Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen 2 planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen 2 planten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier op het forum heb nogal wat rond gesnuffeld voor informatie en dergelijke.
    Nu heb ik 25 februari 3 plantjes gezaaid waarvan er helaas maar 2 zijn uit gekomen.
    Deze planten zijn voor de buitenkweek maar nu krijg ik helaas problemen met het blad.
    nu heb ik al bij verschillende post gekeken wat er misschien mis kon zijn maar ik kan er niet uitkomen.

    Het betreft de onderste bladeren, eerst werder de toprandjes wit, niet geel, niet bruin met direct wit.
    Ik dacht dat het misschien door te veel water kwam dus heb ik dat trug geschroefd naar 1 keer in de 2 dagen.
    De problemen bleven aanhouden dus misschien te veel water, dus elke dag iets meer water (500-1000 ml) ( ze zitten in een 35 liter pot)
    Nu worden de problemen niet erger maar de plant gaat er ook niet beter uit zien.
    Ik heb voeding gekocht en heb dit al 2 weken 1x per week gegeven en de plant is iets donkerder van kleur geworden maar wil maar niet groeien. (lijkt het)

    Nu is mij wel opgevallen dat, wat eerst wit was ( net zo wit als een a4) nou wel bruin is geworden.

    Ik zal wat fotos bijvoegen:
    Plant 1
    20160517_181915.jpg
    plant 2
    20160517_181920.jpg20160517_181926.jpg

    Ik hoop dat jullie wat meer gevorderde blik kan zeggen wat er aan de hand is.

    Bij voorbaat dank,
    Seeringfate

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ek-handleiding aangegeven dat je het beste pas na 15 mei kunt beginnen met zaaien. Anders is het de moeite nauwelijks waard.

    Dat groeien gaat er dus niet meer in zitten. Kijk ik nog dieper in mijn glazen bol, dan zie ik dat het RQS autoflowers zijn.
    Kijk ik gewoon naar de foto's, dan zie ik te natte aarde. Dan groeien ze ook niet lekker door.

    Beschadigd blad herstelt trouwens niet, en kun je gewoon laten zitten tot het af valt.

    Even heel grof zijn werkt soms goed, neem het niet te persoonlijk. Ik ben gewoon zuur
    Maar dat betekent niet dat ik zit te liegen; er zijn wel degelijk heel bruikbare tips te halen uit mijn comments.
    Het lijkt mij verstandig om opnieuw te proberen met nieuwe zaadjes. Tijd genoeg.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen 2 planten

      Hey LR2,

      Zuur of niet, ik hou van directe mensen ik zal de volgende keer een iets betere titel verzinnen haha.
      Voorderest zijn de zaden van desjop.nl en het zijn inderdaad RQS (WW Auto).
      Ik gebruik cocos van de overvecht. De planten heb ik in binnen gezaaid en ze hebben binnen gestaan tot ze +/- 15 cm groot waren en toen heb ik ze naar buiten verplaats.

      Dat is zo'n beetje alles wat ik er mee gedaan heb, ik moet er wel bij zeggen dat het wit op de bladeren er binnen op kwam en toen ik ze buiten gezet heb werden deze plekken bruin.
      Had niet eens door dat ze al aan het bloeien waren mag ik vragen hoe je dit zie, want ik zie nog geen topvorming.
      Zal voor de zekerheid nog wat closeups erbij doen. verder is me opgevallen dat er allemaal witte stipjes op de bladjes zitten, ook chlorose ?
      Plant 1
      20160518_090929.jpg
      Plant 2
      20160518_090938.jpg

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen 2 planten

        Het zwakke licht van binnen, daar wennen ze aan, en dan krijgen ze de volle bak zonlicht. Ze zijn letterlijk verbrand. Da's op zich niet zo erg, ze wennen wel. Maar het is wel een dingetje wat we elk jaar terug zien omdat het ons allemaal overkomt.

        Goed dat je 't sportief oppikt.

        Nog directer dan:
        In mijn vorige post zei ik:
        Beschadigd blad herstelt trouwens niet, en kun je gewoon laten zitten tot het af valt.
        Maar dan heb je geen uitleg natuurlijk. Da's wat onhandig.
        Stel nu dat ik een auto heb met een kapotte benzine tank (benzine zorgt voor energie en uiteindelijk beweging). Stel er zit een gaatje in de tank, maar ik moet nog 200 kilometer rijden!
        Wat is dan wijsheid? De tank eruit trekken en helemaal niet meer verder komen? Of doorrijden en blijven tanken tot ik er ben?

        Zo is het met planten ook, om QnQ te parafraseren: zonnepanelen op het dak werken niet beter als je er 10 in de kelder bewaart. Bladeren zijn letterlijk de plant zijn zonnepanelen. Niets minder maar wel een boel meer dan dat eigenlijk.
        Die plant heeft een perfect systeem: levert iets te weinig energie op, dan valt het er af. Als dat zover is, dan zie je dat wel.
        Levert iets veel energie op, dan blijft het zitten. Ook al werkt het maar half. Een halve benzinetank is altijd beter dan geen benzinetank.
        Aan het eind van de bloei sneuvelt er ontzettend veel blad omdat de plant daar bruikbare suikers en voedingsstoffen uit haalt. Als al dat blad weg is, tsja, als je niets eet kun je ook niet dik worden.
        Zo basaal mag je 't best wel bekijken. Behalve met plantenvoeding, want daar schaadt de overdaad.

        Dit gaan hele schattige topjes worden. Reken op 5 jointjes maximaal per plant.
        Da's een aardig begin; de meeste kwekers halen de bloei niet in hun eerste kweek, omdat ze de planten om zeep helpen.

        Stel je zaait nieuwe zaadjes in potgrond van de supermarkt (geen cocos dus, dat vergt een boel kennis en kunde) dan kun je in Juli met wat autoflowers alsnog zo'n 20-100 gram binnen harken, per plant. Dan wordt een kweekje meer beloond. Ik vind het zelf altijd wel cool dat ik voor 50 euro aan zaadjes een jaar kan roken. Met slim inkopen ben ik voor de rest van het gedoe (voeding, aarde, extra's) slechts 5 euro per jaar kwijt.
        Met een goede buitenkweek heb ik genoeg rookwaar voor een jaar of 2. Neem 2 of 3 non-autoflowers en een stuk of 5 autoflowers, en dan kun je toch makkelijk elke dag van het jaar een jointje roken. Met vroeg (maar niet TE vroeg ) gezaaide autoflowers kun je toch vaak al rond midden/eind juni of juli wat oogsten.
        Die hele binnenkweek is geinig, maar voor mij te duur. En het neemt teveel ruimte in beslag. Ieder zijn ding natuurlijk!

        De witte bolletjes zijn trichomen, google dat even. Die zijn reuze interessant qua oogsttijd-indicatie enzo. Scheelt een boel vragen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen 2 planten

          Bedankt dat je de moeite neemt om mij dit zo uit te leggen, de mens is nooit uitgeleerd.
          Ik heb me al van te voren goed ingelezen over trichomen en ook dat als een bepaald percentage amber-kleurig is dat het geoogst kan worden.
          Het zijn inderdaad niet zo'n hele grote toppen maar er komen er meerdere op de plant. (ze zitten een beetje bedenk onder de blader, maar ik heb een hoop internodes op een korte afstand) de plantjes zijn nog geen 30 cm hoog .
          Ik heb recent een kas aangeschaft om zo mijn planten te beschermen tegen harde wind en harde regen, waarvan ik denk dat er nog wel wat van gaat komen als ik het weer zo zie, en ga nog 4 auto zaden kopen en krijg daarbij een gratis zaadje, en ik denk dat ik daar een normaal zaadje voor pak en zo ga experimenteren met LST en dergelijke (dus deze ga ik niet voor de oogst pakken).
          Daarbij ga ik nog een hoop experimenteren met voeding en kweek mogelijkheden, ik doe het niet om een hoge oogst te behalen en het hele jaar te roken (ik rook mijn oogst natuurlijk wel zelf op), maar vind het fascinerend om te kijken hoe je met de natuur kan spelen . En alle oogst die ik binnen hark is natuurlijk altijd lekker .

          Ik weet niet hoelang het nog duurt voordat deze zijn uitgebloeit maar ik hoop nog wel iets meer te krijgen dan wat het nu is haha.

          Ik dank je hartelijk en ik hoop dat je me in de toekomst (mochten en complicaties optreden) nog te hulp wil zijn, ik zal met de nieuwe zaden een kweekverslag bijhouden en posten op het forum.

          Dank,
          Seeringfate

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen 2 planten

            Nog een kleine update.

            Meerdere toppen beginnen zich te ontwikkelen. (best veel)
            Plant 1:
            20160524_112350.jpg20160524_112332.jpg
            Plant 2:
            20160524_112315.jpg20160524_112325.jpg
            Bij plant 1 zit er een witte substantie op de bladeren, zat te denken aan meeldouw ?
            20160524_113414.jpg
            Zal ik dit blad maar verwijderen ? Voordat ik straks mijn plant kan verwijderen.

            Ze gaan er buiten de problemen, steeds mooier en lekkerder uit zien
            Zoals LR2 al zei : Schatige topjes
            Last edited by Exmember41669; 25 May 2016, 10:06. Reden: attachments werken niet ?

            Comment

            Bezig...
            X