Cannabis bewaren.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • odk015
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2012
    • 80

    #1

    Cannabis bewaren.

    Korting op 420shop
    Na wat opzoekwerk over cannabis bewaren kom ik steeds terug op dezelfde 3 dingen: 1 luchtdicht, 2 donker bewaren, 3 koel bewaren.
    Zo kan je de toppen heel lang bewaren.

    Dan geven ze als ideale oplossing de Weckpot.. vroeg me af of een waterkluis niet beter zou zijn aangezien dit 100% water en luchtdicht is. De meeste weckpotten zijn maar een korte periode luchtdicht.
    Ook kwam ik de Cvault tegen, dit leek me niet ideaal.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • EasyW
    Son of the Bong
    420 MemberMemberLucky Member
    • Oct 2018
    • 406

    #2
    Kunststof is niet 100% luchtdicht, misschien is het luchtdicht genoeg maar glas is wel echt 100% luchtdicht .
    2e
    3e

    Comment

    • Helemaal Top
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2014
      • 565

      #3
      Ik gebruikte Vacuüm sealer van Blokker huismerk. Gooit het in een zakje en die zuigt dat apparaat vacuüm en dan sealt die het zakje luchtdicht. Deze zakjes propte ik dan in een wekpot... Ik deed dan 5/10gram per zakje en scheurde elke week 1 open.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Dat is wel een heel goed idèé ik doe mee !!
    • Pit
      Banned
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 345

      #4
      Ik bewaar mijn stash in glazen weckpotten in de kelder. Zo houd ik het moeiteloos een jaar goed.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Als je je wiet in strijkzakken stopt, en daarna in dat zuurkoolvaatje, en dan een halve meter onder de grond in je tuin, of onder de vloer, dan kun je je wiet prima bewaren zo.
        Kleine potjes kan ook, gewoon goed wassen.
        Mjah...weckpotten is ongeveer het goedkoopste, overal verkrijgbaar en het werkt gewoon.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • odk015
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2012
          • 80

          #6
          Ik zal wat goede weckpotten aanschaffen.

          Comment

          • Jura
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2019
            • 818

            #7
            De Kilner weckpot met beugel is vervaardigd uit glas en heeft een inhoud van 3 liter. De weckpot heeft een diameter van 14 cm en een hoogte van 28,2 cm. Gebruik voor het wecken of inmaken van fruit of groenten. De oranje weckring zorgt ervoor dat de pot luchtdicht wordt afgesloten.



            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Da's met een gouden beugeltje zeker ?
              De normale prijs voor een 2L weckpot is rond de 4-5 euro in de winkel.
              Daar kun je wel 70-100 gram wiet in kwijt.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Of misschien bergkristal!?

            • Sassenach
              Sassenach commented
              Editing a comment
              Welkoop in de buurt? Bij ons verkopen ze daar (goedkopere) weckpotten....
          • WillyWally
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jan 2019
            • 257

            #8
            Gewoon in de Ikea halen

            Comment

          • Pit
            Banned
            Lucky Member
            • Oct 2015
            • 345

            #9
            Je kan de wiet ook invriezen, dan blijft het lang goed.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Komen de THC kristallen dan niet los???
              En voor hoelang dan!?
              En wat gebeurt er met de top als het vocht bevriest?!?
              Vriesdrogen!!?

            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Anders maak je er eerst hasj van.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Flauw hoor....was da nou voor antwoord joh!?
          • Wesley pipes
            Elite Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Mar 2020
            • 2508

            #10
            Ik ben met hetzelfde bezig, 3,6l waterkluis zoals hierboven , weckpotten erin met boveda packs.

            Maar in de waterkluis naast de weckpotten zou ik nog eens silica gel doen voor de zekerheid. Daarvoor heb ik linnen zakjes of toch doorlatende zakjes waarin ik de silica gel ga doen. Ter voorkoming van damp die uiteindelijk tot schimmel in de potten kan leiden.

            Ik wil een voorraadje hebben maar geen kast vol weckpotten...

            de vraag is nu , hoeveel silica gel gebruik ik , kan ik er teveel gebruiken, en is dit schadelijk op deze manier? En valt dit te berekenen?

            Oude topics ophalen altijd leuk !!

            edit. Mag ik U hiervoor nog es lastig vallen? LR2
            Last edited by Wesley pipes; 24 December 2022, 14:47.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Wel ik heb bij een vorig experiment curver bakken gebruikt, niet volledig waterdicht of er ontstond damp binnenin. Toen ik de bak uithaalde was er toch rot ontstaan , zeker kan ik niet zijn of het in de weckpot gedrongen is of van binnen uit ontstaan is. Die kluis zal al stukken beter zijn maar wou toch wat extra silica leggen of hangen, je weet maar nooit?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Curverbakken beschouw ik als volledig open, omdat ze zo'n groot oppervlak hebben met millimeters speling. Dat betekent dat als het buiten regent en de LV in jouw huis 60% is, dat je toppen dan ook vochtig worden. Afgelopen week had ik wat topjes uitgehaald om op te roken, die lagen gewoon droog op tafel. Na een dag waren ze vochtig en moeilijk te grinden. Ik gebruik van die LV meters van ebay/alieexpres van ongeveer 2,50 per stuk. Die wijken soms wel een 2-5% af, maar dat valt binnen de marge. Ik stop pas met drogen als die meters onder de 45% komen en daar ook blijven voor 48 uur, en daarna gaan die zakken afgesloten in een luchtdichte koelbox. Dat gaat al jaren goed.
              Met extra silica korrels kun je de LV prima omlaag krijgen, maar te droge wiet gaat sneller wat hasj-achtig smaken dus daar ben ik zelf mee gestopt.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Wel ik zoek de manier om ze langer dan twee jaar te kunnen bewaren, ook besef ik nu dat ik nog niet gezegd heb dat de kluis ondergronds zou zitten, net als die curver bakken. Het waren eigenlijk wham! Opbergboxen als test.

              Zou een ietwat hogere lv de wiet niet langer vers houden? Heb ook veel van die rechthoekige mini metertjes. 15 naast elkaar met maar 1 die afweek . Nog deftige dingetjes he.

              Ik dacht gevraagd te hebben of er ondergronds damp kan ontstzan in zulk een gesloten kluis , maar ik vind het niet terug zal in me hoofd geweest zijn .
          • inti
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 1259

            #11
            ik zorg dat de wiet na de oogst goed droog is 45 procent luchtvochtigheid ongeveer dan gaat ze in luchtdichte voor consumptie bedoelde zakken. Kan het zeker een jaar bewaren, nu test ik 14 maanden oude wiet. Ik maak er cake van rook het niet, misschien is dat anders?
            sigpic

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              En ziet ze er nog goed uit de wiet? En waar bewaar je het , gewoon donker en koel? Ik onthou alleszins dat ik lager dan 62 % moet gaan en boveda packs eruit om daar te geraken...
          • inti
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 1259

            #12
            ja ziet er gewoon uit , zal morgen ff foto maken en ff ruiken.
            De luchtdichte zakken zitten in een verhuisdoos donker in een kamer, soms tegen de 30 graden in die kamer. Kan wat hebben.
            sigpic

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ze zeggen ook dat verse wiet reageert met plastiek , al zal dat wel minimaal zijn. Langer dan 2 jaar bewaren zal wel eerder een droom blijven dan wss?
          • inti
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 1259

            #13
            OK beetje laat

            verschil rechts is van oktober 21 links oktober 22

            1672657613626.jpg
            1672657613624.jpg

            1672657613620.jpg
            Prettig voordeel van oude wiet het kruimelt echt super goed geen kleffe vingers na 50 gram kruimelen en nog steeds potent genoeg om vrienden knockout te krijgen met een muffin.
            Attached Files
            sigpic

            Comment

            • NewNoobie
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • May 2022
              • 2070

              #14
              Glas is goed kan je doorkijken om te zien of er niets mis is of om de hygrometers te zien. Uiteraard donker bewaren

              Comment

              Bezig...