Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraagjes??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagjes??

    Korting op 420shop
    Beste mede hobbyisten,

    Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
    1. Heb ik hier een schimmel te pakken, mogelijk meeldauw?
    2. Is het een hermafrodiet?

    Hopelijk is de foto duidelijk genoeg.IMG_0982 - kopie.jpgIMG_0982.jpg

    Alvast bedankt,

    #2
    Re: Vraagjes??

    1: Zou kunnen, het kan ook 'bleaching' zijn, veroorzaakt door ledlicht dat er te dicht op staat. Die witte toppen zijn doorgaans niet erg potent, vanwege gebrek aan THC.
    2: Dat lijken wel banaantjes. Een herma-gevoelige plant, in de stress door dat ledlicht wat er te dicht op hangt ?

    Het zijn nogal onduidelijke foto's, en je geeft verder helemaal geen info, soort plant, de breeder, licht, temps, binnen, buiten, pot, volle grond....etc..
    Maar wat je aangeeft, dat zou het inderdaad allemaal kunnen zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vraagjes??

      ja das lichtbleek , led min 20 cm en niet lager
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: Vraagjes??

        Bedankt voor de reacties,

        Hierbij wat achtergrond informatie:

        Dit is mijn allereerste kweek in de welbekende rs kweekkast voor 1 plant 600w led variant.
        de strain is een somari, die ruim 6 weken buiten heeft gegroeid en inmiddels 5 weken in de kast staat te bloeien. ik heb er 2 somaris instaan in 11 liter emmers 1 in batmix de andere in universele supermarkt potgrond. In het begin heb ik last gehad van een te kleine kast waardoor de toppen tegen de lamp begonnen te groeien. Na een radicale reorganisatie toch 20-30 cm ruimte tussen de lamp weten te krijgen. Ph waarde van voedings/water zit op 6.5 die van het medium heb ik niet gemeten. Luchtvochtigheid zit rond de 50-60% zal proberen duidelijkere foto's te maken, maar dan moeten de dames weer uit het hok. Wat ik liever zo min mogelijk doe. betreffende dame zit in de universele potgrond trouwens. Temperatuur is boven rond de 30 graden, en onder rond de 26. Ik kan de temperatuur niet regelen dus ligt ook een beetje aan de temperatuur buiten. Ik weet dat een sativa niet echt ideaal is voor een kleine kast maar wilde mijn favo wietje toch proberen te kweken.
        Last edited by Freeman; 27 June 2016, 19:57.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Vraagjes??

            Ander zaad kopen de volgende keer, een review hier op het forum knallen, een melding maken in het hermafrodieten topic (soort+afkomst+omstandigheden), banaantjes plukken en hopen dat de boel niet bevrucht raakt, een boek lezen, je kunt zoveel doen.. Maar het zal weinig helpen voor deze oogst.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Vraagjes??

                Ja feminised somari van soma seeds, waren ook vrij prijzig. Heb hier ook nog GSC van Bud depot, dat word de volgende batch. Maar het te dicht op de lamp zitten en een mogelijke hoge temperatuur zou het probleem geweest kunnen zijn dus.
                Ik kan het helaas niet over mijn hart halen om deze dames de das om te doen. Dus ik bekijk het stadium waarin ze zich nu begeven nog ff aan, leer ik er mis nog wat van, en met wat hoop kan ik er mis nog een olietje ofzo van maken.

                Bedankt voor de reacties,

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X