Mijn auto skunk zaadje laat zijn kopje zien boven de grond, maar hij zit nog voledig in zijn huls. Nu wil ik er niet een gaan pulken maar het even zijn beloop laten gaan. Maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, normaal zie je geloof ik direct al 1 of 2 lobblaadjes. Ik wil er een huis tuin en keuken led op zetten, is dit wijsheid of denken jullie dat dit zaadje een vreemde eend in de bijt is?
Zaadje boven
Collapse
X
-
Hallo Kunichika!
Waarom een lampje erop? Laat het nog een dagje gaan, als het hoesje er dan nog om zit moet je het er voorzichtig van af zien te halen.
Dit krijg je als het zaadje verkeerd om of niet diep genoeg in de grond gezaaid is. Misschien kun je het ook oplossen door het zaadje een beetje te bedekken met zand?
Ik wacht altijd ff af en verwijder dan het hoesje zelf
Grote Groeten"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en Buurman -
Bedankt voor je snelle reactie, ik denk dat ik hem niet diep genoeg gezaaid heb. Ja die lamp dacht ik dat hij dan wat sneller groeid, maar is achteraf ook niet slim omdat er toch nog geen fotosynthese kan plaatsvinden. Ik zal de lamp er wel opzetten of buiten as het lobblaadje te zien is. Ik zal dan nog maar even geduldig afwachten en de natuur zijn werk te laten doen.Comment
-
Nogmaals bedankt voor de info, ik heb een wat grond aan de kant geduwd en zag dat het wortelpuntje er nog maar 2mm uit kwam. Ik heb hem zorgvuldig beetgepakt met een pincet. Daarna weer een kuiltje gemaakt van 1cm en daarna met het puntje omhoog erin gedaan. En weer wat grond erover
Comment
-
Gaat goed komen!!"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en BuurmanComment

Comment