Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

    Korting op 420shop
    P1030479.jpg P1030478.jpg

    #2
    Re: Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

    Dorst steek je vinger is diep in de aarde ? over voeding?
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

      Grond te hard aangedrukt/ingezakt, te natte bodem voor lange tijd..
      Hoe dan ook iets aan de wortelsystemen wat niet klopt. Met zo weinig informatie kunnen we er niet veel over zeggen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

        Ik heb mss wel iets te veel water gegeven, zeker omdat het de laatste dagen serieus wat geregend heeft hier. overvoeding is geen probleem denk ik aangezien ik geen voeding geef. enkel potgrond met 4-6weken voeding.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Is dit iets waar dit plantje nog bovenop zal/kan komen? of heeft ze teveel afgezien?

        Comment


          #5
          Re: Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

          ik denk dat de aarde toe zit als oorzaak van te veel water en dus te weinig zuurstof, volgende keer wat perliet gebruiken, wietplanten zijn sterk maar deze zou ik verplanten naar luchtiger grond, de gezwollen bladen kunnen duiden op teveel water alsook te weinig, zelfs kan het teken zijn van bladluizen wat ik heb ondervonden.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            Re: Plantje groeit niet meer / slaat geel uit

            Perliet helpt niet zo goed als er geen lucht bij kan. Het vormt geen tunnels door de pot heen. Je kunt dat vergelijken met een steen onder water; daar komt niet meer lucht vandaan als van de rest van het water. Hoe poreus die steen ook is, als die ruimte eromheen vol zit, dan heeft het 0 effect, behalve dat je stenen in je bodem hebt zitten die ook voedingsrijke potgrond had kunnen zijn.

            Die pot een keer goed inknijpen vanaf de zijkant, zoals een schuif-ijsje, zodat de aarde wat openbreekt kan al veel helpen. Zelf steek ik met een lange dunne ijzeren staaf wat gaten in de potgrond. Vaak is dat voldoende. Wel aan de zijkanten natuurlijk, ik wil niet de hoofdwortels kapot maken.
            Maar de potgrond niet aandrukken, of een laag(!) organisch materiaal aanbrengen, kan al veel helpen in het begin. Ik zie succesvolle beluchting als ik na elke 10cm potgrond, zo'n 2cm droog stro toevoeg. Je krijgt dan een soort sandwich, die ook nog eens wormen aantrekt, die wel tunnels maken. Win-win. Het stro vergaat langzaam = vrijkomende voeding en het houdt het bodemleven in stand = extra bescherming.

            Die plant komt er wel bovenop, maar effe rustig aan met wateren.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X