Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte uiteinde blad zaailing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte uiteinde blad zaailing

    Korting op 420shop
    Goedendag, ik heb 2 Bubblegum XL zaadjes in water laten ontkiemen en na de ontkieming in zaai en stek aarde gezet, daar staan ze nog steeds in. In het begin is alles goed gegaan en toen de eerste echte blaadjes kwamen heb ik een beetje root-juice van BioBizz toegevoegd. Zaailingen staan nu 3 dagen in de tent onder een 270w Spectrabox Pro led lamp en de boost schakelaar staat uit. Vanmorgen nog gekeken en alles zag er goed uit. Nu kijk ik net en zie dat 1 van de 2 witte puntjes op het uiteinde van het blad krijgt. Hangt de lamp te dicht bij? Lamp hangt op 15 cm afstand, temperatuur is 24,5 graden, moet ik al voeding gaan geven of ze al overpotten in de 20 liter potten, daar komen ze in batmix van Plagron te staan?

    Heb begrepen dat ik de aarde eerst met 10 liter water moet spoelen omdat anders de wortels kunnen verbranden

    Het gaat om de 1e foto, ik hoor het graag van jullie!


    20161202_160720.jpg20161202_160834.jpg20161202_161515.jpg

    #2
    Re: Witte uiteinde blad zaailing

    my two cents: 15cm vind ik persoonlijk te dichtbij. Dat ik nog een spectrabox gebruikte hing die in het begin een stuk hoger. Overbemesting lijkt me het niet te zijn gezien hetgeen je vertelt.
    is dat echt zaai en stekaarde?? Lijkt vrij veel organisch in te zitten, of is het iets met cocos?
    inderdaad moet je spoelen voordat je ze in de batmix zet.

    Comment


      #3
      Re: Witte uiteinde blad zaailing

      Dank je voor je reactie Meglow, het is zaai en stek aarde van Pokon blijkbaar zit hier wel iets van mest in:

      Pokon Zaai- en stekgrond


      Zaaigoed en stekjes hebben met extra aandacht meer kans op goede groei. Pokon Zaai- en Stekgrond geeft deze aandacht en zorgt ervoor dat uw zaden en jonge planten een goede start hebben om door te groeien tot mooie planten.
      De samenstelling is gebaseerd op de eisen die jonge plantjes en stekjes aan de bodem stellen. De grond houdt water goed vast en heeft een fijne structuur. Het is hierdoor voor de plantjes makkelijk hun wortelstelsel uit te breiden. Toegevoegd aan de grond is voeding, genoeg voor 2 maanden.

      Ten opzichte van andere potgrondsoorten is er bij Pokon Zaai- en Stekgrond een zeer kleine kans op verbranding van de wortels.

      Heb de lamp inmiddels op 25 cm hangen. ff kijken wat het plantje verder gaat doen.

      Comment


        #4
        Re: Witte uiteinde blad zaailing

        Ze staan in de modder, daar al aan gedacht?
        Root juice is zoiets als gebakken lucht; het verkoopt goed, maar je proeft er niks van.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Witte uiteinde blad zaailing

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Ze staan in de modder, daar al aan gedacht?
          Root juice is zoiets als gebakken lucht; het verkoopt goed, maar je proeft er niks van.
          Okay maar wat is dan de oorzaak van de verkleuring LR2? Staan ze te nat?

          Comment


            #6
            Re: Witte uiteinde blad zaailing

            Dat doorspoelen van die batmix mag je wel vast gaan doen heh..
            Het duurt wel een weekje -of meer- voordat dat weer voldoende gedroogd is dat er plantjes in kunnen.

            Modder = nat, dat zei LR2 inderdaad.
            Ik ben ook niet zo wild van die Pokon-zaai-stek-grond.
            Pak tegenwoordig 1 deel grond, 2 delen zand, en dan heb ik m'n eigen stekgrond gemaakt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Witte uiteinde blad zaailing

              Ik gebruik gewoon potgrond.. Die is ook aardig bemest. En dat werkt gewoon.
              De voeding zal het niet zijn, maar wel de te grote hoeveelheid water..
              Veel water -> veel zouten kunnen oplossen -> verslechterde osmotische druk -> plant gaat extreem veel proberen te verdampen -> verbranding/witkleuring aan de uiteinden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Witte uiteinde blad zaailing

                Je wacht beter tot de planten groot genoeg zijn om ze in batmix te zetten, week of 3. 13 euro betalen voor grond met extra meststoffen om er vervolgens de meststoffen eerst uit te spoelen is belachelijk.

                Comment


                  #9
                  Re: Witte uiteinde blad zaailing

                  Daar zit wat in Beowulf, in ieder geval weer wijzer geworden. Zuiniger doen met water, en volgende keer ander zaai en stekgrond proberen. Alle begin is moeilijk, hahaha.

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte uiteinde blad zaailing

                    Even update over de dames, heb ze overgepot in drogere aarde ( wel nog steeds de zaai en stek van Pokon ) . Geef veel minder water en heb de lamp nu op 25 cm hangen. Verkleuring van de blaadjes is nagenoeg weg en er vormen zich alweer nieuwe blaadjes. Dames staan nu 5 dagen boven de grond en volgens mij gaat het wel goed. Ff aankijken, denk dat ik wel kweekverslag ga openen. Nog 1 vraag
                    LV in de tent is 38% temperatuur 23,5 graden. Kan ik de plastic fleskapjes al verwijderen van de dames? Nog bedankt voor al julie tips en suggesties.

                    .20161204_125125.jpg


                    20161204_125109.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte uiteinde blad zaailing

                      Plastic kapjes heb je nooit nodig gehad. Nu heb je het probleem veroorzaakt dat ze aan tropische LV zijn gewend, verwijderen van die kapjes zorgt dan voor uitdroging. Dat kun je het beste geleidelijk doen.
                      Als je ze niet had gebruikt, dan waren ze daar niet aan gewend, en dan had je dat probleem niet.

                      Planten verwennen is leuk, maar je moet ze niet teveel verwennen; dan redden ze het niet meer op eigen benen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Witte uiteinde blad zaailing

                        Helder LR2, zal gebruik kapjes afbouwen. Nu 4 uur niet, 10 uur wel, en dan weer 4 uur niet met lamp aan. Als lamp uit is helemaal geen kap. Komende dagen de uren zonder kap opvoeren.

                        Comment


                          #13
                          Re: Witte uiteinde blad zaailing

                          Zo werkt het helaas niet.. Je zegt nu zoiets als:
                          "Ik wil m'n kind leren zwemmen, dus ik houd hem 4 uur onder water, 10 uur op het droge, en 4 uur onder water in het donker.."


                          Knip anders steeds een groter stuk van de kap af, waardoor de opening groter wordt. Of prik er gaten in. Na een paar dagen kunnen ze het wel aan.
                          Wiet is trouwens bere sterk. Ze overleven het wel in elk geval, maar geleidelijkheid is wat minder zwaar voor ze, dat levert voor jou ook minder vertraging op.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Witte uiteinde blad zaailing

                            Hahaha, duidelijk, ik zal de hals van de fles verder open knippen

                            Comment

                            Bezig...
                            X