Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 120708

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 120708

    Korting op 420shop
    Hoi beste liefhebbers

    Misschien dat iemand hier mij een beetje kan helpen met het volgende.

    Medio april zijn mijn lowriders2 ontkiemd, 3 dames die nu 2 weken bloeien krijgen steeds meer geeld blad.
    Het begon onderaan maar kruipt nu snel naar boven.

    Ik gebruik grond van de growshop, henkiepenkies allmix heet het. Tot voor kort had ik supergezonde mooi enigzins donkergroene planten.

    Sinds een week begint het blad chlorose te vertonen waarna het snel geel wordt. Op een ander forum krijg ik niet echt veel reactie, degene die reageren vragen of ik beestjes heb of teveel water geef.

    Afgezien van een enkele bladluis, waarop ik gelijk euthanasie pleeg als ik ze zie, heb ik geen beestjes. Water geef ik eens per 48-72 uur, iets minder als een halve liter per plant.

    Ze staan in 6 liter potten onder een 400W cooltube, de eerste 2 weken hebben ze onder TL gestaan, daarna 3 weken onder HPI en sinds een ruime week onder HPS. Kan het daar iets mee te maken hebben trouwens? Bedenk me nu dat de vergeling begon een paar dagen na de HPS... Maar zelf denk ik dat het toeval is.

    Ik heb wel een lichte dosis bac-bloei (aarde) gegeven in 4de en 5de week, daar ben ik mee gestopt toen ik de vergeling zag, om te checken. Maar het wordt niet minder, integendeel.

    De planten zijn inmiddels ook bestoven en staan op 12/12.

    Voor goed zaad heb ik gezonde planten nodig en dat zijn ze nu niet meer...

    Allereerst dacht ik aan magnesium gebrek, maar heb niet de ervaring om een goede diagnose te stellen, lijkt ook op stikstof of calcium tekort.

    Heb gisteren bloedmeelkorrels gestrooid en gewaterd, iets eerder dan normaal, was vandaag eigenlijk pas watertijd.

    Hopelijk weet iemand hier wat er aan de hand is, heb veel energie in mn dames gestoken!
    Ik geef overigens water zo uit de kraan, mijn ph ken ik niet, maar in het bos van Midden-nl is het water licht zuur, ph rond 7 schat ik.
    Wel heb ik deze avond een ph- en ec meter besteld.

    Kan iemand zien welk een tekort hier van toepassing is?
    Zijn mn bloedmeelkorrels een goed idee?
    Zal ik weer bac bloeivoeding geven?

    Mijn hartelijke dank alvast voor eventuele reacties!

    Buizerd

    Foto's

    1. het begin, een week geleden


    2. plant verder best ok


    3. plant een week later


    4. blad
    Het blad van de eerste foto is inmiddels helemaal geel en zal binnenkort wel afvallen.





    #2
    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

    Hmmm, als dit verplaatst moet worden naar de helpdesk sectie dan merk ik het wel he!
    Zag het te laat.

    Groetjes
    B.

    Comment


      #3
      Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

      ikkan u spijtig genoeg niet helpen, maar dit hoort wel thuis in de helpdesk
      is een zeer dringend probleem eh
      ziet er zelfs pijnlijk uit
      peace

      Comment


        #4
        Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

        Hoi topsy,

        Ja, ik zag hier eerst ook kweekproblemen staan en plaatste het topic hier.
        Kan het niet zelf verplaatsen denk ik?

        @admins: Kunnen jullie de topic naar juiste thread verplaatsen?
        Als die wietforum-merkjes eraf moeten dan hoor ik het wel.

        Graag op korte termijn kundig advies, alstublieft....

        Dank
        Buizerd

        Comment


          #5
          Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

          zullen je tread ff verplaatsen, je planten staan super goed, voor twee weken bloei. Ik zou enkel de basisvoeding wat verhogen. Het zijn afstervende bladeren die je hebt omdat de voeding uit het blad is.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

            Niet een goed plan om bloei voeding toe te voegen?? of is het magnesium tekort?

            Comment


              #7
              Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

              Je staat nu week vijf zeker of vergis ik mij ? Dan mogen ze gerust wat bloeivoeiding krijgen, maar zeker de groeivoeding klein beetje verhogen en niet te gul met de bloeivoeding in het begin halve dossis.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                Hoi!

                Bedankt voor de reactie(s) mensen!

                De planten zijn tussen 10-15 april ontkiemd, ze zijn nu dus ruim 6 weken oud.
                Bloei is nu een dikke 2 weken gaande.

                Men had mij gemeld dat voor lowriders je nauwelijks voeding hoeft te geven.
                Blijkt dus niet het geval, in ieder geval niet met deze aarde. Ze staan ook vol zaad aan te maken.

                Ik heb eergisteren de aarde bestrooid met bloedmeelkorrels (ecostyle) en water gegeven zodat er wat van de grond intrekt.
                Volgens mij is het probleem echter accuter!

                Wat zijn risico's om stikstof over te bemesten? Zal ik wat bloedmeel, kalium in water oplossen en dat geven?
                Heb natuurlijk al wel bloedmeel op de aarde liggen. Of zaterdag snel ergens BAC aardevoeding (groei) halen?

                Sowieso zal ik voorzichtig weer bloeivoeding (BAC) gaan geven bij de volgende waterbeurt, morgen.

                Volgende kweek ga ik zeker weer mn favo voeding toevoegen: WORMENMEST!
                Dank bobo!

                Groeten
                Buizerd

                Comment


                  #9
                  Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                  6 weken dus van ontkieming 4 weken groei en 2 weken voor bloei nu. Zat er niet ver naast dus je geeft extra basisvoeding en halve dossis bloeivoeding komt wel goed achter dag of 5 a 6 zie je verbetering. gebreksverschijnsellen-t809.html?hilit=stikstof lees deze eens en je zal al een stuk wijzer zijn.

                  met de zoekfunctie is hier al veel info te vinden.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                    Die mooie topic had ik natuurlijk al gelezen he!

                    Tot een paar dagen terug heb ik nooit voeding bij gegeven, behalve 3 keer (1ml per liter) bac bloei.

                    Ik ga ook bac groei halen, is er risico op overbemesting? Aangezien ik ook al wat bloedmeel (N) heb gestrooid?

                    Groetjes,
                    Buizerd

                    Comment


                      #11
                      Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                      Hm halve dosis zou ik wel durven en goed naar de bladpunten kijken.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                        Ok dank voor de tip.

                        Gekke is dat de eerste tekenen van vergeling gepaard gingen met dode puntjes, misschien dat ik iets te vroeg/teveel bloeivoeding heb gegeven? Weet niet of die dode bladpuntenpuntjes (maar op 1 of 2 van de gele bladeren) er al lang zaten. Daarnaast is er overduidelijk een tekort ja..
                        Ik las, ja in dat topic over voeding, dat N-tekort ook necrose tot gevolg kan hebben...

                        Beetje ingewikkeld allemaal..

                        Volgende keer ga ik zeker wormenmest gebruiken, de beste biologische groeimest als je het mij vraagt.
                        Ook neem ik geen " eigen-merk" aarde meer. Of ik mix zelf of ik haal merkaarde, daar is veel meer over bekend namelijk.

                        EC- en PH meter zijn trouwens betaald en ik hoop onderweg naar mijn huisadres.

                        Beste groet,
                        Buizerd

                        Comment


                          #13
                          Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                          Zo!

                          Gisteren bij de growshop geweest, een nieuwe waar ik niet eerder ben geweest.
                          Hij zag de foto's en zei " Ik kan je wel wat flessen voeding aansmeren, maar volgens mij heb je een PH probleem" .

                          Ik kweek de planten op aarde, in 7 liter potten maar ik denk dat er maar 6 liter in zit.

                          Toevallig kwam gisteren ook de PH/EC meetset binnen. Heb de PH meter geijkt en heb zojuist een grondmonster genomen en daar 2 delen gedeminiraliseerd water aan toegevoegd.

                          Uitkomst: PH 7,9

                          Is de PH van mijn grond dan 9,7? (2 * 7 + 1 * 9,7)/3 = 7,9

                          Kan het dus zijn dat door deze PH waarde mn planten voedingsproblemen krijgen?

                          Graag jullie licht hierop!

                          Dank,
                          Buizerd

                          Comment


                            #14
                            Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                            Nog even wat aanvullende info:

                            De EC van mijn grondmonster is 0,3!
                            PH was dus 7,9.

                            Dus hoge PH en lage EC.

                            Als ik de oplossing met BAC bloei uit de kraan die ik wel eens gegeven heb meet, zie ik de volgende waarden:
                            - PH 7
                            - EC 1

                            Kraanwater boven is trouwens PH 8!

                            Nou ik heb kwa voeding het volgende in huis:
                            biologische BAC groei (gisteren gekocht)
                            BAC bloei (niet biologisch, verkeerd geleverd door GS)
                            Bloedmeel
                            Beendermeel
                            Asassikali (ofzoiets)

                            Ook heb ik gisteren PH- gekocht.

                            Wat staat mij te doen?

                            Groeten
                            Buizerd

                            Comment


                              #15
                              Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                              PH ligt idd te hoog dus daarom kunnen ze niet alle voeding elementen opnemen en zo kom je aan een voedings gebrek, volgende water beurten met de juist afgestelde PH 5.8 a 6.2 en je EC verhogen naar 1.2. Normaal zouden de bladeren dan binnen dag of 3 a 4 al wat donkerder worden. En het nieuwe blad zal mooi gezond blijven. Er zal zeker wat onderste blad zijn dat langaam verder zal afsterven.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X