Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Propagator?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Propagator?

Korting op 420shop
    Ik wil graag goede stekken maken, wat kan ik daar het best voor doen? Ik denk zelf dat zo'n propagator met verwarming wel goed is (in combinatie met zo'n Root Riot Propagation Kit, waarook Clonex bij zit). En ze hebben er daar (Alien) een kleine "Heated Serre", die volgens Alien: "Zal altijd rond de 19 graden zitten".

Of is het ook goed te doen zonder zo'n kastje en lampen?

Thanks

Re: Propagator?

Zo'n propagator ding is wel handig, warmte stimuleert de wortels en het is heel goedkoop, dus waarom niet?

Comment

Awel, heb het hier veel met okiwiet over gehad.
      Ik kon me niet aansluiten bij het feit dat hij me dit afraadde, nu kan ik dat wel.

Ik ben eens gaan zien achter zo'n prop toen ik in de buurt was van het dorp, sprong even de aveve binnen.
      Met verwarmde bodem betaal je toch boven de 20 euro.
      Maar voor minder dan 15 euro heb ik een verwarming voor een aquarium.
      Als ik de verwarming van een aquarium in een groot watervat steek, daarop een deksel en daarbovenop een prop van 1 euro zijn ze ook verwarmd.
      Alleen kan ik nu meer dan 1 prop plaatsen, ik zou bij wijze van spreke een verwarmd oppervlak van 1mx1m kunnen creren.

Conclussie ik ben goedkoper af met waterverwarming en heb een groter oppervlakte.
      Wat wil jij Sammy?

Comment

Ik zou simpel weg die propegator kopen met verwarmings matje.

Als je het zo doet Leffe dan moet je het water ook elke keer aanvullen.
        Je verliest ook veel warmte doordat het 2 keer door plastic moet.

En die propegators van 1 zijn niet erg hoog en hebben ook niet dezelfde kwaliteit als die duurdere. 1 keer gebruiken en weg ermee.

Ik denk dat Sammy gewoon zijn eigen stekjes wil hebben en daar is zo een propegator goed genoeg voor. Met zo een vierkante meter kan je een growshop bevoorraden .

Als je het totaal plaatje bekijkt zal je ook veel duurder uitkomen.

Just my 2 cents.

Peace

Comment

hh we zijn er idd bezig over geweest maar zo had ik het nooit bekeken

ik ben nie echt voor die prop gevallen maar das eigen keus. hier gebeurd alles in kaskes stekken worden in een klein nachtkastje gezet. daar zit 1 pcfan op en 1 spaarlamp cold white in van 42 watt en tot nu toe nog geen probs mee gehad, en nu over den prijs - nachtkastje (kringloop) 3 euro, pcfan 8 euro, socket met L beugel 3 euro en spaarlamp van 12 euro

das 26 euro en da kastje word nooit koeler dan 18 en nooit warmer dan 23

uiteindelijk ik ben er blij van, het doet zen werk zoals hoort en twas heel goedkoop in vergelijking mee prop van 55 euro of meer.

grtz
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

Comment

Ik heb nu 3 props gekocht, maar erg laag zijn ze wel. Heb ze met plexiglas verhoogd, zal er nog eens een foto van maken, en nu passen stekjes er met gemak in.
            Hij staat gewoon op de vensterbank.

Ik heb er tot nu toe (mijn enige) 2 aangeslagen stekjes van onderuit gehaald. En er staan nog een hoop zaadjes in te kiemen.

PS: Ze zijn niet verwarmd, maar er is altijd een temperatuur van tussen de 20 en 30 graden. En een LV van 50 tot 90 %.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
              Met zo een vierkante meter kan je een growshop bevoorraden .

Als je het totaal plaatje bekijkt zal je ook veel duurder uitkomen.
              Ja, beter te groot dan te klein. Dit is een hobby dat quassi bij iedereen uit de hand loopt.
              Bij regulair zaad heb je ook meer stekken nodig, want je stekt gelijk de mannetjes waarvan je het nog niet weet. Er vallen er hoogstwss nog een paar af.

En hoe kan het nu duurder zijn?
              Je vult een afsluitbare curverbox met water en laat daarin je water.
              Pakt dat je maximum ene keer per maand dat water moet verversen.
              De temp van zo'n aquariumverwarming zit altijd rond de 27C!
              Maximum kosten 30 euro!
              Misschien bij verdere uitbreiding iets meer, maar het is wel iets dat je achteraf nog kan aanpassen. Zo'n gekochte prop is moeilijk groter te maken he.

Kijk de ene koopt een prop, de andere gebruikt een nachtkastje, de ander ...
              Al bij al, ik merk toch dat ik al paar onnodige kosten heb gemaakt, waarvan ik nu spijt heb.
              Gelukkig heb ik dat niet met een prop gedaan. Maar dat is mijn mening.

Comment

Die propegators van 1 zijn brol en zijn ook te klein voor stekjes.
                27C maar ga je die temp ook in je prop krijgen? Dat denk ik eerlijk gezegt niet .

Maar idd iedereen zijn eigen mannier he.

Peace

Comment

Neen, maar de temperatuur in de prop zal dan wel rond 27 zijn.
                  Die props van een euro zijn idd gewone plastieke bakjes.

Maar de essentie van de zaak blijft dat we soms beter zelf iet elkaar steken dan het zo te kopen.
                  Een verwarmde prop van 37.5cm x 24cm x 19cm kost je al 50 euro.
                  Voor minder geld heb je een grotere afmeting als je het zelf doet.
                  Uiteraard kunt ge ook een verwarmd matteke kopen ipv een aquariumverwarming he.

Ik neem mij gewoon de aqauriumverwarming indien ik ooit besluit hydro te kweken.

Comment

Ja idd, soms is het beter om zelf wat in elkaar te knutselen. (Dan ben je daar ook trots op )

Maar in sommige gevallen ook niet, het hangt er vanaf.
                    Als je nu gewoon stekjes wilt snijden om zo het geslacht te bepalen van je plant om of daar verder mee te kweken is zo een propegator zeker genoeg.(42,50)

En met een verwarmingsmatje komt het zeker duurder uit.

Peace

Comment

klonen hebben in het begin meer warmte dan licht nodig. Hoe stabieler je temperatuur, hoe rapper ze wortelen. Deze is alvast een mooie tread om je op weg te helpen klonen-stekken-maken-t248.html.

Grtz

Comment

Mijn prop met verwarmd matje kwam uit op 30 euro.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Bezig...
                        X