Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Piepende HPS kap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Piepende HPS kap

    Korting op 420shop
    ik weet niet waarom, en hoopte dat jullie dat wisten, maar om de een of andere reden komt er om de zoveel tijd een gepiep zoals een soort alarmklok uit de lampenkap.

    geen gein.

    ik vraag me af wat het is/veroorzaakt en wat ik er mee moet doen.. iemand tips?
    (gekopieerd uit mn verslag ivm zorgen over wat het is en hopend op een snel beter antwoord dan waar Google me aan wilde helpen)

    #2
    Denk dat het je VSA is, heb zoiets een keer gelezen. Zal kijken of ik het kan vinden..

    https://forum.grasscity.com/threads/...pitch.1270188/
    Last edited by Stemma; 27 March 2017, 12:26.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Deze kerel heeft precies wat ik heb, heb t zelfs gefilmd.

      alleen zit ik op 6 weken ofzo? nog lang geen 9 maanden dus..

    #3
    Draai je lamp er eens opnieuw in? Ziet je lamp er wel goed uit en niet kromgetrokken?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      hij zit er wel ietsjes scheef in, ik krijg hem er zelf niet goed uit.. ik heb het al eerder geprobeert met een theedoek maar het lukt me niet, ik durf ook niet teveel kracht te zetten..

      Ik vraag even om hulp ermee zodra dat kan

      Het gepiep is wel uit zichzelf gestopt

    #4
    Ben ik effe blij dat ik daar vanaf ben Plug and play of typische standaard spiegelkap? Indien het laatste, weggooien en investeren in iets deftigs.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      al aan t sparen voor LED zelfbouw maar dan wel een flinke die ik weer uit elkaar kan halen en herbouwen zodat ik straks makkelijk 600 watt and cobs heb, maar dat ook kan verdelen in bijvoorbeeld 3 armaturen: een voorgroei hok van 50 w, een mannentent van 150w en een vrouwen tent van 400 w, maar ook in 1 grote armatuur kan zetten voor als m'n zaad klaar is en ik alleen nog daarmee verder wil onder 600w

      Ofzo

      als de tijd rijp is zie ik hoe ik het exact ga aanpakken, zo werk ik meestal... (op veel inlezen tot het zover is na dan)

    #5
    Dat zal wel door t schudden onder invloed van je fannetje komen of het zijn je krekels..

    Vsa's alswel lampenkappen piepen niet, mafkees.

    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      t is dat we hier geen videos kunnen uploaden (ik ga t niet op youtube zetten) anders had ik je video bewijs laten zien

    #6
    Ik hoor hem NIET MEER piepen, uit zichzelf. Vraag me af hoe. Ik heb NIKS aangeraakt.

    Biddend dat wat het ook was z'n kop blijft houden

    Snap er niks van hoe het nou precies kwam.. Maar t zal wel

    Comment


      #7
      Zijn het de buren niet die piepen als ze weer eens wiet ruiken?

      Comment


        #8
        Krekels piepen serieus.
        Die had je er toch ook in?
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #9
          Als het uit de buurt van je kap komt is het de lamp.
          Een VSA of kap piept inderdaad niet.
          Heel af en toe hoor ik hier ook weleens een piep uit de lamp, dan geef ik een klap op de kap en is het weer weg.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #10
            het is een piep die eerst om de ongeveer 3 seconde gaat, na 10 seconde om de 2 seconde, en nog eens 10 seconde later om de seconde (Steeds sneller dus)

            t klinkt echt als een alarm piep
            heel raar

            Krekels staan buiten het hok, niet erin, was van plan er af en toe eentje in te zetten maar de dame die de ontsnappende krekels zou moeten opruimen is overleden dus er nu een krekel in zetten is geen strak plan (zo zonder vijand die hem/haar/hen opeet)

            Comment


              #11
              En als je er een andere lamp in draait doet-ie het ook ?
              Ik veronderstel dat je wel een reservelamp hebt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              #12
              Weet je al wat meer ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #13
                Las es ergens iets over een lamp die geluid maakte. Bleek dat aan de metalen voet van de lamp een soort gaatje zit die normaal dicht gesoldeerd is, die bij hem niet geheel dicht was. Productiefout.

                Lamp erin draaien met blote handen kan vet op het glas geven wat een soort van hotspot crieert waardoor het glas miniscuul kan barsten door overhitting, heeft me es iemand verteld. Kan me voorstellen dat die micro barstjes telkens een soort piep kling veroorzaken bij uitzetten door hitte ofzo.

                Ventilator/luchtstroom op de bulb zelf kan ook getinkel/geluid veroorzaken door afkoelling/opwarmen (krimpen en uitzetten)

                ​​​​​​meer kan ik niet bedenken.


                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #14
                  Ik ben een extreme sukkel en ben erachter gekomen dat dat gepiep dus de thermometer was die een fout heeft, de reden dat ik het alleen 's ochtends hoor, is omdat dat ding gaat piepen bij -50 graden en door de hoge LV die je 's nachts standaard krijgt, krijgt ie kuren waardoor die 's ochtends denkt dat het -50 graden is, en die dus een alarm af laat gaan.
                  gezien de thermostaat onder het bladerdek ligt, precies onder de lamp, werd het geluid luider des de dichter ik bij de lamp kwam waardoor ik er voor de volle 100% van overtuigd was dat het van de lamp afkwam.

                  erg opgelucht dat het slechts een alarm is en niet de lamp of kap zelf.

                  ik heb echter wel ontdekt dat er mensen zijn die snel problemen krijgen door dat de lamp er niet volledig recht in zit, heb er dus toch nog iets van kunnen leren ... oops?

                  Comment


                    #15
                    Haha, blij dat het opgelost is
                    verslag 1, verslag 2

                    Comment

                    Bezig...
                    X