Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

    Korting op 420shop
    Beste mensen, ik heb sinds een klein weekje wat bladproblemen met mijn allereerste plant en ik maak me zorgen.

    Ik zal alvorens even de volgende gegevens opsommen:

    - Cheese autoflower (huismerk)
    - Raamkweek
    - Ze staat in een 8 liter pot (ik had er ook nog 1 buiten in een 17l pot, maar die was overleden en ik wilde deze niet overpotten omdat: AF).
    - Met universele potgrond, voeding voor 6-8 weken
    - Heb af en toe de ventilator die er zachtjes wind naar blaast, raam staat altijd op een kiertje
    - Verwarming staat soms aan als ik het binnen te koud begin te vinden voor de plantjes.
    - Ze is nu ongeveer 5-6 weken vanaf zaad gok ik, niet echt bijgehouden, maar ze heeft al sinds een week haartjes, dus ben gisteren met de eerste voeding begonnen met biologische voeding van de Action in lage dosis.
    - Ik geef om de dag wat water (200ml), gewoon kraanwater

    13240009_10205131341722106_144286037516836590_n.jpg 13434797_10205131340122066_4529087538284997432_n.jpg 13419004_10205131341522101_599291441753162816_n.jpg


    Wie oh wie kan mij vertellen wat het probleem is?

    Bij voorbaat dank

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Net op een forum een overzicht gevonden met bladproblemen, en volgens mij komen deze twee overeen? Ik dacht eerst een aan magnesium-tekort; Is het dan echt overbemesting?

    overbemesting.png
    Last edited by wessos309; 11 June 2016, 15:10.

    #2
    Re: onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

    Overvoeding mwa, niet echt denk ik. Eerder te droge lucht binnen. 'S ochtends gaat je plant water naar boven duwen, dan krijg je dauwdruppels op je blad. Meestal verdwijnen die met het eerste zonlicht. Als de lucht te droog is (zoals binnen) dan hoeft er geen zonlicht aan te pas te komen. De openstaande huidmondjes drogen dan uit, en dan krijg je verbrandingsverschijnselen.

    Ik vind het niet echt op overvoeding lijken om eerlijk te zijn. Mg-gebrek is zeldzaam, dus daar hoef je niet op te rekenen.
    knal er effe een foto van de hele plant op, dan is het wat makkelijker beoordelen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

      6tGF9N9.jpg g8q6Pgd.jpg WrCxkk9.jpg

      Comment


        #4
        Re: onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

        Raamkweek-problematisch. Gestrekt, doch weinig, maximaal 5 vingerig-blad waarneembaar, helaas geen goed vooruitzicht in zicht waar men hoopt.
        Evengoed succes.

        Comment


          #5
          Re: onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

          Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
          Raamkweek-problematisch. Gestrekt, doch weinig, maximaal 5 vingerig-blad waarneembaar, helaas geen goed vooruitzicht in zicht waar men hoopt.
          Evengoed succes.
          Dankje, ik hoop weliswaar ook niet een ontzettend hoge oogst te krijgen en ben al blij als ik er uiteindelijk een paar gram van af haal.
          Maar heb geen idee wat ik ervan moet verwachten omdat ik nog nooit heb gekweekt.

          Ben wellicht heel misschien, als ik wanhopig genoeg word; want het zou natuurlijk geweldig zijn om zelfvoorzienend in wiet te worden, deze lampjes te gaan gebruiken die ik nu in elkaar aan het knutselen ben. Maar het is een hobby-projectje en ik heb geen zin in gezeik met politie/ het verbergen van een kweektent.
          Dus misschien maak ik er wel gewoon een 300w led zaklamp van.

          13428425_10205133848144765_5263000960730573169_n.jpg
          Last edited by wessos309; 11 June 2016, 21:56.

          Comment


            #6
            Re: onderste en middelste bladeren witte puntjes aan uiteinde

            Ik denk dat je in je eerste bericht, onderaan, zelf de oorzaak al geeft.

            ..ik hoop weliswaar ook niet een ontzettend hoge oogst te krijgen en ben al blij als ik er uiteindelijk een paar gram van af haal..
            Dat ligt iets genuanceerder.
            Niet alleen de hoeveelheid is veel minder, ook de kwaliteit wordt een stuk minder.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X