Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waarom Spoelen we?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom Spoelen we?

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers

    na mij af te vragen waarom we eigenlijk spoelen, ben ik gaan googlen.

    ik kom eigenlijk op slechts 1 antwoord uit, bij de vraag Waarom spoelen we?

    Voor de Smaak

    Dan heb je ook nog mensen die beweren dat de voeding achterblijft in de toppen en dat dat gevaarlijk is, maar dat kan natuurlijk van z'n leven niet want alle voedingsstoffen die een plant opneemt worden eerst in ionen opgebroken voor ze worden opgenomen, en komen dus niet zelf in de plant voor. Of ze hebben het over de glucose die de plant ervan gemaakt heeft, dat dat nog in de toppen zit. maar das toch helemaal niet erg? Lijkt me ook vrij sterk dat je dat er volledig uit krijgt.

    Maar wat is dan de reden ?

    is dat puur voor de smaak, dat spoelen?


    Dat slaat toch nergens op? Dan geef je toch gewoon lekker in die 2 weken dat ze extra aandikken extra voeding, en daarna gewoon water curen voor de smaak?
    Maar het lijkt me sterk dat ik de eerste ben die daar op komt..

    Dus ik moet wel iets missen..

    maar wat?

    Ik hoopte dat jullie me kunnen helpen

    #2
    Probeer is en als ge u dan daarna kapot hoest dan weet ge waarom. Waarom is coffeeshop wiet in de meeste gevallen zo slecht?

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Maar wat is het dan?

      Ja hoesten, maar dat is het gevolg wat wij merken. Wat is dan de oorzaak

    #3
    met spoelen breng je de ec omlaag in je medium ,dat is handig bij hergebruik,de terpen bepalen de smaak en de manier van drogen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Dus eigenlijk puur voor smaak en drogen?

      Het ding is ik heb een bong met een dubbele precooler en een diffuser en mm ouders maken er olie van, de smaak maakt voor ons beide dus niet zoveel uit
      daarom probeer ik uit te vogelen of het spoelen echt nodig is dan

      Comment


        #5
        Het echte 'spoelen', enkele liters water in een keer door de pot heen spoelen wordt vaak gedaan om het medium schoon te spoelen. Maar men spreekt ook wel abusievelijk van spoelen, als men de laatste 10 tot 14 dagen voor de oogst alleen nog maar water geeft en geen voeding meer. De gedachte daarachter is dat de plant in zijn laatste fase is en de nog aanwezige voeding in het medium en de plant zelf helemaal opgebruikt, zodat je geen restanten voeding proeft tijdens het roken van de geoogste en gedroogde plant. De 'voeding' kan je zeker terugproeven in je olie. Maar misschien is dat voor jullie geen bezwaar. Je longen zijn kwetsbaarder dan je maagdarmkanaal en gekoeld of niet 'plantenvoeding' hoort niet thuis in je longen

        Je kan je daarnaast afvragen of de plant nog ' extra' voeding nodig heeft de laatste week. Ze drinken al minder dus nemen van nature dus ook al minder voeding op is mijn gedachte dan.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #6
          https://erowid.org/plants/cannabis/c...7_ultimate.pdf
          http://www.growweedeasy.com/top-7-mo...-growing-myths

          Last edited by De Witte; 12 April 2017, 10:41.
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #7
            kijk en dat laatste dat is iets waar ik ook een beetje bang voor ben

            Dat het puur uit angst is in verband met onwetendheid.



            Ik wil proberen in ieder geval 1 plant tot aan oogst te blijven voeden om verschil te proberen herkennen

            Comment


              #8
              Chlorofyl? Hoe goed je ook knipt, er zitten toch ook altijd mini blaadjes tussen die mee de grinder in gaan? Kan er al mee te maken hebben. Van restanten voeding daar maak ik mij weinig zorgen over want dat lijkt mij ofwel in de grond achter te blijven, ofwel zet de plant dat direct om in suikers. Een restant voeding in de plant zelf, meststoffen in die vorm, dan zou een blokkade niet mogen voorkomen. Ik proef toch ook geen stront als ik groenten eet. Als je die berende boeren bezig ziet.

              Comment


                #9
                Toch denk ik dat het een kwestie van smaak is, en ieder moet gewoon doen wat ze het beste lijkt.
                Denk wel dat Biovoeding(dus ook stront) minder scherp smaakt dan Mineraal maar dat kan ook tussen mijn oren zitten

                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  dan scheelt het maar dat ik biovoeding gebruik


                  ik heb iets in die richting wel ergens eerder gehoord, maar staat me even te vaag bij om exact te kunnen benoemen nu

                #10
                Het antwoord vind ik vrij simpel : Voor de smaak.

                Dat slaat toch nergens op? Dan geef je toch gewoon lekker in die 2 weken dat ze extra aandikken extra voeding, en daarna gewoon water curen voor de smaak?
                Da's onzin natuurlijk.
                Na watercuren zit er precies geen smaak meer aan.

                Er zijn ook wel wat secundaire redenen te verzinnen, er is bijvoorbeeld genoeg voeding aanwezig.
                Je kunt een plant niet vetmesten. Die pakt wat ze nodig heeft.
                Blijf je voeden tot het eind hou je een pot dure grond over die je nergens meer voor kunt gebruiken.

                Je 'smaakervaring' speelt ook een rol natuurlijk.
                Hoe ouder je wordt, hoe groter je palet.

                40 jaar geleden rookte ik ook alles.
                Dat is niet meer. Als ik bijv. nu moet hoesten van wiet sla ik 'm liever over.
                Ik zoek nu het complete plaatje, en daar hoort een mega-goeie-smaak ook bij.

                --- Stront ey Stemma, dat ligt eraan wat je gegeten hebt eh..Je kunt ook mindergeschikte stront produceren.
                Mijn opa deed dat vroeger op z'n moestuin, daarom mochten wij daar nooit in de tuin spelen van m'n ma als we op visite waren.
                Hij kweekte wel elk jaar karrenvrachten bonen, mega kolen etc etc..
                Last edited by QnQ; 13 April 2017, 09:16.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  hm..

                  Het smaal deel begrijp ik heel goed. Ik vind het zelf lastig om te bepalen in hoeverre de smaak wat uitmaakt voor mij. Ik weet het verschil namelijk niet.
                  Daarnaast wil ik het liefst zoveel mogelijk uit mn run halen omdat de volgende oogst pas eind van het jaar is (autoflowers niet meegeteld, hoewel het leuke dingen zijn kan ik van een fotoperiode plant in de volle grond veel meer grammen roken wat dus geld bespaard op de shop)
                  Om die redenen is het lastig te bepalen in hoeverre ik wil spoelen

                  Ik denk dat het sowieso verstandig is om het in ieder geval de laatste week te doen, mogelijk zelfs inderdaad de laatste 2 weken. Nadeel is dat ik niet mn plant van te weinig voeding wil voorzien waardoor die ineens niet optimaal meer kan ontwikkelen in de laatste paar dagen, dat zou erg zonde zijn.

                  Dat laatste speelt denk ik ook wel een hele belangrijke rol speelt inderdaad. Waarschijnlijk geef ik er nu nog wat minder om dan over een tijdje.
                  Zelf ben ik ook geen fan van wiet waar ik van moet hoesten, maar inderdaad ben ik niet snel geneigd om dan te zeggen Hmm laat maar zitten dan

                  Comment


                    #12
                    Waarom zou dat erg zonde zijn? Ik heb nu twee rondes gehad, niet met opzet wel, die zo uitgedraaid zijn. Bij de laatste haalde ik nog steeds 1,4 gram per watt dus ja. De opbrengst was dik ok. Bij de rondes daarvoor in grote potten bleven de bladeren doorgaans groen tot het einde, dat zal ik nu altijd voorkomen door nog vroeger te stoppen met voeden. Je zou men planten op deze moment moeten zien, lijken compleet verwaarloosd. Maar ze zijn veel zachter voor de keel. Ideale situatie is dat je eindigt met een volledig vergeelde plant. Je hoeft ze dan ook geen voeding meer te geven, de voeding komt uit de bladeren. Ok, ik vape. Maar ik hoest heel heel zelden nu en dan zijn dat de soorten die doorgaans wat groener eindigden. Die wiet is beter onmiddellijk na het drogen dan 4 maanden gecurede wiet waarvan de bladeren nog groen zagen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X