaam, als je afzuurt met zwavelzuur (H2SO4) dan zou het helemaal onmogelijk zijn.

    Al met al, zou ik er zelf niets meer aan doen. In die paar weken die je nog te gaan hebt, zou het raar moeten lopen om te mis-oogsten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: bladprobleem tijdens de bloei

      Bedankt voor de uitleg LR2
      Ik denk dat ik te weinig groeivoeding gegeven heb in de groeiperiode. dus ik denk dan een N tekort als ik je uitleg lees. Zou het nog nuttig zijn om wat extra groeivoeding te geven of zouden ze dit dan ook niet opnemen ?
      Ik denk niet dat Ph problemen aan de orde zijn, want heb maar 1 keer beetje kalkwater toegevoegd en altijd dat water ook afgezuurd tot Ph 6.0. Ik zuur men water ook altijd af met H2PO4 (eigenlijk alleen voor de bloei).
      Dus ik denk dan dat stikstof tekort de boosdoender is.
      Deze week 1 x green sensation 0.5ml/L, 1 x terrabloom 4ml/L, 1 x sugarroyal 1.6ml/L, 1 x co2 tab, en tussendoor water
      Volgende week voer ik deze op tot de maximale dosis

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      en heb nu net bij de oplossing van vandaag beetje groeivoeding (N) toegevoegd. wel de minimale dosis 1ml/L
      Last edited by jooms88; 7 April 2016, 18:14.

      Comment

      Bezig...
      X